• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen aan krassen op mijn mini navigatiescherm :( ???

T4R

Detailing chief
12 mei 2012
106
75
53
Hillywood
Beste detailers,

Op het navigatiescherm van onze mini Cooper S Clubman zitten krassen en ik krijg ze er niet uit :(

Wie heeft hier er ervaring mee dit weg te krijgen?!

Ik heb geprobeerd het licht weg te poetsen met Monello Finale maar dat loste niets op, in tegendeel....

Dan maar wat sealant er over heen maar ben nog niet tevreden.

De dealer had een goede tip, hele center console vervangen à 800 E... Grapjas!

Wie heeft tips die bewezen werkten?!

Dank en groet Jelmer.

Ik denk dat het navi scherm van kunststof is. Dat is bijna niet te polijsten omdat het te zacht is.

Misschien dat dit wat is :
https://www.Carclean.com/product/Po...ve_Swirl_Remover_Sample_120ml_PBSSR1_4_103128

• Leuk
Reacties: marco01
Ik meende dat McShine hier al eens ervaring mee had in zijn Z4...Weet alleen zo even niet meer welk middel gebruikt werd...

Edit: was in zijn E46 M3 Cabrio, gebruik gemaakt van Meg's Plast-x
Alles wat ik er op CC forum nog over kan vinden: https://forum.Carclean.com/threads/plastic-x-geeft-krassen.13689/

er zijn spullen te koop speciaal voor (telefoon)displays, wat ik bij plastic displays nog wel eens deed is ouderwetse koperpoets en daarna turtle wax in die ouderwetse groende fles, maar tegenwoordig zit er op displays een anti reflectie coating en die ben je dan kwijt, dan moet je weer opzoek naar een bescherm folie(zoals voor een ipad) die een anti reflectie laag heeft en die op maat knippen.

Ik gebruik al jaren een plastyc & acryl polish moet goed resultaat. Moet wel zeggen dat ik het nog nooit op zacht plastic gebruikt heb.
[MOD]Commericële links zijn niet toegestaan[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Als niets werkt, kun je wellicht alleen het display laten vervangen door een reparatiebedrijf. Ongetwijfeld goedkoper dan 800 euro.

Vandaag aan de slag gegaan met een microvezeldoek, een monello rood en de finale, perfect resultaat, krasjes zijn weg, kleuren zijn helderder en het schermpje glanst niet :)

Grt, Jelmer.

• Leuk
Reacties: RedCat
Top! Is de coating voor bescherming er nu ook af? Hoop niet dat er nu snel krassen in het scherm komen!

Geen idee en als dat een coating was voor de bescherming van het scherm dan heeft die zijn werk niet goed gedaan aangezien daar dan alle krassen in zaten.... ;P

• Leuk
Reacties: Tommy86