• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor broes/tuinspuit/spuitpistool gebruik je?

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.116
223
Omgeving Breda
Momenteel gebruik ik nog een Gardena Classic tuinspuit, maar ik wil eigenlijk een broes of spuitpistool aanschaffen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie gebruiken aan het einde van je tuinslang en waarom juliie dat een handig stuk gereedschap vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb exact dezelfde als Stimpy68. Gekocht omwille van de veelzijdigheid en gebruik hem naar alle tevredenheid.
 
ik heb een spuitpistool bij de action gehaald en werkt perfect op de tuinslang. hij heeft 5 standen.
en laatst een hd aangeschaft.

de sproeier gebruik ik alleen bij de velgen en motorruimte. en vervolgens eraf halen om de auto af te spoelen. Tip van stimpy
 
Ik gebruik alleen mijn hogedruk reininger om te spuiten.
Af spoelen doe ik zonder koppelstuk op de slang.
Ik heb deze koppeling op de slang gezet:

Scheelt een hoop natte broeken :-"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik de sproeikop alleen om de auto af te spuiten voordat ik ga wassen, even het ergste vuil eraf halen. Daarna helemaal geen spoeikop, alleen een stuk slang om de wagen mee af te spoelen na het wassen.
 
gebruik eigenlijk alleen me hd..
na het foamen de hd om af te spuiten, en na het wassen om de wagen af te spuiten,

ik moet nog eens zo een koppeling met kraantje (zoals paar posts hierboven laat zien) aanschaffen.
ik wist eigenlijk niet eens dat die bestonden:-" :D
 
Ik gebruik een vergelijkbare gardena spuitpistool als bovenstaande, dat koppelstuk moet ik er ook nog eens bij halen lijkt me een welkome aanvulling.
 
Ik gebruik de eenvoudige van Gardena.
Ik heb ook zo'n pistoolgreep liggen, laatst ook gebruikt, viel mij tegen.
Gisteren zag ik dat er voor de Karcher ook van alles te koop is (borstels en sproeikoppen)
Die onderdelen passen dan op de pistoolgreep van de HD in plaats van de stang

Belangrijkst is dat je genoeg waterdruk hebt.
Met zwakke druk worden de meeste koppen een crime
Omdat ik over wil gaan op regenwater, gebruik ik de HD voor de druk
Of een hydrofoor, maar die heeft goede filtering nodig.

Kortom, je kan je nog aardig druk maken over een beetje water :-b

Hans
 
Koppelstukeje met losse lange tuut. Deze is af te stellen van een sproeistraal tot geconcentreerde straal.
Tuut er af, HD er op en foaming-time.
HD er weer af, en netjes afspuiten met de tuut.
 
Ik heb ook de simpele van Gardena.
Heb eens deze geprobeerd:
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=10001501&SID=6505195&SToken=5C12CFB4B9165757
WAT EEN TROEP!!! Daar wilde ik ff voor waarschuwen.

Verder, die koppeling ga ik ook aanschaffen!! Wat een goed idee! Thanks Koko.
 
De Gardena van Stimpy68 zou de volgende typen waterstraal produceren: broesstraal, perlstraal, volle straal en vlakke straal.
Wat voor straal vinden jullie het fijnst om voor- en/of af te spoelen?
(en wat mag ik me voorstellen bij een perlstraal?)
 
Perlstraal = perlator straal, oftewel hetzelfde als uit je keukenkraan, daar zit vaak een perlator op, zorgt voor lucht in de straal.
 
heeft iemand eigenlijk "hands-on" ervaring met de chemical guy's fire hose nozzle?
of andere, zelfde nozzel's?

zit hier bijvoorbeeld een gewone gardena koppeling aan?

volgens mij is die fire hose, best wel een stevig ding!
maar er moet uiteraard wel een gardena koppelin aan zitten/erop kunnen
 
Ik heb hier thuis de fire nozzle van chemical guys uitgeprobeerd. Het is een stevig ding dat je makkelijk kan laten vallen zonder het stuk te laten gaan. Zelfs eroverheen rijden is geen probleem. Je moet echter wel genoeg druk op de waterleiding hebben anders behaalt het niet zijn bedoelde effect. Hiermee bedoel ik dan krijg je dus geen watergordijn zoals eigenlijk de bedoeling is.
Het lijkt me een heel makkelijk ding als je genoeg druk op de waterleiding hebt, anders werkt het niet echt goed.
 
Dat zou inderdaad kunnen en veel verklaren. Moest het enkel voor de europese markt zijn snap ik het nut niet van dat ding. Leuk dus als je in amerkia woont.

Ik zelf gebruik de originele gardena spuit. M