• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gebruiken voor interieur V70 classic

henry classic v70

Detailing rookie
11 sep 2009
16
0
Mijn interieur ziet er nog netjes uit maar ik ben van mening dat de cockpitspray van b.v. Action nou niet het beste materiaal is.
Mijn dashboard zou ik graag weer helemaal streeploos willen hebben, dan zou je eerst moeten cleanen neem ik aan maar waarmee?
Dit geldt eigenlijk voor alle kunststof interieurdelen van de v70 (deurpanelen, middenconsole, schakelaars enz).

Dan de leren bekleding, op sommige plekjes zijn wat beschadigingen te zien door b.v. een knoop van een spijkerbroek, is dat weg te krijgen en waarmee.
Wat zijn de produkten om het leer mee te behandelen/onderhouden zodat het mooi en soepel blijft

Wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen

vrgr. Henry
 
Kunststof schoonmaken met APC en nabewerken met Poorboys World Trim Restorer, werkt voor mij top.

Voor het reinigen en onderhoud leder gebruik ik de cleaner en leather milk (leather care kit) van Swissvax. Is voor mij echt de absolute top! Swissvax biedt ook een product voor het bijwerken van versleten plekken waar de kleur weg is (Leather Healer), maar daar heb ik geen ervaring mee. Leder moet gevoed worden, zeker op plekken waar je het leder vaak aanraakt. Dergelijke plekken kun je extra intensief onderhouden met elephant ledervet. Glimmende plekken in het leder kunnen bijgewerkt worden met Swissvax Gloss Corrector.
 
Kunststof schoonmaken met APC en nabewerken met Poorboys World Trim Restorer, werkt voor mij top.


Is APC een merk en hoe is de werking van dat spul
 
Oeps, sorry.

APC staat voor All Purpose Cleaner. Kortom een alles reiniger, maar dan bedoeld voor auto´s. Meerdere merken hebben een APC in het assortiment. Ik maak gebruik van de APC van Meguiars en ben hier tevreden over. Overigens de APC van Mequiars is nu in de aanbieding bij Carclean.com Klikkie, pak het voordeel. Afhankelijk van het te reinigen oppervlak en de mate van vervuiling kies je een mengverhouding. Deze spray je op het oppervlak en wrijft het oppervlak schoon met een doek (zeem bijvoorbeeld). Netjes alles droogmaken en het kunststof conditioneren met een Trim Restorer van bijvoorbeeld Poorboys. Klikkie. Ik zelf breng de Trim Restorer op met een applicator van Carclean.com. Klikkie
 
Ik zou ook inderdaad eerst de boel reinigen met een All Purpose Cleaner om alle siliconen meuk van die cockpit spray te verwijderen, een sopje met dreft zou ook nog wel eens kunnen helpen, je hebt iets ontvettends nodig. Ik zou om de boel weer te behandelen eerder de Natural Look nemen van Poorboys, dat vind ik er meer voor geschikt. Het geeft het dashboard weer zijn normale kleur en look zoals het ooit was, glimt dus niet.
 
Nogmaals oeps, had iets meer tijd moeten nemen op te reageren. Sorry! Ik bedoel Natural Look van Poorboys World. Klikkie Trim restorer geeft een minder mooi mat resultaat, is wat vettiger.