• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor wat? (veel bomen, groot bos)

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Ik heb een aantal dingen waarvan ik niet helemaal zeker ben of nou wel of geen pad moet gebruiken met aanbrengen, en welke pad?

NXT Glass Cleaner nevel ik nu zo op de ruit, en poets ik uit met Meg's Supreme shine.
Mensen hier die aanraden om dit met een pad te doen? Meg's foam of PB's microfiber bijvoorbeeld?

Meg's hot shine tyre spray, zo er op sprayen word een knoeiboel:sob: , en met een oud doekje vind ik ook niet top.
Kan dit met foax/microfiber pads?

Dit gaat ook op voor de tech protect interior spray van Meg's, zo er op word een knoeiboel, en verdeelt niet lekker met een doek, vooral op een vrij "open" structuur van bijv. skaileer of vinyl.


Verder wil ik binnenkort (zijn ze er nou nog niet?:grinning: ) een DAP starterskit met de extra pads en polish aanschaffen.

Nou vroeg ik me af of ik mijn stap 1 en 2 en NXT 2.0 van Meg's ook met een Dap kan aanbrengen?
En zo ja, met welke pads? Want ik denk dat ik dat met die 4 die er bij zitten niet ga redden..


Alvast bedankt voor de reacties!
 
Voor de ruiten gebruik ik de Dodo Juice Blue Roo Polishing Pouch. Uiteraard kan ieder willekeurige microfiber padje gebruikt worden.

Ik spuit hierop de Glass Cleaner (scheelt een hoop 'verwaaid' produkt) en neem de ruiten af met de Dodo Juice Supernatural Window Waffle.

Voor het aanbrengen van een bandenprodukt, gebruik ik de Carclean.com Flex Foam Tire Dressing Applicator.
Spray het produkt hierop en verdeel deze over de banden. Alleen de wang uiteraard.
Mocht de boel nog teveel glimmen, afnemen met een doekje.

Voor de interieurdelen kun je de Dodo Juice Blue Roo Polishing Pouch gebruiken. Uiteraard kan ieder willekeurige microfiber padje gebruikt worden.

De DC Step 1 en 2 kun je machinaal met een pad aanbrengen, allen zijn deze produkten minder geschikt ervoor.

DC Step 1 breng je bijvoorbeeld aan met een witte, oranje of groene LC pad.
DC Step 2 breng je aan met een rode of zwarte LC pad aan.
De NXT 2.0 breng je aan met een zwarte of rode LC pad aan

Wil je machinaal aan de slag, kijk dan eens naar de SSR produkten van Poorboys World.
Deze hebben veel meer 'bite' dan de (consumenten) produkten zoals DC Step 1,2 en 3

Kleine tip van Patrick:

Neem voldoende doeken, (applicator) pads enz in huis. Voor elk produkt een pad en doek. En voor het geval je er eentje laat vallen...

Immers, er is geen betere raad... affijn, lees mn onderschrift maar :-b

Groet Patrick
 
Kijk daar kom ik verder mee.:)^

Ik heb de 1+2 nog niet heel vaak gebruikt, maar ga ze niet wegmikken uiteraard.

Zou ik 1+2 na een rondje SSR1 nog beide kunnen gebruiken? Om er daarna nog eens de NXT2.0 overheen te zetten?

En is er bepaald middel om nog over of onder de NXT te zetten, om deze iets langer in conditie te houden? Heb wel eens het idee dat na een week of 3-4 en 1x tussendoor wassen het lekkere er wel een beetje af is, vooral met natte omstandigheden merk je dat vlot.
Had al enige dingen gelezen over Natty's paste, en PB's EXP Pure sealant...
 
Ik zou niet na stap 1 en 2 nog een keer met de ssr1 aan de slag gaan. Is dubbelwerk. DC Step 1 en ssr1 doen in principe hetzelfde, lak reinigen en in lichte mate swirls verwijderen.

Eerst ssr1, dan step 2, dan waxen.

Oftewel: lak reinigen, lak voeden, lak beschermen -> 3 stappen plan :!

Je kan de NXT nog eens een keertje aftoppen met een wax op (pure) carnaubabasis. Denk hierbij aan de Meguiars M16, PB Natty's enz.

Je creeërt hiermee een langdurige bescherming i.c.m. een diepe wetlook.

De NXT en PB EX-P zijn allebei syntetische waxen, doen hetzelfde ;)

Groet, Patrick
 
Dus eigenlijk is die Paint Cleaner (stap 1) eerder een polish dan een cleaner, en doet stap 2 (polish) alleen voeden?

Ik heb de winkelwagen aardig gevuld nou.

De Dap startkit met Oranje, blauw, zwart en witte pad.
Daarnaast nog: Black Finishing Pad
Green Heavy Polishing Pad
Red Soft Wax/Sealant Pad

2 extra pb megaplush doeken, 4 pb microfiber pads, en nog een pb natty wax, en de regular BH klei.

Zelf heb ik verder nog wel een stuk of 4-5 MF doeken en een stuk of 4 Meg's schuimpads. Dus ik denk dat ik wel aardig compleet ben zo..