• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen qua stappenplan..?

Nrn

Detailing rookie
8 jan 2012
2
0
Beste Carcleaners..

Ik rij een zwarte Opel Astra G ((foto's volgen nog)). Deze heb ik al 2x eerder met een Meguiar's Clay Kit gekleid, wel te verstaan de Meguiar's Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar kit.

Ik had ook nog de Turtle Wax Black Box cadeau gehad, dus heb ik deze maar uitgeprobeert. Nou vind ik dus dat dit alleen maar tijdverspilling is geweest, omdat ik de glans niet diep genoeg vind. Het lijkt net gewoon alsof de auto simpelweg goed gewassen is. En wat ik zoek is dus dat men duidelijk een diepe wet look glans ziet, dat men overdduidelijk ziet dat de auto goed gepoetst is..!

Nu heb ik hier al wat uurtjes gelezen en gedaan, maar ben ik er toch niet helemaal uit.

Dit is wat ik weet:
- Wassen met een goede shampoo
- Kleien ((de Meguiar's kit die ik al eerder heb gebruikt ben ik wel uitermate tevreden over))
- Een paint cleaner gebruiken
- Een polish gebruiken
- Een glaze gebruiken
- Een sealant gebruiken
- Een carnauba wax gebruiken

Dit is ook de volgorde waarin ik dit zou doen.

Wat ik hier dus wou vragen is: Is dit de juiste volgorde; mis ik nog een stap en wat zijn de producten die jullie me aanraden om op een zwarte lak die diepe wet look glans te krijgen.

Als ik dit kan doen voor een bedrag van rond de €100 ((ietsje meer mag ook)) zou dat perfect zijn!

Ik hoor het graag van jullie.
 
Welkom,

Begin sowieso met je topic naam wat beter te formuleren. Verder zou ik kijken naar een budget merk als poorboys. Je moet ook kijken hoe de lak eraan toe is! Heb je veel swirls (minikrasjes)? Als je lak er goed uitziet hoef je niet te polijsten en heb je dus niet perse een polijstmachine nodig(scheelt veel geld). Wassen kan met Slick & suds van poorboys, klei en detailer heb je al, je kan bv prof polish van poorboys gebruiken als je weinig swirls hebt daarna kan je black hole (glaze) gebruiken maar is niet perse nodig, verder EX-p sealant erop en daarna aftoppen met natty's blue (ook van poorboys). Maar je hebt nog meer nodig: monello pads om op te brengen en een droogdoek en een doek om uit te poetsen (buffen)!

Dus je kan die black hole glaze beter laten en dat geld in pads en doeken stoppen (van monello)!

Succes!
 
Als jij een "wetlook" wil , kan ik je maar 1 ding zeggen : zorg dat alle lakwerk ontdaan is van de appelsienhuid door te wetsanden + polijsten , en dan zal het erg kort in de buurt komen...

Maw , niet aan te beginnen op een gewone auto , de lak is immers te dun .

Wat wel kan is alles zo netjes mogelijk te doen in de volgorde die jij hebt opgegeven(= juist).

Hoe oud is de auto ?
In welke staat is de lak ?
Is de auto sinds de aankoop nieuw door een ..wasstraat geweest ? (meerdere keren misschien)

We wachten gewoon ff de foto's af en dan krijg je veel meer antwoorden die je zeker voorthelpen.
 
Nrn zei:
Dit is wat ik weet:
- Wassen met een goede shampoo
- Kleien ((de Meguiar's kit die ik al eerder heb gebruikt ben ik wel uitermate tevreden over))
- Een paint cleaner gebruiken
- Een polish gebruiken

- Een glaze gebruiken
- Een sealant gebruiken
- Een carnauba wax gebruiken

Bij de 2 rood gemarkeerde punten moet je wel een keuzen gaan maken:

Bij het ene merk (meguiars) noemen ze een polish een polijstmiddel en bij het andere merk (poorboys world) noemen ze een polish een voedend product, oftewel een glaze.

Aangezien je een paintcleaner, oftewel een polijstmiddel in een lichte vorm, gaat gebruiken, is een polish, als in een polijstmiddel dubbelop.
Na het polijsten kun je wel een glaze (voedend product) gaan gebruiken.
 
@gsm:
- Wat in hemelsnaam is een gewone auto ?

- Hoezo is de lak te dun? Heb jij de dikte gemeten dan? Leg anders uit waarom men soms een lakdiktemeter gebruikt etc

- Kort in de buurt komen? Als ie weer een netjes gemaakt is dan is het kwestie van om de zoveel tijd een nieuw jasje aantrekken ( lees wax/sealant )
en uiteraard door bij te houden middels de juiste wijze van wassen/drogen.

- Waarom alleen een wetlook indien er gewetsand is en niet alleen na polijsten?
Owkee ben er mee eens dat indien de orangepeel verwijderd is je een nóg mooier resultaat hebt ( als je het goed doet tenminste ),
maar vind beetje kort door de bocht om te stellen dat je geen wetlook kan hebben zonder te wetsanden.

- Wat boeit het hoe oud de auto is / door de wasstraat heen is geweest .... op moment dat je gaat polijsten dan maak je 'm toch weer strak of zijn er ondertussen
geen 5 miljoen voorbeelden terug te vinden van auto's die 'verkracht' waren door schuursponsjes en wasstraten en na een polijstbeurt weer spik en span waren ? !

Sorry hoor, vind allemaal goed bedoelt maar vind wel heel simplistisch overkomen aan deze zijde van het scherm
 
grandscenicman zei:
Als jij een "wetlook" wil , kan ik je maar 1 ding zeggen : zorg dat alle lakwerk ontdaan is van de appelsienhuid door te wetsanden + polijsten , en dan zal het erg kort in de buurt komen...

Totale onzin :roll Niet iedere auto heeft sinaasappeleffect in de lak, jij gaat er nu vanuit dat iedere auto dit wel heeft.

Maw , niet aan te beginnen op een gewone auto , de lak is immers te dun .

Ook onzin, zonder een lakdiktemeter kun je dit onmogelijk bepalen. :no

Dit was mijn vorige auto:

100_0541.jpg


Een Opel Vectra uit 1999, originele lak, alleen achterbumper overgespoten in verband met schade. Zie jij sinaasappeleffect? :no Glans lijkt mij nat genoeg ;)

Maar goed, om op de vraag terug te komen van de TS:

Als jouw Opel Astra uit 1999 (staat in zijn voorsteltopic ;) ) nog nooit een goede poetsbeurt heeft ondergaan, dan zal de lak in die 12 jaar redelijk gehavend zijn en is de glans een beetje verloren gegaan door de verkeerde wastechnieken uit het verleden. Dat je nu dus geen echte wetlook kun krijgen heeft ook daar mee te maken.
Buiten het kleien ontkom je er dan niet aan om een auto eens een keer te polijsten. De glans (en daarmee ook de wetlook) zit 'm voor 90% in de voorbereidingen voor het waxen! Mocht je last hebben van ernstig sinaasappeleffect dan kan het zo zijn dat je geen beter resultaat gaat halen, maar zonder een foto is dat voor ons niet te beoordelen.

De turtle wax Black Box is leuk.... :p Maar vult alleen op en haalt niets weg, de krasjes die de glans tegenhouden zijn er gewoon nog.
 
Je stappenplan ziet er goed uit Narin,

Wat eigenlijk de basis van een goede wetlook is zit vooral in de voorbereidende stappen. Je kan net zo'n dure wax pakken maar als je voorbereidend werk niet goed is geweest dan is dat allemaal weggegooid geld.

Je geeft al aan dat je geclayed hebt en dat het resultaat wat je nu ziet je tegenvalt. Wat je nu dus gedaan hebt is dat je de oppervlakte vervuiling hebt verwijderd wat in jou ogen niet genoeg is dus nu zul je de "diepte" in moeten.

Dit doe je met een paintcleaner of een licht polijstmiddel zoals de prof polish van poorboys. Mequiars heeft ook een paintcleaner en dat 3 stappen syseem.
Iik zou je willen adviseren om dat niet aan te schaffen, is echt zonde van je geld.
Na het polijsten van de lak is het zeker aan te bevelen om de lak ook te gaan voeden met een glaze, mooie glaze is de black hole van wederom poorboys.
Met deze 2 producten ga je zeker qua wetlook al een heleboel meer bereiken. Doe daar 2 applicator pads en 2 mooie koraaldoeken bij en je bent voor nog geen 50 euro klaar.
Het mooiste zou zijn dat je ook op zoek gaat naar een mooie en kwalitatieve goede wax of sealant zoals bijv een natty's of dodo wax.

Ik zie overigens nergens in jou topic ook maar iets staan over sinasappelhuid oid dus dat hele verhaal van grandsenicman moet je maar gewoon even vergeten.
Wat Nicknameless overigens aangaf vindt ik wel een zeer nuttige aanvulling : bij Mequiars noemen ze de producten net even anders dan overige merken dat doen.
Let daar dus even op als je toch besluit om van hun spullen aan te gaan schaffen.