• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V60 Inscription 2019

RoCo

Detailing guru
19 apr 2020
2.666
190
Omgeving Breda
Op 14 juni hebben wij onze V60 ingeruild voor een nieuwer exemplaar. In dit topic zal ik delen wat ik aanpak, aantref en ervaar. De vorige was een fijne partner geweest maar de leeftijd liet zich vaker tonen. Er kwamen klachten tussen de jaarbeurten door en dat deed toch afbreuk aan de beleving. Daarbij was het een diesel en ik rij er de kilometers niet meer voor. Genoeg excuses om te vernieuwen :)

De zoektocht ging uit naar een V60/V90 en dat moest een Inscription zijn vanwege de mooie grill en de fijnste stoelen. Ik wilde niet aan de stekker want voor ieder klachtje draai ik zelf op en ik vond het toch te risicovol om de hybride versies te pakken. De voorkeur lag bij een T5 uit minimaal 2019. Uiteindelijk zijn we gevallen voor een zeer rijk uitgeruste V60 T5 Inscription uit december 2019. Volledige historie en bij de dealer; een prima start voor zijn tweede leven bij ons!
1000054937.webp

1000054938.webp

1000054935.webp

1000054933.webp

1000054934.webp

1000054940.webp
 
Gefeliciteerd met deze hele mooie aankoop, goede keuze en veel rijplezier (maar dat zit wel goed natuurlijk ;)).
 
  • Leuk
Reacties: RoCo
Mooie Auto…goeie kleur en uitvoering!
Fijn om te lezen dat je je verstand zwaarder hebt laten wegen dan hype…normale auto, lekker van genieten en over zoveel jaar kijk je gewoon weer hoe ons landje de vlag erbij laat hangen qua kosten en dwang naar elektrisch rijden.
 
  • Leuk
Reacties: RoCo
Op 14 juni hebben wij onze V60 ingeruild voor een nieuwer exemplaar. In dit topic zal ik delen wat ik aanpak, aantref en ervaar. De vorige was een fijne partner geweest maar de leeftijd liet zich vaker tonen. Er kwamen klachten tussen de jaarbeurten door en dat deed toch afbreuk aan de beleving. Daarbij was het een diesel en ik rij er de kilometers niet meer voor. Genoeg excuses om te vernieuwen :)

De zoektocht ging uit naar een V60/V90 en dat moest een Inscription zijn vanwege de mooie grill en de fijnste stoelen. Ik wilde niet aan de stekker want voor ieder klachtje draai ik zelf op en ik vond het toch te risicovol om de hybride versies te pakken. De voorkeur lag bij een T5 uit minimaal 2019. Uiteindelijk zijn we gevallen voor een zeer rijk uitgeruste V60 T5 Inscription uit december 2019. Volledige historie en bij de dealer; een prima start voor zijn tweede leven bij ons!
Bekijk bijlage 178014
Bekijk bijlage 178015
Bekijk bijlage 178016
Bekijk bijlage 178017
Bekijk bijlage 178018
Bekijk bijlage 178019
Hele mooie bak! Destijds ook nog overwogen :)
 
  • Leuk
Reacties: RoCo
Dank allen! Zijn er erg blij mee en ik kijk nog veel achterom bij het weglopen.

@Zoranurai Nee, het zijn sierstukken. Al is 250pk niet flauw, het trekt de klinkers nou ook weer niet uit de straat ;) De vorige eigenaar heeft de auto samengesteld inclusief het exterieur stylingpakket (deflectors voor, sideskirts en deflectors achter) en de sierstukken inclusief diffuser.

Het chique van een Inscription mét een sportieve uitstraling; dit vind ik nog mooier dan een R-design. Al ging het vooral om de stoelen en de grill i.c.m. het uitrustingsniveau van een Inscription. Qua uitrusting is een R-design overigens heel rijk uitgerust maar de neus vond ik minder en de stoelen net iets te hard vergeleken met deze (wel prima instelbaar).
 
Mooi ding @RoCo! Ik zat even te kijken naar de specificaties van jouw auto om te kijken of ik een stoplichtsprint van je zou winnen, en zowel het vermogen als koppel zijn (op papier) identiek. Vermoedelijk zijn mijn paardjes er niet allemaal meer, dus ik denk dat ik het af ga leggen ;) Veel plezier ermee!
 
  • Grappig
Reacties: Zrobb en RoCo
Mooi ding @RoCo! Ik zat even te kijken naar de specificaties van jouw auto om te kijken of ik een stoplichtsprint van je zou winnen, en zowel het vermogen als koppel zijn (op papier) identiek. Vermoedelijk zijn mijn paardjes er niet allemaal meer, dus ik denk dat ik het af ga leggen ;) Veel plezier ermee!
Ik weet wel dat ik dan liever naar de 5-cilinder luister Jan :heart_eyes:
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Dank, plezier is er zeker en ik kijk erg uit naar de rit naar Spanje straks :party:

B&W was een brug te ver: zelden is gekozen voor die optie van 3000 euro o_O
De pijlen stonden daarom op Harman Kardon en dat is wel gelukt! Prima uitrusting en geluid met veel detail.
 
  • Grappig
Reacties: Zrobb
Hoewel de auto natuurlijk "fabrieksnieuw" werd afgeleverd wist ik dat er werk aan de auto zat. De verkoper vond mij ook erg kritisch en ik nam hem in een rondje om de auto mee in de wondere wereld van het detailen. Dat vond die toch wel mooi en hoewel hij niet meeging in alle punten heeft hij mijn grootste doornen in het oog aan laten pakken:
  • steenslag midden op de deur zo groot als je pinknagel.
  • één velg vertoonde wat corrosie op de stoeprandschade
  • één raam had een winkelhaakje in de tintfolie.
Bij de inspectie tijdens de proefrit en het meten van de lakdikte viel mij op dat de auto wel wat liefde heeft gehad. Swirls waren slechts beperkt aanwezig en soms was het zelfs erg strak; vrij netjes gepolijst voor de verandering. De bestuurderszijde had een struikje geknuffeld maar genoeg marge in de lak. Één deur was echter onderin erg mager (<80 micron) en laat dat nou net de deur zijn met de steenslagschade.

De rest was prima acceptabel en nog goed op te halen zo schatte ik in. Na oplevering niet veel tijd gehad maar ik ben de volgende ochtend nog wel begonnen met de wielen. Op één velg na heb ik ze voor nu naar tevredenheid gekregen. Alleen linksvoor heeft nog wat aangekoekte remstof; dat pakken we per wasbeurt weer een beetje aan. Daarna is een ijzerverwijderaar niet vaak meer nodig gezien het frequente wassen.
20250615_130728.webp

Als ze er af gaan kan ik deze velg grondiger aanpakken en de PXE er overheen jagen; dat durf ik laag bij de grond toch niet gauw.