• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1 emmer methode

Een washmitt kun je ook omdraaien: eerst een deel wassen, handschoen (onder-/bovenzijde) omdraaien aan je hand, volgend deel wassen, en dan de mitt uitspoelen en weer indopen in sop.

Als alternatief heb je ook nog washmitts met chenilles, voordeel daarvan is dat het vuil snel tussen de chenilles verdwijnt, maar eigenlijk niet echt goed uit te spoelen om een volgend deel te wassen. Washmitt met chenille zijn er ook in lage prijsklasse te vinden, en werken toch behoorlijk goed.
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.webp


@Zoranurai Bezemcondoom is toch tegen overbevolking door heksen?:innocent:
 
Maar… je auto zit al vol krassen.
Heb je wel al een pre wash uitgekozen en een pomp sprayer?
Je kan wel met 1 emmer werken, omdat dit de kans op krassen verlaagd vergeleken de 2 emmer methode. Maar als je geen pre wash hebt gebruikt is de kans op krassen nogsteeds behoorlijk aanwezig.
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
De volgende stap van de bekende heren is de one bucket methode met 2 keer foamen met 2 emmers waarbij je één emmer gebruikt om de doeken danwel de washmits te spoelen in plaats van in dezelfde emmer. Er moet natuurlijk wel iedere keer nieuwe content gecreeërd worden om inkomsten te genereren. Staar je er niet teveel blind op en begin met detailen. :rolleyes:
 
  • Leuk
Reacties: Cordoba en Akvol
Maar… je auto zit al vol krassen.
Heb je wel al een pre wash uitgekozen en een pomp sprayer?
Je kan wel met 1 emmer werken, omdat dit de kans op krassen verlaagd vergeleken de 2 emmer methode. Maar als je geen pre wash hebt gebruikt is de kans op krassen nogsteeds behoorlijk aanwezig.
Ja de bilt hamber snow foam en de ik foam pro 2 handfoamer
 
  • Leuk
Reacties: Evt
De volgende stap van de bekende heren is de one bucket methode met 2 keer foamen met 2 emmers waarbij je één emmer gebruikt om de doeken danwel de washmits te spoelen in plaats van in dezelfde emmer. Er moet natuurlijk wel iedere keer nieuwe content gecreeërd worden om inkomsten te genereren. Staar je er niet teveel blind op en begin met detailen. :rolleyes:
Ik moet hier wel om lachen hoor. Als ik m'n vrachtauto was, foam ik deze ook eerst, dan spuit ik hem af en daarna gebruik ik een pre-wash. Als ik zie wat er dan nog in mijn spoelemmer zit..... Bij elke kant gebruik ik schoon water omdat er zoveel zooi inzit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Jansen en Pter
@bros Zal dat bij een vrachtwagen niet net iets anders zijn omdat die zoveel meer kilometers maken dan een normale auto? Ik was mijn auto eens in de 1-2 maanden momenteel en ik kan niet zeggen dat het water in de spoelemmer nou echt vies is.

On topic: @Akvol Als je het budgetvriendelijk wil houden dan zou ik niet gaan voor de 1-emmer methode. Ik heb het ook wel eens getest (met doeken en mitts) en ik vond het niet handig. Het hangt er een beetje vanaf hoe veilig je wil zijn, maar het aantal mitts gaat al snel door het dak. Als je zou zeggen: elke keer dat ik de mitt uit zou spoelen, pak ik een nieuwe, dan heb je er denk ik tussen de 20-40 nodig. De aantallen die hier genoemd zijn vind ik ook een beetje aan de lage kant. 'Zuinig' gerekend: 1 voor de motorkap, 1 voor het dak, 1 voor de a/b/c-stijl, spiegel en zijruiten aan de ene kant, nog 1 voor de andere kant. Voorscherm, voorportier, achterportier, achterscherm (4 voor elke kant), achterklep, achterbumper (2 minimum vanwege de viezigheid), voorbumper, dorpels. Dat zijn er 17. Dan ook nog de mitt(s) voor de velgen en je zit op 200+ euro alleen aan washandschoenen, als je goedkope hebt. Ik heb het getest, en ik ben er weer vanaf gestapt.
 
Zelf gebruik ik nu al een tijdje de 1 emmer methode. Idd met meerdere doeken, als het nodig is met een extra pre-wash. Foam dan de auto 1 of 2 keer in voor ik met contact begin. Idd 1 per zijde, soms 2 als het nodig is. Ik vouw mijn doek dan ook om.

Waarom ik was met 1 emmer? Omdat het met emmers slepen scheelt en vooral water. De emmers moeten best vol en al helemaal met grittguard er in. Ik gebruik BTBM shampoo en wring mn doek niet uit voor ik het paneel aanraak, alles om zo veel mogelijk "glijmiddel" te hebben.

Ik heb geregeld gekeken of het veel marring achter laat maar dit is gelukkig nihil, mits de auto dus eerst in de pre-wash is geweekt en de emmer genoeg zeep bevat om te glijden.

Ik gebruik zo'n 9 a 10 doeken, voor de auto, maar heb er rond de 12 in de emmer zitten. Soms laat ik een doek vallen, dus liever extra doeken mee.

Ik neem wel 2 emmers mee: heb namelijk een aparte voor mn velgen en nee daar gaan niet mn "vuile" doeken in als ik ze op een zijde heb gebruikt.

Ik ben begonnen met de 1 emmer methode door oa de filmpjes van AMMO NYC. Weet even niet exact welk filmpje, maar er is er 1 waar hij ook zijn mening geeft over waarom de 1 emmer methode met doeken. Oa ook ivm achterblijvend vuil in de washmitt.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Op de juiste manier je auto wassen is wat mij betreft de basis bij detailing (wellicht ook het belangrijkste onderdeel bij detailen) en zeker wanneer je net veel moeite hebt gedaan om de auto netjes te krijgen/detailen is het daarna de kunst om em zo lang mogelijk netjes te houden en om dan te gaan aanklooien met 1 emmer is voor mij persoonlijk geen optie.
 
Laatst bewerkt:
@bros Zal dat bij een vrachtwagen niet net iets anders zijn omdat die zoveel meer kilometers maken dan een normale auto? Ik was mijn auto eens in de 1-2 maanden momenteel en ik kan niet zeggen dat het water in de spoelemmer nou echt vies is.

On topic: @Akvol Als je het budgetvriendelijk wil houden dan zou ik niet gaan voor de 1-emmer methode. Ik heb het ook wel eens getest (met doeken en mitts) en ik vond het niet handig. Het hangt er een beetje vanaf hoe veilig je wil zijn, maar het aantal mitts gaat al snel door het dak. Als je zou zeggen: elke keer dat ik de mitt uit zou spoelen, pak ik een nieuwe, dan heb je er denk ik tussen de 20-40 nodig. De aantallen die hier genoemd zijn vind ik ook een beetje aan de lage kant. 'Zuinig' gerekend: 1 voor de motorkap, 1 voor het dak, 1 voor de a/b/c-stijl, spiegel en zijruiten aan de ene kant, nog 1 voor de andere kant. Voorscherm, voorportier, achterportier, achterscherm (4 voor elke kant), achterklep, achterbumper (2 minimum vanwege de viezigheid), voorbumper, dorpels. Dat zijn er 17. Dan ook nog de mitt(s) voor de velgen en je zit op 200+ euro alleen aan washandschoenen, als je goedkope hebt. Ik heb het getest, en ik ben er weer vanaf gestapt.
Ow zeker maar onze personenauto's zijn ook goor, rijden constant door de polder, dusja. Ook daar ververs ik 1a2 keer het spoelwater.
 
Op de juiste manier je auto wassen is wat mij betreft de basis bij detailing (wellicht het belangrijkste onderdeel bij detailen) en zeker wanneer je net veel moeite hebt gedaan om de auto netjes te krijgen/detailen is het daarna de kunst om em zo lang mogelijk netjes te houden en om dan te gaan aanklooien met 1 emmer is voor mij persoonlijk geen optie.
Wat vind je er aanklooien aan dan? Ik vind het belangrijk de middelen hun werk te doen, zo veel mogelijk voordat ik alles aanraak. Ik laat dus de pre-wash zn werk eerst doen, dan afspoelen en wederom een pre-wash (in mijn geval Bilt-Hamber Touch-Less) en dan met genoeg shampoo pas aanraken. En juist daarom met microvezel doeken ipv washmitts. Zodat je juist ALTIJD een schone doek hebt, ipv per ongelijk toch een restje vuil in je washmitt wat je er ongeluk over je lak smeert. Juist daarom is een 1 emmer methode in mijn ogen veel veiliger dan een 2 emmer methode... Just my 2 cents

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reacties: Quantoxx en Akvol
Ik werk met twee emmers en drie mitts. Een washmitt voor de wielen, één voor de onderkant van de auto en één voor de rest. Telkens goed spoelen tussenin en leverde bij nog nooit problemen op.
 
  • Leuk
Reacties: RedCat en Akvol