• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit voor iets? Steenslag? Verkeerd spuitwerk? Of iets anders?

\Zie dat je in Den Haag woont , dat is niet ver van Bodegraven.

dus als je wilt kan je altijd hier een keer langskomen.;)
 
Vandaag bij de dealer geweest en het eerste dat ze vroegen: woon je langs de trambaan? Ze denken dat het metaal is dat van de bovenleidingen afkomt... krijg je dat weg met Iron X?
 
Inderdaad, IronX is daar perfect voor.
Voor het bijhouden kun je de Soap Gel gebruiken.
 
Ik heb je het in post 14 al gezegd en dan toch eigenwijs zijn en eerst alleen kleien?

Let op dat je daarna moet kleien en een paintcleaner moet gebruiken zoals vermeld in deze reactie.

Daarna ben je van je probleem verlost.
 
Tim zei:
Ik heb je het in post 14 al gezegd en dan toch eigenwijs zijn en eerst alleen kleien?

Let op dat je daarna moet kleien en een paintcleaner moet gebruiken zoals vermeld in deze reactie.

Daarna ben je van je probleem verlost.

Jajaja, rustig maar :cool:

Zo vreemd is het toch niet dat ik het ook even door de dealer wil laten bekijken (vooral ook omdat ik in de lak van de rest van de auto het probleem niet terugzie, al denk ik nu dat het daar ook zal zitten, alleen valt het minder op).

De Iron X gaat vandaag in de bestelling. Daarnaast heb ik -voor na het kleien en voor het waxen- zowel PB's Professional Polish alswel PB's White Diamond. Dat moet toch genoeg zijn?
 
Moet genoeg zijn, lukt het niet dan is Berkel en Rodenrijs niet ver weg om even langs te komen.
 
Gek is het niet, maar dealers hebben gemiddeld gezien geen verstand hiervan. Ik bedoelde ook niet je bezoek aan de dealer, maar het feit dat je toch bent gaan kleien zonder IronXis wat onverstandig geweest.
 
Tim zei:
Gek is het niet, maar dealers hebben gemiddeld gezien geen verstand hiervan. Ik bedoelde ook niet je bezoek aan de dealer, maar het feit dat je toch bent gaan kleien zonder IronXis wat onverstandig geweest.

Hoe bedoel je onverstandig (schadelijk??)? Of gewoon zonde van de tijd van het kleien, omdat ik het dan binnenkort weer moet doen?
 
Beiden. Soms is vliegroest of spoorslag te groot en of te hard om veilig te kunnen kleien. Microkrasjes en soms lichte krasjes als gevolg. Ironx is niet alleen veiliger als voorbehabdeling, maar ook een heel stuk sneller en effectiever.
 
Tim zei:
Beiden. Soms is vliegroest of spoorslag te groot en of te hard om veilig te kunnen kleien. Microkrasjes en soms lichte krasjes als gevolg. Ironx is niet alleen veiliger als voorbehabdeling, maar ook een heel stuk sneller en effectiever.

Ok. Misschien nog een Iron X beginnersvraag: kan ik heel simpel gewoon de hele auto insprayen of moet ik oppassen dat ik bv kunststoffen, glas, chroom etc niet inspuit?
 
Je kan de Iron-X gewoon over de gehele auto heen spuiten. Zorg wel dat je dit uit de zon doet of niet op een (te) hete lak.

Desnoods deel voor deel behandelen.

Opsprayen, in laten werken, wegspoelen, wassen, drogen, kleien enz. enz. enz.
 
Even een update: ik heb de Iron X gebruikt en de puntjes, evenals andere metalen vervuilingen, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Wat een geweldig spul is dat! Ben afgelopen zaterdag wel in totaal 6 uur bezig geweest met wassen, iron-x, kleien, polijsten, voeden en waxen, maar het was de moeite meer dan waard!

Ik snap nu ook dat jullie vaak aangesproken worden door buurtbewoners, ik had hetzelfde. Ze verklaren je nog net niet voor gek, maar snappen er maar weinig van :)

Onze Mini verkeert iig weer in topconditie! thanx voor de tips!

(oh ja, Iron X ook gewoon op mn chromen strips gebruikt, was geen probleem...)
 

Vergelijkbare onderwerpen