• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete MF doek???

Puff

Detailing addict
12 mrt 2009
117
62
Heb net alles even doorgekeken maar kon nog nergens een topic vinden voor je favoriete MF doek.

Dus bij deze,
Wat is je Favoriete doek voor het uitpoetsen bij het polijsten,IPA, QD spray en je waxxen....en de voor en nadelen aub..

Danny.

Droogdoek: Delirium (groot, 2 verschillende lengte vezels, zacht)
Kleien: PB Deluxe Mega towel (2 verschillende lengtes van vezels, zacht, neemt goed op)
Polijsten: Deluxe Mega towel (korte kant voor polish afnemen, lange haren voor evt. nawrijven)
IPA: Eurow's (super zacht, lange vezels, neemt genoeg op)
QD: Eurow's (super zacht, lange vezels, neemt genoeg op)
Wax: Eurow's (super zacht, lange vezels, neemt genoeg op)

Wassen: Gewone Sorbo MF doeken (Goedkoop, te vuil dan weggooien)
Droogdoek: Carclean Delirium (groot, 2 verschillende lengte vezels, zacht)
Kleien: Gewone Sorbo MF doeken (goedkoop, regelmatig vervangen), Mothers (die van de kleiset, zacht en residu goed zichtbaar) Bij zachte lak; PoorBoys Deluxe Mega towel (2 verschillende lengtes van vezels, zacht, neemt goed op)
Polijsten: Gewone MF doeken (goedkoop, regelmatig vervangen) Bij zachte lak; PoorBoys Deluxe Mega towel (korte kant voor polish afnemen, lange haren voor evt. nawrijven)
IPA: PoorBoys Deluxe Mega towel. Bij zachte lak; Dodo Juice Fantastic Fur, of Eurow's (beide super zacht, lange vezels, neemt genoeg op)
Spraysealant: Microsuede ! Van Poorboys of Dodo Juice
Wax: PoorBoys Deluxe Mega towel of Fantastic Fur Of Eurow

Hans

De Eurow's kan ik niet vinden in het CC assortiment....

De Cobra Plush Deluxe 600 leek mij ook wel wat.....

Of is de PB's serie daar gelijkwaardig aan maar dan goedkoper?

Danny.

Eurow's heeft CC ook niet...
PB serie is inderdaad ongeveer gelijk aan de Cobra 600, alleen is de Cobra wat dikker/steviger volgens mij (heb hem zelf niet, dus geen ervaring mee)

Heb de Eurows ook maar ik ben er niet kapot van. Wel dik en zacht maar laten bij mij pluisjes na, ook vind ik ze wat aan de kleinere kant.

Voor het kleien af te nemen heb ik een Soft Touch van Dodo (oude versie)
Voor polijstwerk Deluxe Mega (Mega) towel, perfect doeken daarvoor

Glaze en wax gebruik ik Fantastic Fur/Supernatural Buffing (oude versies) en Supreme 530 doeken.
Meg's doeken voor randjes en andere klusjes.

Wassen van de auto met de Meguiars Mitt, drogen met de PB Waffle Weave Drying Towel
Voor kleien, polijsten,... de PB Deluxe Mega Towel doeken
Reinigen van de ramen met de Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pad en uitpoetsen met de Dodo Juice Mint Merkin

Dibbuz...... wat vind jij van de Cobra doeken?

En om de hoeveel tijd wissel jij van doek met uitpoetsen?

Danny....

Droogdoek: Carclean.com Delirium (groot, 2 verschillende lengte vezels, zacht)
Kleien: afspoelen (born slippy) en dan delirium
Polijsten: PoorBoys Deluxe Mega towel (korte kant voor polish afnemen, lange haren voor evt. nawrijven), eventueel cobra 600
spruzzo: delirium, kan ik gans de auto mee nalopen
Spraysealant: cobra 600 of mother detail towel
Wax: cobra 600, mothers detail towel, eurow fluffy,

en bij klei/doek/pad op de grond, gelijk wisselen! :-)^
Klei gelijk weggooien, doeken/pads GOED uitwassen en goed nakijken alvorens weer te gebruiken...

Altijd, elke doek nakijken voor je hem wilt gebruiken. Vergeet het zelf ook soms maar als er net wat in zit ben je de pineut.

Drogen: Delirium
Polijstresidu: Poorboys doeken, om het even welke.
Waxresidu: Dodo Juice doeken en/of Eurow doeken
Detailersprays: Dodo Juice doeken en/of Eurow doeken

Ik gebruik meestal deze doeken

Drogen... Delirium

Kleien... Mothers Wax Quick Detail Towel/Poorboys World Mega Mega Plush/Cobra Miracle Towel

Polijsten/IPA... Poorboys DMT

Glaze/Wax...Cobra Super Plush Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel /Cobra Supreme Buff 530 Microfiber Towel

Quick detailer...Dodo Juice Fantastic Fur

Drogen: Cobra Ultimate Guzzler (vind die persoonlijk fijner dan de Delirium of Chemical Guys Miracle Dryer, maar heeft geen diepe vezels, dus iets meer risico op krasjes)

Kleien / Polijsten / IPA: PB Deluxe Mega Towel (afnemen met de lange vezels, nawrijven met de korte vezels)

Glaze / Sealant / Wax / QD: Cobra Super Plush Deluxe 600 (wederom afnemen met lange vezel, nawrijven met korte kant). Naar mijn mening de beste MF doek.

Wax: na de wax uitpoetsen nog een uurtje uit laten harden en dan nogmaals afnemen, maar met de Dodo Juice Supernatural Microsuede.

Glas (op volgorde van voorkeur): Dodo Juice Mint Merkin, Cobra Waffle Weave Glass Towel, Eurow's Exterior Glass Cloth, PB Velvet Smooth

Drogen: Poorboy's Waffle Weave (en voor de deursponningen Meguiar's Water Magnet)
Kleien: Poorboy's doeken of Meguiar's doeken (nu het pluisprobleem opgelost is :party )
Uitpoetsen: Poorboy's doeken of Dodo Juice Fantastic Fur
Ruiten: Poorboy's Velvet Smooth
Vuile klusjes: goedkope microvezeldoeken van Wibra/Action

Gerelateerd vraagje: iemand ervaring met doeken van Dragon Fibre?

Ik heb iig 2 PB DMMT doeken besteld en 2 Cobra 600 doeken....

Eens kijken welke het beste bevallen....:jippie

Wassen: DJ Wookie shorthair (lakwerk)/Mothers lambswool (2x velgen en onderzijde)/PB rastamitt (sponningen).
Drogen: Mothers drying towel (2x lakwerk en onderzijde)/Mothers wheel and jamb towel (2x velgen en sponningen/Delerium (om alles na te lopen).
Clayen: Mothers doeken
Polish: PB mega plush
IPA: Cobra 600
Wax/Sealant/Detailer: Fantastic Fur
Vuil werk: diverse goedkope doeken
Ramen: DJ Mint Merkin

Greetz Rob aka Vadebo

Veel overeenkomsten...maar voor QD vind ik deze zoooo fijn: Carrand Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel