• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat aan te schaffen als beginner, voor parelmoer lak

Middelen, die worden aangeboden in een doe het zelf wasplaats, zijn meestal vrij agressief.
Beter alleen het water gebruiken, en dan eerst ff laten doorspoelen, want je weet nooit wat je voorganger gebruikt heeft.

Oke! Dus ook om enkel de shampoo er op te spuiten en eraf te laten lopen is dit al "schadelijk" voor de lak?

Ik ben namelijk bang dat ik na het enkel HD afspuiten, krassen ga maken met de shampoo en washmitt. Of zie ik dit verkeerd?

Je aangebrachte wax blijft er niet van zitten.
De standtijd, waar vaak over gesproken word, gaat met weken per keer eraf.

Het beste is toch lekker thuis wassen, met al je eigen spulletjes.

@Bikkel: ik snap wat je bedoel. Die mogelijkheid moet er dan wel zijn. Haha. Ik dien het elders te doen.

Het gaat mij erom dat ik na het enkel HD afspuiten geen krassen maak als ik de auto ga wassen.

ik schuim standaard, bij elke wasbeurt. daarna pas spuit ik de auto af.
En dan wassen met 2 emmers systeem.

kan binnen 1 uur helemaal klaar zijn. inclusief spullen pakken en weer opruimen.

Ik kon het niet laten nog even een bestelling te plaatsen!
conv_1463.webp

Beste detailers,

Inmiddels ben ik met diverse producten aan het experimenteren geweest en het bevalt erg goed. Wel nog wat vragen die bij me op komen;

- De Gyeon Tar reageert bij mij niet op de teer en vliegenroest plekjes. Hebben jullie hier een verklaring voor? Overstappen op Iron X?

- Na het wassen, kleien, wassen, en polijsten met Poorboys proffesional Polish, kan ik dan direct met de Collinite 845 waxen? Of moet de lak eerst nog gevoed worden?

- Aanbrengen Collinite 845 doe ik nu met de disco duo pads, gaat prima, alleen naar mijn idee redelijk dik. Kan ik hier beter de Monello easy detailing finishing hand pad black voor gebruiken? En hoelang laten jullie de wax "curen"?

Voor nu heb ik me vraagjes weer even gesteld.

Groetjes Marvi

Met prof polish clean je de lak er zit geen korrel in dus van polijsten is geen sprake zeg maar. Waarom Gyeon Tar niet zo goed werkt weet ik niet wellicht kan cc je verder helpen. Met kleien en prof polish haal je restjes teer ook nog weg.
Een glaze mag maar dit is een optionele stap, hier zijn voor en tegenstanders van. Ikzelf gebruik het steeds minder.
845 kun je met een zachte zwarte/rode handpad opbrengen. Curen is afhankelijk van bv het weer ,lees je even in betreffende een swipe test.
Paar druppels op de pad en doorwrijven tot de pad geen was meer afgeeft.

Polijsten=resultaat alles wat erna gedaan wordt maakt 5/10% uit van je eindresultaat.
Een glaze en 845 moet je zien als aparte stappen producten waarbij glaze voor extra glans zou moeten zorgen en er de stelling is dat deze de lak zou voeden, 845 is er om de lak te beschermen waarbij het carnauba gedeelte van de wax ook voor wat glans zorgt.
Een glaze kan wat imperfecties verhullen tot op zekere hoogte maar ik persoonlijk vind een glaze op een goed gepolijste lak geen tot weinig meerwaarde hebben.
Ik merk dat ik het steeds minder gebruik en zeker op bv een witte auto vraag ik me af of je het verschil gaat opmerken en in dat geval zeg ik dus gebruik dat deel van het budget ergens anders voor.
Dit is voor nu mijn mening en er zijn er ongetwijfeld zat anderen die er anders over denken...

Bedenkt voor je antwoord. Maar die PB proffesional polish is dus niet een echt polijst middel? Hier ziet Zegmaar niet de korrel in. Dien ik voor de glans dan nog een ander middel te gebruiken en daarna de proffesional polish aan te brengen voor de voeding en vervolgens beschermen met 845?

Vandaag bij de heren van Carclean op bezoek geweest in Berkel en Rodenrijs. Wat een geweldig concept hebben deze mannen (en vrouw) staan.

Uiteraard niet met lege handen naar huis;
conv_2003.webp

Wat een topservice. Tip: Neem een bak koffie. Zeker aan te raden.

• Leuk
Reacties: Pietaah