• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com neemt mediaserver in gebruik!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
Onze servers hebben het druk en krijgen het elke maand drukker. Ook onze SDSL verbinding heeft door het forum en de websites soms flink te verduren. De laatste weken kwam het regelmatig voor dat de lijn tot haar uiterste limiet werd gebruikt en dat is eigenlijk teveel!

Tijd voor actie dus, even met Net Ground gebeld om te overleggen wat de beste optie was om een snelle en betrouwbare serveroplossing op te zetten. We hebben ervoor gekozen om een server in het netwerk van Net Ground te gaan gebruiken. Op deze server worden alle mediabestanden geplaatst en we zijn gestart met alle foto's die hier door ons op het forum staan over te zetten. Later zal deze server verder uitgebreid worden en wordt ook andere mediacontent zoals HD tutorial films beschikbaar gesteld. :ja

Een bandbreedte van 100Mbit staat nu tot onze (en dus ook jullie) beschikking om de mediabestanden zo snel mogelijk op jouw scherm te toveren. :idee

Je zal zien dat het inladen van foto's (ons topic over de nieuwbouw is een goede test) een heel stuk sneller gaat en dat de bestanden nu gedownload worden vanaf media.Carclean.com, in de afgelopen dagen moest je soms minutenlang wachten tot je eindelijk de foto's op je scherm had. :schaam

We werken hier met een aantal interne servers die met een 2,3Mbit SDSL verbinding aan het internet gekoppeld zijn. Vanaf april zijn ook deze servers verhuisd naar de nieuwe lokatie waar we starten met een 10Mbit verbinding, later zal deze verbinding weer uitgebreid worden naar een 50Mbit verbinding. Dat geeft ons weer de mogelijkheid om veel meer met onze site te doen, plannen zat (nu alleen nog zat tijd vinden)!


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi!
Ik neem aan dat dat (voorlopig) alleen voor foto's en filmpjes van jullie zelf is.
Gaan jullie daar eventueel ook nog door forumleden geposte content op plaatsen?
Te denken aan foto's/filmpjes in sticky topics. Bij sommige van deze topics zie je nu al
dat de foto's niet meer bereikbaar zijn op externe hosting.
 
Voorlopig zal het alleen voor onszelf zijn inderdaad, maar het hosten van andere forumcontent vind ik helemaal geen gek idee. We kunnen dan de kwaliteit van het forum een stuk beter controleren. Externe sites zijn vaak traag en verwijderen foto's inderdaad ook nog eens en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit van ons forum.

We moeten even kijken hoe we dit technisch kunnen implementeren. Het zal een lange termijnplanning zijn, maar ik vind het een prima idee.
 
Wow! 8o

Ene wat betreft foto's plaatsen via het forum hier zou mij ook wel makkelijk lijken.

Op het Alfaforum.nl is dat ook. Heb je je eigen foto's in beheer tot een max aantal foto's tot 9,54 mb.

Screenshot:

Naamloos-1.jpg
 
Eindelijk door naar een professionele oplossing met bijbehorende top snelheid :-b

De nieuwe URL viel me al op en de snelheid waarmee de Meguiars folder binnen kwam zetten was ook erg hoog tov SDSL!
 
Helemaal goed!! Heb ff getest bij de foto's nieuwbouw, die laden u zo snel in dat ik het met scrollen niet kan bijhouden.
 
server is echt retesnel! maakt het voor mij weer interessant om in die topic's te kijken. vond het laden te lang duren 8d