• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor kwast

Jopie

Detailing rookie
7 okt 2008
99
0
Op foto's in de show off zie je mensen wel eens aan de slag met een kwast om de velgen en banden schoon te krijgen, maar wat voor kwast kan je daar het beset voor gebruiken..
 
Ligt er aan wat voor velgen je hebt, ook heb je borstels voor verschillende doeleinden. Even een lijstje:

Een goede borstel om de banden te doen:
  • Mothers Wax Tire Brush
  • Meguiars Versa Angle Tyre Brush
Een goede borstel om de voorkant van de velgen te doen:
  • Meguairs Versa Angle Wheel Face Brush
Een borstel om het velg bed en tussen de spaken te doen:
  • Carclean.com Daytona Speed Master Wheel Brush
En dan nog een borstel voor de kleine plekjes en bijvoorbeeld de wielbouten te doen:
  • Autoglym Hi-tech wheel brush
Dit zijn zowat de borstels die ik gebruik en hiermee krijg je nagenoeg elke velg proper.
Als toevoeging kan je hierbij nog een borstel kopen om de wielkast te doen, ik dacht dat mothers hier iets voor in het assortiment had.

Hopelijk kan je hiermee al wat op weg.
 
Vergeet de side lock brush van Megs ook niet. Maar een goede zachte verfkwast werkt ook goed.

Mothers wheel brush en fender brush zijn ook geweldige tools ! :)^
 
Gebruik jij de side lock brush van megs voor banden en velgen? Heb altijd het gevoel dat deze daar te 'zacht' voor is. Ik gebruik die eigenlijk alleen voor de deur sponingen en het werk onder de motorkap.
Maar je zou hem er idd ook voor kunnen gebruiken.
 
Voor mij de combinatie:

Mothers Wx wheels Brush

Daytona speed master

Koop hier een goedkope verfkwast bij met plastic buitenwerk en je bent klaar!
 
Jan ,niet voor de banden ,daar is hij inderdaad te zacht voor. Wel voor de voorkant van de velgen. :cool:
 
B.K. zei:
Vergeet de side lock brush van Megs ook niet. Maar een goede zachte verfkwast werkt ook goed.

Mothers wheel brush en fender brush zijn ook geweldige tools ! :)^

Een goede verfkwast kan ook gewoon? Ik heb de Swissvax kwastjes op het verlanglijstje staan, maar vind ze nog vrij prijzig.
 
€7.- voor een kwast die toch alleen maar stink smerig word, vind ik een hoop geld.
Als je nou je huis gaat schilderen vind ik het een ander verhaal....
 
Een gewone verfkwast werkt inderdaad ook gewoon goed. Carclean zelf heeft ook wat mooie kwasten in het assortiment ,redelijk goedkoop dacht ik.
 
De Slide Lock vind ik zelf wat minder geschikt voor de velgen. Hier vind ik um te duur en te zacht voor. Gewoon een stevige verfkwast van bij de Gamma of Praxis van een euro voldoet hier prima voor. :cool: