• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het voordeel van het combineren van een sealant met een wax?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor degene die het nog niet wisten:

Hier een citaat:

"De Meguiar's M16 Mirror Glaze Paste Wax is speciaal voor de professionele poetser. Deze rijke mengeling van polish voedende bestanddelen met sterke polymeer beschermende bestanddelen is de meest reflecterende en langhoudende wax in Meguiar's meer dan 100 jarige bestaan. U zult het niet geloven welke diepe volle kleuren spiegelglans hij creëert. Het wordt aangebracht en gemakkelijk afgeveegd zonder poederachtige overblijfsels op sierlijsten. Deze Paste Wax kan het beste per paneel dun worden aangebracht en worden uitgepoetst met een goede microfiber doek".

Freddy,

Maar Black hole is al een glaze, en ik vindt het zonde als je dubbel op gaat staan de poetsen. Ik heb ook vroeger gewoon dit gedaan:
Blackhole en daarna Tech wax 2.0
Misschien niet de beste aanpak maar glimmen dat deed hij!

Eigenaardig...op andere sites heb ik bij de productomschrijving van M16 al gelezen "bevat geen fillers..bevat geen cleaners", ook word er naar M16 steeds verwezen als zijnde een pure wax. :weetniet

Als er al een glaze in de M16 zit (wat volgens mij niet zo is) is dat toch geen probleem? Een glaze dubbelop lijkt mij minder erg, dan een glaze gebruiken (Black Hole) en vervolgens de NXT 2.0 tech wax gebruiken, waar cleaners in zitten die de Black Hole geheel of gedeeltelijk verwijderen. Bovendien heeft de NXT een standtijd van hoogstens 2 maanden en de M16 4 tot 6 maanden.

M16 is een wax zonder cleaners, zonder glaze.

Ik weet niet precies waar bs het citaat vandaan heeft, maar het is exact het citaat van Carclean.com, maar dan die van de Gold Class carnauba wax. En dat is geen M16.

Op meguiars.nl staat ook een beschrijving van M16, er staat niet vermeld dat er cleaners of glaze elementen in zitten.

Even inhaken en denk ik rechtzetten:

@BS: het citaat wat jij gevonden hebt is van een webwinkel, en naar mijn idee klopt daar niets van. Meguiars M16 is een old-school wax, ontwikkeld in de vijftiger jaren en heeft een petrochemische basis (vandaar niet meer te koop in de US en Canada, het is niet VOC Compliant) en bevat Carnauba. Het is een pure wax. Meguiars zelf zegt dat je eerst M7 en daarna M16 moet aanbrengen.

Het is een pure Carnauba wax, geen sealant (sealants hebben polymeren in zich).

Voor degene die het nog niet wisten
:weetniet

Je gaat er nu vanuit dat de omschrijving die je gevonden hebt ook klopt... Zoek even verder op het interweb en je vindt hele andere info... ;) Baseer je niet alleen op de info die bij het product staat in een willekeurige webwinkel, maar zoek ook de info bij de fabrikant, die geloof ik namelijk meer dan van een webwinkel ;)

Citaat van het Meguiarsonline forum in de USA:

I do, however, know that M16 is what's called a pure wax: It is just that - purely wax

Nog een quote van Mr Detail Guru himself Mike Philips, toen nog werkzaam bij Meguiars:

M16 is a pure wax, that is there are no cleaners in it, for this reason it should only be applied to paint that is completely clean and polished smooth, this would be a new car, a new paint job that is over 30 days cured or an older paint job that has been professionally cleaned and polished to a smooth high gloss. This requirement actually applies to these waxes also, Deep Crystal Carnauba Wax and M26 Hi Tech Yellow Wax as these are also pure waxes.

virus:

Dat vindt ik nou ook!
Heb jij trouwens wat foto's van de m16?

alvast bedankt.

Freddy,

mooi resultaat maar ik heb eigenlijk liever een foto van een zwarte auto [toch net even wat makkelijker kijken naar zaken zoals glans, diepte, rijkheid etc. van de lak]

gr.

GMToyota zei:
M16 is een wax zonder cleaners, zonder glaze.

Ik weet niet precies waar bs het citaat vandaan heeft, maar het is exact het citaat van Carclean.com, maar dan die van de Gold Class carnauba wax. En dat is geen M16.

Op Meguiar's .nl staat ook een beschrijving van M16, er staat niet vermeld dat er cleaners of glaze elementen in zitten.

Onze M16 is even offline, omdat het lang niet leverbaar is, maar dit is de omschrijving van de M16:

Een speciale mix van exotische carnauba waxen. Geeft een duurzame, langhoudende bescherming. Geschikt voor lakken die behandeld zijn met cleaner en polish.

bs zei:
Freddy,
[toch net even wat makkelijker kijken naar zaken zoals glans, diepte, rijkheid etc. van de lak].

Glans, diepte, rijkheid behaal je niet met alleen een wax, dit bereik je door een optimale voorbereiding

:roll

Een wax is niets meer dan de kers op de taart.

Patrick,
dat weet ik ook, maar een wax kan je voorbereiden werk ook breken doordat er teveel glans kan ontstaan en bijna geen diepte meer.

bs zei:
Mooi resultaat maar ik heb eigenlijk liever een foto van een zwarte auto toch net even wat makkelijker kijken naar zaken zoals glans, diepte, rijkheid etc. van de lak]

Ook dit topic gaat op slot! Inmiddels helemaal offtopic en wederom zoek naar foto's in de veronderstelling dat je daarop de verschillen kunt zien van een wax. Ik wijs je nogmaals op mijn post in een ander topic van je:

https://forum.Carclean.com/cc_postsm228725/klein-vraagje-over-de-verschillen-tussen-alle-mogelijke-waxen.aspx#post228725

:slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.