• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is hier aan de hand?

Hi Jacques
Bedankt voor je reactie, maak graag van je aanbod gebruik en stuur je wel ff een PB om wat af te spreken

Gr T
 
Dit is een uitspuitzone, heeft voor de rest niks met een verkeerde kleur te maken. De blanke lak word net als de kleur uitgeneveld, als je vervolgens de uitgenevelde lak zo ver terug polijst tot je bij de kleur aan belandt, krijg je dit effect.

Precies dit is waarom ik geen voorstander ben van spotrepair en uitspuiten van blanke lak (naast de hechting die niet optimaal is).

Edit:Ik lees nu pas de reactie van Zluytr, precies dat dus
 
@Stepposs91

Puur uit intresse ; Kun je specifiek uitleggen waarom de blanke lak op dit punt weg zou zijn?
Mijn vorige auto had ongeveer hetzelfde maar op dat punt was vrijwel zeker blanke lak aanwezig.
 
@D!m!tr! Zeker,Het is wat lastig uitleggen via tekst, maar ik zal een poging doen:)

Het schuren gebeurt op de reparatieplek met 500/600, daarnaast met 1000/1200, daarnaast grijze scotch/3000 en vervolgens 3m fastcut plus (in de meeste gevallen).
Vervolgens wordt er een blender gespoten op de uitspuitzone (geschuurd met 1000), waarna de kleur gespoten wordt. Daarna wordt er een uitspuitverdunning gespoten op het laatste deel (geschuurd met 1000 en gepoetst met 3m fastcut plus). Vervolgens alles in de blanke lak en weer wat uitspuitverdunning bij de uitspuitzone. Na het uitharden wordt de uitspuitzone licht gepolijst, of zelfs alleen even een lapje (vaak katoenen poetslap :eek:) 3m rosa polish.

Het probleem zit hem in een combinatie van de slechte hechting in de uitspuitzone en de afwezigheid van een fatsoenlijke laag blanke lak. Je polijst de uitspuitverdunning, die dus een maskerende functie heeft, helemaal weg. Aangezien er niet echt geschuurd is zal het wel glimmen, maar je ziet twee separate lagen, waar iets kleur onderdoor kan komen. Dit geeft het effect wat je ziet op de foto's.