• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik in hemelsnaam op mijn lak? Vlekken die er niet af te krijgen zijn.

Tibby

Detailing rookie
16 jun 2008
95
0
Dag beste detailers.

Enkele weken geleden heb ik mijn auto omdat het niet anders kon onder een boom moeten parken.
Toen ik de volgende dag terug kwam schrok ik me een ongeluk. De auto zat finaal onder de hars dacht ik zelf.

Gelijk de auto afgespoten en gewassen met een beetje BTBM van Dodo. Na het afdrogen zat alles er nog compleet op.

Ik heb op dit moment de volgende dingen al gedaan:

- De auto compleet gewassen (meerdere malen)
- Hogedrukspuit van de wasbox erop
- Auto gewassen met die alles oplossende shampoo van de wasbox
- Getracht de auto te kleien
- De Poorboys's world Bug Squash
- Valma Harsverwijderaar
- De heet water en zeem methode van aron147 hier op het forum
- De excenter met SSR2 op een tests spot

Ik ben nu ten einde raad wat zou ik nog kunnen proberen om deze troep van mijn lak af te kunnen krijgen? Wellicht dat iemand mij kan helpen.

Zie onderstaande afbeelding voor de troep op mijn spoiler, gelijk de meest geraakte plek (alhoewel de hele auto onder zit).


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je een grotere detail foto van dichtbij (macro stand aan)

moet er af te krijgen zijn..

en lol@ aron147 methode:D

of bedoel je die vlekken?
 
Hierbij de foto, mijn lens is niet echt geschikt voor korte afstanden.

@aron147: Je had in een ander topic iets gepost over harsverwijdering ;)


(Plaatje is huge, na de doorlink nog een keer erop klikken)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
toevallig een notenboom?:
https://forum.Carclean.com/cc_postst3796/Hele-dak-naar-de-klte.aspx


De vlekken lijken er iig niet op?
 
lievens zei:
toevallig een notenboom?:
https://forum.Carclean.com/cc_postst3796/Hele-dak-naar-de-klte.aspx


De vlekken lijken er iig niet op?

ik hoop het niet...

dat is toch die audi allroad?

daar hebben ze met de excenter en korrel 2000 op gestaan en NOG is het niet weg
 
Het ziet er eerder uit alsof het erin gebrand is, maar wel in de toplaag. Zeker als het na een paar keer schoonmaken er zo nog uit ziet. SSR2 zal te licht zijn denk ik.

Je kan langskomen, dan kijken we ernaar, of zelf met Monello Mezzo of als dat niet lukt met Inizio aan de slag.?!
 
Lijkt me inderdaad ook ingebrand ,het lijkt op kalk plekken ,en als dat er serieus ingebrand is heb je zwaar geschut nodig. En zal zoals Tim aangeeft de SSR2 veel te licht zijn ,zeker op een DA.

Het lijkt wel nog te redden :ja
 
De boom is een normale Linde niet echt iets bijzonders.


Tim zei:
Het ziet er eerder uit alsof het erin gebrand is, maar wel in de toplaag. Zeker als het na een paar keer schoonmaken er zo nog uit ziet. SSR2 zal te licht zijn denk ik.

Je kan langskomen, dan kijken we ernaar, of zelf met Monello Mezzo of als dat niet lukt met Inizio aan de slag.?!

Lijkt me gelijk een goed excuus om het Carclean HQ is een keer te bekijken! En stiekem nog wat mee te nemen ^^
Ik zal volgende week wel een PM sturen om een afspraak te maken.

Ik krijg nu elke dag te horen: Je mag je auto wel eens wassen! :broken_heart:
 
probeer voor de grap eens met onverdunde Antikal op een stukje, en goed laten intrekken en afspoelen.
 
het is geen experiment; gedaan op een totaal verkalkte auto met mega watervlekken (stond in de brandende zon bij een sproeisysteem met grondwater in de buurt).

Daarom proberen op een piepklein stukje (afgetaped, 1-2 cm)
 
Ik denk dat ik de Antikal pas probeer "when all else fails". Het klinkt een beetje eng namelijk, om dit op lak te proberen.
 
Antikal is wel erg agressief. Je kan misschien beter (verdunde) schoonmaakazijn gebruiken. Al denk ik niet dat het kalk is.
 
Gisteren is Tim met Monello aan de slag gegaan. Waar voorheen (met SSR2) de vlekken na een regenbui weer zichtbaar waren,
lijken de vlekken op de testspots nu niet meer terug te komen. :heart_eyes:

Als ik van het weekend tijd kan vinden ga ik de hele wagen doen. Stiekem nog een mini potje Wolfgang fuzion gekocht om de auto eens te verwennen.

Ik wil in ieder geval Tim nog hartelijk bedanken voor zijn gastvrijheid en hulp. :)^

Foto's volgen na de detail beurt.