• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat moet ik best doen als ik mijn nieuwe wagen afhaal bij de dealer

boup

Detailing addict
21 dec 2018
72
65
Hallo,

Heb hier al veel liggen lezen en opzoeken,maar ben een leek in al die zaken.
Binnen 14d ga ik de wagen ophalen bij de dealer,hij staat nu al een week of 2 buiten op de parking daar.
Wat zou ik best doen als ik de wagen hier thuis heb?

Ik had gedacht eerst wassen en dan kleien?
Welke klei gebruik ik dan best?

Welke stappen voor mijn nieuw velgen?

En voor de ruiten enz

Alvast bedankt

Oja verzenden ze hier ook gratis naar Belgie ?

Mvg
 
Ik zou nog een beetje beter zoeken.
Overal staan stappenplannen voor zowel nieuw als gebruikte auto’s toe te passen.
Of je nu een rode, witte of zwarte auto hebt, de stappen zijn hetzelfde.
Ontijzeren, wassen, kleien, licht polijsten om de eerste swirls weg te halen (en die zullen er zijn) en dan beschermen naar keuze (wax, sealant, coating, spray wax, wat je wilt.)
Hetzelfe geldt voor de velgen.
Banden kunnen vaak een beetje aandacht gebruiken dmv bandendressing.
Ramen goed ontvetten en schoonmaken binnen en buiten en evt bescherming op de buitenkant aanbrengen (sealant of coating) en dan ist wel klaar.
Binnenkant kan nog beschermd worden, ook stof maar dat gebeurd weinig.
 
Vrij simpel, op een droge auto spray je bijvoorbeeld Non-Ferro van Monello en laat dit een paar minuten zitten (niet in de zon).
Je zult dan paarse verkeluring zien op bepaalde plekken. Dan spoel je weer de auto af. Dit process kun je herhalen. Doe dit vooral op de velgen, deze zullen het meeste verkleuren...zoals ik al zei, je hebt nog niet genoeg gelezen...dit is een basis stap in detailen.
 
Als de auto al zo lang buiten staat is het belangrijkste dat je tegen de dealer zegt dat ze er vanaf blijven
Een dealer zal in de meeste gevallen snel even wassen op een manier die swirls (waskrassen) oplevert
Dit antwoord vind je in vrijwel elk topic over nieuwe auto's terug
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba