• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat als eerste bij een cabrio

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
68
65
Mijn lieverd heeft een Alfa spider welke wel een detail beurt kan gebruiken.
Nu zit ik te denken of ik eerst het dak doe ( met raggtop) of dat ik zal beginnen met de lak en interieur ( wassen kleien polijsten en cancoat)

Wat zouden jullie doen ??

Ik zou eerst de kap doen. De producten die je daarvoor gaat gebruiken lopen bij het afspoelen over je lak ...

Bij het spoelen gewoon heel veel water gebruiken en ook onmiddellijk de panelen goed naspoelen waarover het afloopt. Eventueel een emmer met shampoo klaarzetten zodat je de panelen even kan wassen. Bij het impregneren eventueel de wagen afdekken. Je zou zo'n schilderfolie kunnen gebruiken met langs 1 zijde tape.

reeds klaar.
Met cleaning iedere keer goed afgespoeld en bij Impregneren de auto eerst met plastic ingepakt. Nu is het afwachten hoe het daadwerkelijk wordt.
De iets grijze vegen die ik naar verwachting met ragtopp weer zwart zou krijgen zijn nog steeds grijs , maar het is nu vast beter bestand tegen water en vuil.

Thnx allemaal voor het meedenken

De grijze vegen zijn waarschijnlijk 'beschadigde' vezels (waar de verf vanaf gerekt is door dichtvouwen), dus deze krijg je met alleen raggtop niet meer 100% op kleur helaas.