• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doet een wool pad nou precies?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Zoals de titel al aangeeft,.waarvoor gebruik je nou een wool pad? Met welke producten gebruik je een wool pad. Kan het ook op een D/A? Moet je nog ergens meer op letten dan bij een gewone LC pad?
 
Ik wou net antwoord geven op je email maar dat kan hier nu ook ;)

Een wollenpad moet het niet hebben van warmte zoals een foam pad maar van "slagkracht".
Ik vind het ook veel lekkerder werken dan foam omdat er veel minder wrijving is waardoor deze makkelijker over het oppervlak glijdt.

Een wollenpad slaat allemaal krasjes maar wel zo regelmatig dat de kras weggewerkt wordt. Uiteraard moet deze wel nabewerkt worden.
Een persoonlijke favoriet is de So1o Wool Light Cutting Pad i.c.m. met de So1o Cream M86.

Lijkt mij dat een wool weinig effect heeft op een D/A omdat daar de snelheid een stuk lager is dan een rotary. Ik zelf zou geen wol op een D/A gebruiken en het bij foam houden.

Ik heb een test gedaan met een Meguiars W4000 wool pad i.c.m. M84 power cleaner en M86 so1o cream en bij de M84 waren er massa's swirls en hologrammen en bij de M86 nauwelijks wat dus het hangt erg af van het polijstmiddel in hoeverre je last heb van swirls/hologrammen.

Ik vind dat er minder risico is om bij randjes door de lak te gaan omdat je geen vol contact maakt zoals bij foam. Je hebt echt een pad-washer nodig wat na 2/3 hits moet je hem echt schoonmaken anders gaat het echt niet goed, hoppen van de pad en het vol lopen van de pad.
 
Ik heb een test gedaan met een Meguiars W4000 wool pad i.c.m. M84 power cleaner en M86 so1o cream en bij de M84 waren er massa's swirls en hologrammen en bij de M86 nauwelijks wat dus het hangt erg af van het polijstmiddel in hoeverre je last heb van swirls/hologrammen

niemand hem getest met m105 toevallig?
 
Dibbuz zei:
Ik wou net antwoord geven op je email maar dat kan hier nu ook ;)

Een wollenpad moet het niet hebben van warmte zoals een foam pad maar van "slagkracht".
Ik vind het ook veel lekkerder werken dan foam omdat er veel minder wrijving is waardoor deze makkelijker over het oppervlak glijdt.

Een wollenpad slaat allemaal krasjes maar wel zo regelmatig dat de kras weggewerkt wordt. Uiteraard moet deze wel nabewerkt worden.
Een persoonlijke favoriet is de So1o Wool Light Cutting Pad i.c.m. met de So1o Cream M86.

Lijkt mij dat een wool weinig effect heeft op een D/A omdat daar de snelheid een stuk lager is dan een rotary. Ik zelf zou geen wol op een D/A gebruiken en het bij foam houden.

Ik heb een test gedaan met een Meguiars W4000 wool pad i.c.m. M84 power cleaner en M86 so1o cream en bij de M84 waren er massa's swirls en hologrammen en bij de M86 nauwelijks wat dus het hangt erg af van het polijstmiddel in hoeverre je last heb van swirls/hologrammen.

Ik vind dat er minder risico is om bij randjes door de lak te gaan omdat je geen vol contact maakt zoals bij foam. Je hebt echt een pad-washer nodig wat na 2/3 hits moet je hem echt schoonmaken anders gaat het echt niet goed, hoppen van de pad en het vol lopen van de pad.

Dus een oranje (igv. LC) pad is wel de zwaarste goed werkende pad op een D/A mag ik hieruit afleiden?
 
Geel is de zwaarte, maar ik PERSOONLIJK, zou geen wol gebruiken. Wat wel of niet goed werkt kan per geval verschillen, dat wil dus niet zeggen dat wol niet op een D/A kan. Ik denk alleen dat een D/A te zwak is voor wol door de excentrische beweging.
 
Dibbuz zei:
Geel is de zwaarste
Da's duidelijk alleen heb ik begrepen dat die pad in het algemeen als erg hard wordt ervaren en niet prettig werk. Zoals altijd: Uitzonderingen daargelaten!
 
Xizer zei:
:heart_eyes:

Try it and love it. Zoveel beter dan de M84/M85 :-&
Vergeet niet dat die 2 in de jaren 80 ontworpen zijn en dus behoorlijk verouderde formules.

Ik raad trouwens gele pads alleen aan op van die roze auto's die rood moeten worden, voor de rest nergens voor.
 
De gele pad is ook gewoon voor de D/A ontworpen, maar is inderdaad stevig. Maar is wel te gebruiken.

De paarse woolpad van Lake Country (foamed wool) is ook gemaakt voor de D/A machines, dus je kan wol dus wel gebruiken op een D/A alleen ligt het eraan welke pad het is. In wol zitten ook genoeg variaties net zoals je in foam hebt.
 
Tim zei:
De gele pad is ook gewoon voor de D/A ontworpen, maar is inderdaad stevig. Maar is wel te gebruiken.

De paarse woolpad van Lake Country (foamed wool) is ook gemaakt voor de D/A machines, dus je kan wol dus wel gebruiken op een D/A alleen ligt het eraan welke pad het is. In wol zitten ook genoeg variaties net zoals je in foam hebt.

Het ene schaap is het andere niet hè :D
 
thnx voor de reacties zover....
@Dibbuz,.was idd in afwachting van je pm, maar dacht, zet het maar op het forum zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

Maar wanneer maak je nu de keuze om wol te gebruiken,.en Tim,.die woolpad van LC,.met welke producten gebruik je die?
 
Ik gebruik de wool om diepere krassen en swirls weg te halen. Het werkt zoveel lichter dan foam. Dat merk je pas echt als je een hele auto met wol gedaan hebt en daarna een foam pakt.
 
ik ga nog proberen met de dap en de LC woolpad 2500-3000 grid plekken weg te krijgen. Is op mijn eigen auto, dus een leuk test object :D

Ik ga meerdere dingen testen op mijn auto, dus zodra het weer en tijd het toelaat komt er een uitgebreide review met verschillende soorten tests :party: