• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat geeft het mooiste resultaat

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
IK polier met Meguair's M105, polishen M205 en deze met een rotary.
Maar welke wax of sealant geeft het mooiste resultaat? Ik heb al vanalles gebruikt van Meguair's , soms carnauba wax van Meguair's
of ook al eens het D/A microfiber wax van Meguair's. Deze geeft al een mooi resultaat, maar dit is nog niet wat ik zoek.
Ik ben op zoek naar een hele diepe vette wetlook.:ja
Welke wax/sealant kunnen jullie mij aanraden voor een zwarte volvo xc60

Voorbereiding is 95% van je eindresultaat.
Probeer eens in 2 stappen af te werken met de M205 (dus eerst op een polishing pad, daarna op een finishing met (zo goed als) geen cutting factor.
Lang doorwerken bij deze laatste stap, wellicht bekom je dan wél het gewenste resultaat

• Leuk
Reacties: Tim
+1 met Ivo. :)

Die mooie diepe vette wetlook krijg je voor 95% met de stappen die je doet voordat je de wax erop smeert. Wellicht nog een lekkere glaze erbij nemen, Black Hole bijvoorbeeld.

Wax is een kersje op je taart, dat soms voor een subtiel verschil kan zorgen. Probeer bijvoorbeeld Poorboy's World Natty's Blue of Red eens uit. Ruikt heerlijk, makkelijk in gebruik en erg goede prijs-kwaliteit verhouding.

Zijn alvast de eerste tips die ik ga overwegen voor ik aan het grote werk ga beginnen onder het paasverlof.
Verdere tips zijn nog steeds welkom.:-)^

Als je het aandrurft: een orangepeelbehandeling met denim pads. ;) Heel intensief, vergt kennis en expertise, maar geeft een bizar resultaat.

BMW 3 Orangepeel

dark.webp

Laatst bewerkt:
Een vebluffend mooi resultaat voor een verbluffend mooie auto. In welke stap gebruik je deze "denim pads"?

Zoeken op denim :P

https://www.Carclean.com/zoeken?search=denim&id=

En bijv. de 5": https://www.Carclean.com/product/Ca..._Pad_2000grit_5__130mm_OPPAD2000_130mm_102353

ivo's;n389990 zei:
Voorbereiding is 95% van je eindresultaat.
Probeer eens in 2 stappen af te werken met de M205 (dus eerst op een polishing pad, daarna op een finishing met (zo goed als) geen cutting factor.
Lang doorwerken bij deze laatste stap, wellicht bekom je dan wél het gewenste resultaat

Ik heb 1x poliert met rotary en de rode pad van meguair's (die wel fel stuitert) met M105, 1x met DA en een paarse wolpad van Manello ook met M105.
Heb dan de M205 2x gebruikt met rotary en polishing pad en finishing pad. Als wax heb ik gebruik gemaakt van het DA microfiber systeem van Meguair's.
Het eindresultaat geeft een mooie uitstraling van de volvolak

Rode meg's woolpad is ook zo ongeveer het grofste wat bestaat, niet gek dat deze stuiterde....