• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoeken niet zacht meer na het wassen

boup

Detailing addict
21 dec 2018
83
65
Hallo,

Ik was na elke poetsbeurt mijn droogdoeken van Gyeno (Q²M droogdoek)
Ben daar super tevreden van.
Maar wat ik wel vaststel dat ze steeds hard zijn na het wassen.
Ik was mijn droogdoeken met speciaal wasmiddel van Poor Boys (Thyfoon Microfiber cleaner)
Maar ik gebruik wel geen wasverzachter,is dat misschien de reden?

Alvast bedankt
 
Bij MicroFiber best geen wasverzachter gebruiken.
De doek wassen met een geschikt wasmiddel (heb je gedaan) daarna uitslaan
Dat uitslaan mag je letterlijk nemen, geef ze een flinke slag in de lucht terwijl je de zijkant met twee handen vasthoudt
De vezels komen dan los, daarna leg je ze aan de lucht te drogen. Niet in de wasdroger en niet bovenop de verwarming
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dan ga ik dat proberen,(uitslaan om de vezels los te maken)
In de droogtrommel doe ik mijn droogdoeken nooit.
Enkel in de wasmachine
 
Als je wasdroger op zijde programma staat en dus koele lucht blaast blijven je doeken heel en superzacht……
zo zijn er veel meer detailers die dat doen.
gewoon proberen met een oude doek.
 
Gaan bij mij ook in de droger, 1x niet gedaan en toen idd ook wat stugger. Toevallig ook met de poor boys typhoon.
 
Niet voorzichtig zijn met de doeken.
Na het wassen komen ze bij mij best wel nat uit de wasmachine. dan is het bij mij vezels uitslaan tot de druppels aan de muur hangen :joy:
Nog geen last gehad dat ze hard worden of dergelijke

1x in de zoveel tijd (als ik zin heb zeg maar) gaat het na de wasmachine een keer de droger in
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Ik was die van mij gewoon met alle andere microvezeldoeken (mits ze niet zwart zijn van banden oid) op 40c met mf wasmiddel.

Daarna in de droger op “koud” worden ze prima zacht van en daarna ophangen voor volledig drogen