• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1 emmer methode

Hoor inderdaad veel verschillende meningen. Het zal dan natuurlijk ook van persoonlijke voorkeur afhangen. Zit nu wel te twijfelen of wassen met een doek ipv mitt wel fijn is, in de zin van valt de gevouwen doek niet snel los als je m niet goed aandrukt

Wat vind je er aanklooien aan dan? Ik vind het belangrijk de middelen hun werk te doen, zo veel mogelijk voordat ik alles aanraak. Ik laat dus de pre-wash zn werk eerst doen, dan afspoelen en wederom een pre-wash (in mijn geval Bilt-Hamber Touch-Less) en dan met genoeg shampoo pas aanraken. En juist daarom met microvezel doeken ipv washmitts. Zodat je juist ALTIJD een schone doek hebt, ipv per ongelijk toch een restje vuil in je washmitt wat je er ongeluk over je lak smeert. Juist daarom is een 1 emmer methode in mijn ogen veel veiliger dan een 2 emmer methode... Just my 2 cents

Greetz Emiel
Kijk ieder zijn ding hè mijn mening hoeft niet die van een ander te zijn…

2x foamen geeft net iets meer resultaat zeker wanneer een auto in een glascoating staat en ik doe dat ook wel eens met wisselende producten zoals bv eerst bv Nanolex pre wash en daarna foam eroverheen knallen ( wanneer de auto echt wat vuiler is)
Iedereen ontwikkelt ook een beetje een eigen “best practice”, ik vind het gebruik van (veel) water bijdragen aan een veiligere manier van wassen. Het kan ook zomaar zo zijn dat ik het water van mijn spoelemmer tussendoor ververs (situatie afhankelijk).
En ik vind het gebruik van een washpad bv prettiger dan een washmitt.
Als het op doeken aankomt gebruik ik uit voorzorg enkel doeken met gesloten lus op de lak, sterker nog de meeste “langharige” mf doeken zijn de deur uit gegaan. Daarnaast lijkt mij wassen met doeken lijkt mij gewoon niet prettig.

• Leuk
Reacties: Altos, bros en TWA