Wie kan mij adviseren ?
Deze week de Mini gepolijst.
Waar ik tegen problemen opliep is de zwarte A-stijlen: de lak hierop is zo boterzacht dat ik ze niet marring vrij heb gekregen.
Allerlei doeken geprobeerd:
Verschillende Microfiber
Verschillende Katoen
Zelfs tegen beter weten in : watten.
Verschillende combinaties met de minst agressieve poetsmiddelen die ik heb.
Met geen enkele combinatie kreeg ik een marring vrij resultaat.
Uiteindelijk heb ik besloten, met de beste combinatie die ik kon vinden, in de lengterichting te poetsen. Dit geeft in elk geval een minder slecht resultaat dan een hologram !
(Wat overigens ook niet helpt is, dat bij het aanbrengen en uitpoetsen van C-Quartz een zeer fijne doek gebruikt moet worden: elk stofje dat op de lak komt maat weer een kras(je).)
Dus rest mij de vraag of iemand een soortgelijk probleem heeft op kunnen lossen en waarmee ?
En: wat is de zachtste doek die er te krijgen is waarmee het eventueel zou kunnen ?
Hartelijk dank voor jullie hulp.
Peter
Deze week de Mini gepolijst.
Waar ik tegen problemen opliep is de zwarte A-stijlen: de lak hierop is zo boterzacht dat ik ze niet marring vrij heb gekregen.
Allerlei doeken geprobeerd:
Verschillende Microfiber
Verschillende Katoen
Zelfs tegen beter weten in : watten.
Verschillende combinaties met de minst agressieve poetsmiddelen die ik heb.
Met geen enkele combinatie kreeg ik een marring vrij resultaat.
Uiteindelijk heb ik besloten, met de beste combinatie die ik kon vinden, in de lengterichting te poetsen. Dit geeft in elk geval een minder slecht resultaat dan een hologram !
(Wat overigens ook niet helpt is, dat bij het aanbrengen en uitpoetsen van C-Quartz een zeer fijne doek gebruikt moet worden: elk stofje dat op de lak komt maat weer een kras(je).)
Dus rest mij de vraag of iemand een soortgelijk probleem heeft op kunnen lossen en waarmee ?
En: wat is de zachtste doek die er te krijgen is waarmee het eventueel zou kunnen ?
Hartelijk dank voor jullie hulp.
Peter