• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doen met deze schade?

MichaelVW

Detailing rookie
10 sep 2021
2
2
Beste leden,

Kan deze opgelost worden door wetsanden en polijst of andere manier?

Alvast bedankt voor jullie mening.

Gr
 

Bijlagen

  • 3A7DD3EC-F742-4A6D-89C1-DBFABAB2E267.jpeg
    3A7DD3EC-F742-4A6D-89C1-DBFABAB2E267.jpeg
    228,9 KB · Weergaven: 199
Welkom op het forum.

Zo dan, daar is iemand lekker bezig geweest met een schuurspons ofso?

Polijsten zal de eerste stap zijn. Je zal simpelweg moeten kijken hoever je komt na één poging en dan beoordelen of je nog meer pogingen doet of meer risico wilt nemen en gaat wetsanden.
 
Oh, dus de foto is gemaakt nadat er al grof is gepolijst? :O Veloce + welke pad / DAP900? / hoeveel hits?

Afschalen naar een medium polijstmiddel terwijl de grove al niet genoeg deed, dat is zonde van je tijd en moeite.

Als ik wat meer inzoom (Telefoon/PC), dan lijkt het erop dat de krassen nog scherpe randen hebben. Dat zou betekenen dat de krassen vrij diep zitten, maar ook dat je met het polijsten nog niet echt diep bent gekomen. Gezien het waarschijnlijk een hardere VAG-lak is, kan ik mij dit ook wel voorstellen

Hieronder een voorbeeld van een Polo die eveneens met een schuurspons was bewerkt. In dit geval was het veel oppervlakkiger, maar daar had ik ook meerdere hits voor nodig. (2x Veloce - Geel en 2x Sandwich Spiderpad + S3 om tot 80% correctie te komen)

Als jij nu nóg meer hits doet met een DAP900/Evo i.c.m. een grove combi en je behaalt amper resultaat, dan zal je moeten gaan opschalen in kracht; Je zou dan een kunnen gaan denken aan wetsanden en weer polijsten, maar dit is wel een flinke stap.

conv_2740-jpg.jpg

conv_2741-jpg.jpg


conv_2744-jpg.jpg
 
Ik vrees dat enkel wetsanden een oplossing zal bieden. Als ik de foto goed bekijk lijken mij sommige krassen te diep te zijn om volledig weg te krijgen.
 
Wat is het voor auto?
Ik denk dat ik het met een Scholl sandwich spiderpad en S3 zou proberen . Wetsanden kan maar is imo vaak wel “last resort” zeg maar
 
Ik denk niet dat alles er uit te krijgen is.
En dan nog, dan ben je ook al bijna door de clearcoat heen, en wil je dat?