• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te gebruiken na Black Hole of sla ik door?

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Ik wil nu het laatste van de collectie bestellen aangezien ik een donker grijze auto heb wil ik gaan voor

Poorboys Black Hole.

Vervolgens wil ik dit "afsluiten" met

Poorboys EX-P Pure Sealant

En vervolgens wil ik er nog de blue paste wax overdoen.
Volgens mij zit ik dan helemaal goed maar ik twijfel of ik er de wax nog overheen moet doen.
Om straks geen dubbele spullen te bestellen vandaar mijn vraag

Alvast bedankt voor de reacties

groeten danny
 
Hoi Danny dit is de juiste volgorde, helemaal niet "overdone" heb de zelfde combinatie voor mijn auto's
 
+1.

Gewoon doen, natty's is een heerlijke wax. Wel 24 uur wachten na het afnemen van de EX-P, voordat je de wax erop zet, voor het optimaal 'uitharden' van de sealant. Succes!
 
GMToyota;337230 zei:
+1.

Gewoon doen, natty's is een heerlijke wax. Wel 24 uur wachten na het afnemen van de EX-P, voordat je de wax erop zet, voor het optimaal 'uitharden' van de sealant. Succes!

Ok thx voor de tip, aangezien ik niet een beschikking heb tot een garage, word dit misschien dan wel lastig of kan ik de auto dan gewoon even wassen met water zodat het eventueel stof en andere delen wat buiten ronddwarrelt eraf te halen en dan de wax erop te zetten?
 
Ja hoor, een dag later de auto snel wassen of, als deze nog erg schoon is, afnemen met een quick detailer is geen probleem.
 
Misschien mijn vraag ook nog even te stellen ipv een nieuw topic aan te maken:

Moet er altijd na de Black Hole 24uur gewacht worden voordat de wax (collite 845) aangebracht kan/mag worden?

Mvg Sven
 
845 bevat een solvend (cleaner) die de blackhole toch weer min of meer aantast. Zonde van de blackhole als je gaat toppen met 845. De 845 is een prima stand-allone product en zo gebruik ik hem ook. Maar goed,smaken verschillen.
 
Smaken verschillen idd want ik vind het aanbrengen op een laagje BH veel fijner werken.
De hoeveelheid van het weghalen door de solvent laat bij mij de weegschaal niet doorslaan; sowieso blijft er genoeg achter qua BH om er profijt van te hebben
[ dit losstaand van het feit dat de ene wel/geen optische meerwaarde ziet van een glaze ]
Na het laagje BH kan er linea erecta een wax/sealant op gezet worden.
 
Svenn21;337245 zei:
Misschien mijn vraag ook nog even te stellen ipv een nieuw topic aan te maken:

Moet er altijd na de Black Hole 24uur gewacht worden voordat de wax (collite 845) aangebracht kan/mag worden?

Mvg Sven

De wachtperiode van 24 uur heeft betrekking op de sealant EX-P. Black hole is een glaze, geen sealant. vandaar dat je ook niet hoeft te wachten.
 
Halfuurtje wachten en swipe op BH.
Doe het ook hoor als ik toch bezig ben of ga, blackhole, exp en de volgende dag natty's blue..mooie combi voor een spiegeltje!
 
Hier ook: Blackhole er op, afnemen en direct de Natty's Blue Paste er over. Tot mijn tevredenheid :ja .

Let wel dat je na blackhole nooit een product gebruikt die nog cleaners bevat (zoals bv NXT), want die doen je werk teniet.