Ja de bilt hamber snow foam en de ik foam pro 2 handfoamerMaar… je auto zit al vol krassen.
Heb je wel al een pre wash uitgekozen en een pomp sprayer?
Je kan wel met 1 emmer werken, omdat dit de kans op krassen verlaagd vergeleken de 2 emmer methode. Maar als je geen pre wash hebt gebruikt is de kans op krassen nogsteeds behoorlijk aanwezig.
Ik moet hier wel om lachen hoor. Als ik m'n vrachtauto was, foam ik deze ook eerst, dan spuit ik hem af en daarna gebruik ik een pre-wash. Als ik zie wat er dan nog in mijn spoelemmer zit..... Bij elke kant gebruik ik schoon water omdat er zoveel zooi inzit.De volgende stap van de bekende heren is de one bucket methode met 2 keer foamen met 2 emmers waarbij je één emmer gebruikt om de doeken danwel de washmits te spoelen in plaats van in dezelfde emmer. Er moet natuurlijk wel iedere keer nieuwe content gecreeërd worden om inkomsten te genereren. Staar je er niet teveel blind op en begin met detailen.
Ow zeker maar onze personenauto's zijn ook goor, rijden constant door de polder, dusja. Ook daar ververs ik 1a2 keer het spoelwater.@bros Zal dat bij een vrachtwagen niet net iets anders zijn omdat die zoveel meer kilometers maken dan een normale auto? Ik was mijn auto eens in de 1-2 maanden momenteel en ik kan niet zeggen dat het water in de spoelemmer nou echt vies is.
On topic: @Akvol Als je het budgetvriendelijk wil houden dan zou ik niet gaan voor de 1-emmer methode. Ik heb het ook wel eens getest (met doeken en mitts) en ik vond het niet handig. Het hangt er een beetje vanaf hoe veilig je wil zijn, maar het aantal mitts gaat al snel door het dak. Als je zou zeggen: elke keer dat ik de mitt uit zou spoelen, pak ik een nieuwe, dan heb je er denk ik tussen de 20-40 nodig. De aantallen die hier genoemd zijn vind ik ook een beetje aan de lage kant. 'Zuinig' gerekend: 1 voor de motorkap, 1 voor het dak, 1 voor de a/b/c-stijl, spiegel en zijruiten aan de ene kant, nog 1 voor de andere kant. Voorscherm, voorportier, achterportier, achterscherm (4 voor elke kant), achterklep, achterbumper (2 minimum vanwege de viezigheid), voorbumper, dorpels. Dat zijn er 17. Dan ook nog de mitt(s) voor de velgen en je zit op 200+ euro alleen aan washandschoenen, als je goedkope hebt. Ik heb het getest, en ik ben er weer vanaf gestapt.
Wat vind je er aanklooien aan dan? Ik vind het belangrijk de middelen hun werk te doen, zo veel mogelijk voordat ik alles aanraak. Ik laat dus de pre-wash zn werk eerst doen, dan afspoelen en wederom een pre-wash (in mijn geval Bilt-Hamber Touch-Less) en dan met genoeg shampoo pas aanraken. En juist daarom met microvezel doeken ipv washmitts. Zodat je juist ALTIJD een schone doek hebt, ipv per ongelijk toch een restje vuil in je washmitt wat je er ongeluk over je lak smeert. Juist daarom is een 1 emmer methode in mijn ogen veel veiliger dan een 2 emmer methode... Just my 2 centsOp de juiste manier je auto wassen is wat mij betreft de basis bij detailing (wellicht het belangrijkste onderdeel bij detailen) en zeker wanneer je net veel moeite hebt gedaan om de auto netjes te krijgen/detailen is het daarna de kunst om em zo lang mogelijk netjes te houden en om dan te gaan aanklooien met 1 emmer is voor mij persoonlijk geen optie.