• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat aan te schaffen als beginner, voor parelmoer lak

Tonie;n414308 zei:
Kijk aan, je komt er zelf ook wel!:-)^

Wat Ric zegt, +1. Meer doeken en doe er zeker een ijzeroplosser bij gezien je opmerkingen over de spikkels en puntjes. Ik zou in dit geval voor Non-ferro kiezen want dat is ook een goede velgenreiniger (zie daar niks van in je lijstje staan). Spons of mitt is een persoonlijke keuze, ik ben nog altijd fan van de spons t.o.v. de mitt.

Kleien zou ik met born slippy doen of als je budget niet toereikend is gewoon met shampoo. Voor prof polish zou ik een grovere pad nemen, bijvoorbeeld de disco duo. Heb je er gelijk twee, want die worden vies tijdens gebruik, of een witte pad.

Of de glaze onder red mist blijft zitten betwijfel ik. Hoor veel goede verhalen over Tough coat op wit, wellicht is dat een optie? Ook zonder glaze gebruiken bij voorkeur.

Voor de velgen, een velgenreiniger/ijzer oplosser is onmisbaar. Veel belangrijker dan een wheel sealant. Neem iets als Non-ferro of gyeon Iron met een velgenreiniger erbij. De Poorboys sealant is tamelijk middelmatig. Ja, je wielen zijn gladder na het aanbrengen, maar anders dan dat kan ik niet echt veel positieve dingen ontdekken. Ik zou voor dat geld een apc en iets voor je trims (revive bijv) kopen. En ik gebruik vaker de four finger mitt dan de wheel brush, maar ook dat is persoonlijke voorkeur.

Veel plezier!!

zie me onderstaand bericht.

Ric325i;n414307 zei:
Stap 1:
- Dodo juice born to be mild
- Monello microfiber washmitt (evt die extra dikke)
- Monello senza drying towel 45x45 =beetje te klein neem lekker een csf delirium
-Gyeon iron zou een goed middel zijn voor de ijzerdeeltjes op de lak
-Optioneel zou zijn Aufinesse Oblitarate

Stap 2:
- Monello klei set Dolce verde

Stap 3:
- Poorboys proffesional polish
- Monello Easy detailing hand pad
- Dodo juice polishing cloth 40x40 + met 1 doek ga je het niet redden...

Stap 4:
- Poorboys White diamont +glaze =een keuze maar niet noodzakelijk en zeker op een witte auto zou ikzelf deze achterwege laten.
- Easy detailing finishing hand pad
- Monello pluche verde 45x45+ Ook hier ga je het niet redden met 1 doek

Stap 5:
- Dodo juice red mist tropical protection + deze zou ik vervangen voor een collinite 845 verwerkt het makkelijkst 915 zou mijn favo zijn...
- Monello pluche verde 45x45 Ook hier is een extra doek of 2 altijd makkelijk

Velgen:
- Mothers wax wheel brush
- Poorboys world wheel sealant

Ik zou eerder voor dit lijstje kiezen als je een motivatie wil betreffende een artikel in het lijstje hoor ik het wel, doe ermee wat je wil.

bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb uit de reacties denk ik wel een hoop nuttige dingen gehaald en een goede lijst gemaakt.

Ric325i;n414330 zei:
Ik zag geen klei/washmitt staan in je lijst en nogmaals die glaze zou ik echt weglaten zeker op wit is de toegevoegde waarde in mijn ogen minimaal. Koop ook nog zo'n rood rond handpadje van monello voor je 845 (zo dun mogelijk) aan te brengen.

Welke glaze bedoel je? Ik ben nog niet zo thuis in al die namen dus weet niet welke je bedoelt.

Welke klei is goed te doen?
Moet de velg na de Gyeon behandeling nog met wat anders gedaan worden?

Heb ook even meegekeken, mooi lijstje. Glaze is in jouw geval de white diamond. En de clay lube is alleen een glijmiddel, clay zit er niet bij.
Tonie;414308 zei:
Voor de velgen, een velgenreiniger/ijzer oplosser is onmisbaar. Veel belangrijker dan een wheel sealant. Neem iets als Non-ferro of gyeon Iron met een velgenreiniger erbij. De Poorboys sealant is tamelijk middelmatig. Ja, je wielen zijn gladder na het aanbrengen, maar anders dan dat kan ik niet echt veel positieve dingen ontdekken. Ik zou voor dat geld een apc en iets voor je trims (revive bijv) kopen.
Ik zie toch wel degelijk voordelen in de poorboys wheelsealant, prijs is gunstig en makkelijk om mee te werken voor een beginner. Daar komt nog bij dat non ferro de velgen behoorlijk stroef maakt en het veel sneller vuil lijkt te worden dan met een laagje wheel sealant. Na 6 maanden zat het er bij mij nog op trouwens, dat merkte ik met wassen want vuil gaat er ook makkelijker af. Natuurlijk zijn er betere middelen maar die kosten ook wat meer. Maar voor het simpele, makkelijke werk zou ik de wheelsealant wel nemen ;). Gr. Paul

De White diamont haal ik er dan af.
Wat adviseren jullie voor de clay? De aanslag is nog niet heel erg zoals ik kan inschatten ( auto van juli 2014 met nu 22k op de teller voornamelijk snelweg) word iedere 1,5, 2 weken gewassen.

Marvi Jansen;n414361 zei:
Wat adviseren jullie voor de clay?

Dan zou ik kiezen tussen de Bilt - Hamber Soft, of de Monello klei. Ook prijstechnisch gezien.
Beide te gebruiken met water als "glijmiddel" waardoor je de Clay Lube weer van je lijstje kan halen, echter vind ik een het met een clay lube wel prettiger werken.

Bilthamer of Monello clay heb ik nog niet gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen. Ik zou wel altijd een clay lube gebruiken! Mothers heeft een goede kleiset bv welke nagenoeg geen marring achterlaat althans dat is mijn ervaring. Als je deze kleiset neemt kan de born slippy van je lijstje ,kies je voor monello klei bv dan heb je em nog wel nodig.