• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is nu precies een compound?

Slagsleutel

Detailing trainee
12 mrt 2014
6
47
Op zoek naar het juiste product zie ik als leek heel veel vak termen. Gelukkig geeft carclean een beschrijving. Maar wat is nu een compound ? Ik zie overal de benaming van compound te voorschijn komen. Bij de cleaners bij de polish overal vindt je wel een compound. Uiteraard betekenis van compound opgezocht maar volgens mij is dan alles een compound. Is compound een modieus woord geworden in deze wereld of is bij compound toch nog iets extra's toegevoegd.
Blijft moeilijk als je voor het eerst iets moet kopen wat je auto mooi laat glimmen. Misschien moet ik maar gewoon Commandant of turtle kopen en niet zeuren.
 
De lak laten glimmen alsof die nieuw is doe je vooral door de lichte beschadigingen weg te halen
Die lichte beschadigingen vragen om polijsten met polijstmiddel in meerdere groften
Net als bij schuren en schuurpapier in verschillende soorten, maar dan met een zeer fijne korrel
Alleen bij polijsten is het de combinatie van zowel polijstmiddel als de pad die je gebruikt

Een compound is een wat grover polijstmiddel voor als er diepere krassen zijn in wat hardere lak
Meestal volstaat een middelgrof polijstmiddel als de Mezzo met een middel grove Oranje polijstpad
Daarna neem je dan een fijn polijstmiddel als de Finale op een Witte of Zwarte pad
Eindigen met een Zwarte pad geeft het mooiste resultaat

En gepolijste lak wil een bescherming in de vorm van een wax of sealent
 
Bedankt RedCat, een Compound is dus in de regel een groffere- zwaardere-sterkerder middel. Nu lees ik dat er verschillende soorten korrels in de polijstmiddelen zit. Zoals ronde, diamantvormig en wat al niet meer. Waar kan je lezen welke type korrel een produkt heeft en welke grofheid de pasta/vloeistof heeft . En de pads hebben die naast de kleurtjes ook waardens ? Heb forum een beetje door gezocht en de waardens van de polijstmiddelen heb ik niet kunnen vinden.