• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen voor men een glaze aanbrengt

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
39
Zoals de titel al zegt, wat moet je doen voor je een glaze aanbrengt ?

Ik wil de mothers glaze uitproberen.
Moet wel zeggen dat de auto in de wax staat.

Auto wassen
Is kleien nodig na het wassen ?
Dan de glaze opbrengen.
Of eerst met scholl s30 de wax verwijderen ?

Is glaze opbrengen net als waxen ?

Daarna een waxlaag aanbrengen.

Hoe lang moet je wachten nadat de glaze aangebracht is voor de wax aangebracht gaat worden ?

Laatst bewerkt:
Ff zoeken op forum geeft hoop mogelijkheden wat je kunt doen...

Heb je PB Pro Polish? Die verwijderd de oude waxlaag, voor zover die nog aanwezig is na het kleien.
Kun je machinaal verwerken, kost max een uurtje extra. Werkte bij mij ideaal.
Kunt ook agressievere shampoo gebruiken en daarna kleien.

Of te wel, diverse opties, staat vast al wel een tip voor jouw aanwezige producten op het forum.

https://www.carclean.com/nl/product...old_Micro_Polishing_Glaze_Step_2_473ml_100217

Als je dit product bedoeld dan kun je deze het beste met de machine aanbrengen. Witte pad standje 3 en rustig inwerken.
In dit product zitten cleaners om je oude wax te verwijderen. Aangezien je op deze manier kans hebt op krasjes van vastzittend vuil kun je het beste ook gaan klei-en.

Bij een glaze is de beste werkmethode om een paneel te behandelen, direct uitwrijven met een doek (er zit geen cure tijd of iets op). Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om uit te wrijven. En je kunt dan vrijwel direct de wax erop zetten maar ik zou eerst de hele auto glazen en dan de hele auto waxen.

Stappenplan :
Auto goed wassen.
Klei-en.
Motshers Polish/Glaze aanbrengen met DAP
In de wax zetten.

Ben eerst met m'n dappie rongegaan om de black hole erop te krijgen. Daarna uitwrijven (ging prima) en vefvolgens de colli 845.

Per paneel is vast beter voor je hartslag en inwendige temperatuur, ik kreeg het er nl wel warm van.

Maar het verschilt ook per product.
Black Hole is erg makkelijk te verwerken, Lime Prime wordt erg lastig uit te poetsen als het opdroogt. Mothers ken/weet ik niet en better safe dan sorry zeggen

Die bedoelde ik ja istnogferarie

Nu zit ik nog met een vraag.

Net zoals bij polijsten eerst versprijden op stand 2 en dan op welke stand verder werken 3 of 4 ?

Ben wel benieuwd naar het resultaat

Zoals Marcel doet is een goede manier.
Ikzelf verdeel op standje 1 met wax, glaze en polijstmiddel.
Vervolgens Wax op standje 2, Glaze op standje 3 en Polijst op standje 4-5-6 inwerken.

Overigens voor de duidelijkheid: met elk product altijd de gebruiksaanwijzing checken. Een glaze van merk X kan totaal andere verwerkingsmanier hebben dan een glaze van merk Y, en ook voor sealants, waxen, en polijstmiddelen geldt dat er grote verschillen zijn in de juiste verwerkingsmethode. (wel/niet in de zon mogen verwerken, wel/geen curetijd of verschil in de duur van de curetijd enz.enz.)

De mothers moet men wel oplaten drogen voor een waas.
Net op de verpakking gelezen.

Bijlagen

• IMG_20160717_104133.webp
    IMG_20160717_104133.webp
    156,1 KB · Weergaven: 162
  • Leuk
Reacties: Istnogferarie
Ik heb enkel PBW Black Hole en White Diamond. Verwerkt heel gemakkelijk op stand 3 (DAP500) met zwarte pad. Je kan het in zoverre verwerken dat het product haast volledig verdwijnt, de laatste waas verwijder je dan nog met een zachte doek.

Ik weet niet wat de staat is van je huidige wax, maar met een cleaner zal je niet 100% je wax verwijderen.

Ik zie het altijd maar zo; Een cleaner kan je aanbrengen met je DAP. Net als bij polijsten ga je dan aardig secuur te werk als je het goed wilt doen. Dan kan je net zo goed een finishing polijstmiddel pakken en de auto nalopen. Op die manier haal je sowieso je wax écht weg, pak je wat lichte defecten mee zoals swirls/waskrassen en het kost niet veel meer tijd voor wél meer kwaliteit.

Hierna zal je zal je lak ook meer dan tevreden zijn met de voeding van een glaze.

Greetz

• Leuk
Reacties: Cordoba en Emi