• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor wax gebruiken jullie?

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb deze wax ooit gehad en deze was bikkelhard en amper uit de pot te krijgen
Dus of ik heb pech gehad of jij geluk of iets daar tussen in, zelf zou ik liever voor een Waxaddict wax gaan dan voor een Dodo wax maar dat is uiteraard persoonlijk.

Ga je mond spoelen :p:p:p

• Leuk
Reacties: Altos
Misschien even vloeken in de kerk maar heb je al is aan een coating gedacht. Goede standtijd, goede prijs, goed beading en sheeting enige puntje is het gebruiksgemak. Je moet je auto even goed onder handen nemen voor je het kan aanbrengen. Maar je hebt er wel lang plezier van. De Nanolex Si3D zit nu 8 maanden op mijn auto en werkt nog steeds top. Voordeel van een wax is als je snel een bescherming nodig hebt je het ook gewoon op een ongepolijste auto kan aanbrengen.

Supernatural is zeker een goede wax, ben er altijd tevreden over geweest.

Op grijs doen alle effecten het wel goed; warm, nat, en spiegelglans.
Dus daarbij moet je dus zelf even kijken waar je voorkeur naar uitgaat.

Wit, doen warme en natte effecten het niet goed op, dus daar kan je het beste iets met een spiegelglans voor gebruiken.

Als stelregel voor de standtijden van de betreffende effecten kan je over het algemeen aanhouden.
Spiegelglans; Hybride waxen, sealants, coatings, lange standtijd
Warme glans: Carnauba houdende waxen, gemiddelde standtijd.
Natte glans (wetlook): Waxen met veel oliën, korte standtijd.

Interessant onderwerp blijft dit!
Zoveel zielen, zoveel meningen. Ik vind Autoglym HD een weinig genoemde maar zeer goede wax, zeker qua prijs/kwaliteit. De beading/sheeting is prima en de standtijd bij regelmatig wassen ruim 4 maanden.
Morgen ga ik de E91 even klaar maken voor het voorjaar en wil dan op verschillende delen van de motorkap en het dak wat verschillende waxen gaan proberen, van DDJ en Waxaddict. Keep you posted!

Ik ben ontzettend tevreden over Collinite 476s. Ondanks dat ik ook andere wax gebruik zoals Dodo Juice en PB natty's. Op de 476s ben ik zowat verliefd. Het blik heb ik zeker 20x gebruikt en er is nog niet eens 1/3e uit. Zo zuinig en makkelijk verwerkt het.

De standtijd en waterafstoting is top, de glans is minder warm als andere waxen.

Ik ben ontzettend tevreden over Collinite 476s. Ondanks dat ik ook andere wax gebruik zoals Dodo Juice en PB natty's. Op de 476s ben ik zowat verliefd. Het blik heb ik zeker 20x gebruikt en er is nog niet eens 1/3e uit. Zo zuinig en makkelijk verwerkt het.

De standtijd en waterafstoting is top, de glans is minder warm als andere waxen.

Jep, ook deze van Collinite is een favoriet. De meest lang standtijd die ik iemand heb zien behalen is bijna een halfjaar en deze auto reed veel km´s en werd 2-3 wekelijks gewassen met een willekeurige autoshampoo. De warmte is inderdaad minder, maar dat lijkt mij logisch dan.

Greeetz

In tegenstelling tot velen hier ben ik niet zo onder de indruk van de Collinites. Ja, de standtijd en prijs/kwaliteit zijn prima, maar er zijn gewoon betere waxen te koop. Met een budget van ca. 80 euro kun je gewoon wat mooiers kopen dan de Collinite.

Supernatural 2.0 van Dodo vind ik nog altijd een toppertje. Mooie beading, heerlijke diepe en warme glans.

Waxaddict valt ook binnen budget en die hebben ook echt hele mooie waxen. Heb zelf de candygloss en ik was echt shocked door de glans en beading van die wax. Ondanks dat het een showwax is haalde ik er toch bijna 3 maanden uit (met veel km's). Voor de winter heb ik de Subzero en die is ook gewoon top.

In tegenstelling tot velen hier ben ik niet zo onder de indruk van de Collinites. Ja, de standtijd en prijs/kwaliteit zijn prima, maar er zijn gewoon betere waxen te koop. Met een budget van ca. 80 euro kun je gewoon wat mooiers kopen dan de Collinite.
Maar dan betaal je ook 1-4x zoveel en dan is het toch logisch dat je wat beters kan kopen? :P

Je kan bij de supermarkt een biefstuk kopen voor €5,-. Hier ben ik niet zo tevreden over want voor €20,- koop ik betere biefstuk bij de slager. :D Je betaalt het viervoudige, maar de kwaliteit is niet het viervoudige. Zoals veel in het leven betaal je veel meer voor nét dat beetje extra. :D Ondertussen is het stukkie vlees van €5,- ook gewoon prima.

Heb zelf de candygloss en ik was echt shocked door de glans en beading van die wax. Ondanks dat het een showwax is haalde ik er toch bijna 3 maanden uit (met veel km's).
Ik lees hier ook veel goede dingen over. Krijg nu het idee om bijv. deze CandyGloss lekkere vette wax te gebruiken en misschien een SiO2-wax om meer die scherpe glasglans te krijgen.

Greeetz

@Quantoxx : Mooi verhaal over die biefstuk. Je hebt gelijk dat een 4x zo dure wax niet 4x zo goed is, maar als je voor 80 euro de beste wax zoekt, zoals de topicstarter, dan is dat niet de Collinite.
Voor 5 euro krijg je inderdaad een prima eetbaar stukje vlees, maar die biefstuk van 20 euro is wel verdomd lekker...

Je hebt me trouwens wel op een idee gebracht om een showwax over een sealant of hybrid te zetten...

Je hebt gelijk dat een 4x zo dure wax niet 4x zo goed is, maar als je voor 80 euro de beste wax zoekt, zoals de topicstarter, dan is dat niet de Collinite.
Jep, daar heb je gelijk in! Er werd al zoveel geroepen en gediscussieerd, dat ik die vraag al vergeten was. :P

Je hebt me trouwens wel op een idee gebracht om een showwax over een sealant of hybrid te zetten...
Ooh, maar ik doelde op het apart gebruiken van de 2 verschillende waxen, niet om te layeren :P Dus de ene keer meer glans door de glasachtige wax en een andere keer juist warmte.

Toen ik mijn avonturen begon hier op het forum, was er nog veel sprake van de combinatie; EX-P toppen met Natty's wax. Dan had je de bescherming van een sealant en de warmere tinten van een olierijke wax. Dit werd al snel nooit meer besproken en mijn idee hierachter was dat het mij ook niet logisch in de oren klinkt.

Je brengt eerst een sealant aan over je schone lak. Een sealant is niet bedoeld om iets met je kleur te doen of überhaupt met olien te ouwehoeren. De lak is hierna toch afgesloten door de sealant? ... Vervolgens smeer je een olierijke wax erover en hoopt dat de oliën dóór de sealant heen in de lak trekken ofso? I'm lost...

De vraag is of die olie daadwerkelijk in de lak moet trekken of dat die alleen maar een "vettig" laagje moet geven om de glans te versterken. Tevens is de olie volgens mij om de wax makkelijk smeerbaar te maken.

Ik heb in het verleden wel vaker Natty's Red over EX-P gezet, met geode resultaten.

De vraag is of die olie daadwerkelijk in de lak moet trekken of dat die alleen maar een "vettig" laagje moet geven om de glans te versterken. Tevens is de olie volgens mij om de wax makkelijk smeerbaar te maken.
Smeerbaar maken gebeurt door een draagmiddel, lijkt mij. Dit is wat verdampt tijdens het curen. De olien, zoals carnauba of bijenwas ofso, dat is dan toch om de lak te ''voeden''?

Greeetz

• Leuk
Reacties: Alfa-Shine
Ben vandaag lekker bezig geweest! Op de motorkap van links naar rechts: DodoJuice Rainforest Rub; Rubbish Boys Juiced ed; Hard Candy. Op het dak van voor naar achter: Waxaddict Candygloss Whipped; Vitreo en de Nightbeads Development.
Van tevoren de gehele auto meerdere stappen gewassen, gekleid en gepolijst, rondje Prep. Zo hadden alle waxen een eerlijke kans.
Over de DDJ waxen: prima verwerking, tevreden over het resultaat! Van de drie vond ik de Rubbish Boys het makkelijkst uit te buffen. Waxaddict: Candygloss Whipped, lastig. Wellicht te lang gecured, of niet de juiste temperatuur. Het brengt heel makkelijk aan, rechte banen, laten curen volgens aanwijzingen op pot. Buffen echter lastig, morgen ochtend eens kijken hoe het eruit ziet. Vitreo, eitje, de flanken en voorbumper staan er inmiddels ook in. Prima verwerking en een fantastische glans!
Als laatste de Nightbeads, verwerkt bijna zo makkelijk als de Vitreo. Goed uit te buffen, binnenkort maar eens klooien met de UV lamp.
Na het aanbrengen vandaag maar eens bij gaan houden hoe beading, sheeting en standtijd is, zal jullie op de hoogte houden!

IMG_3549.webp
IMG_3554.webp
IMG_3558.webp

Zo, vandaag de auto na een hoop stof even vlug afgespoten. De beading van de diverse waxen ziet er leuk uit. Op het dak, de Vitreo en de Nightbeads heel gelijkmatig, mooie druppels. De Candygloss Whipped maakt grote beads, vind het er op het diepe zwart wel gaaf uit zien!
Op de motorkap vind ik met name de Rubbish Boys zeer geslaagd. De DDJ waxen ontlopen elkaar qua droge presentatie niet erg, maar de beading vind ik wel verschillend. Sheeting is prima, achteruit de spuitbox uit en even remmen zorgde ervoor dat het meeste water weg was ;-)

IMG_3578.webp

DDJ Rubbish Boys

IMG_3582.webp

Links Candygloss, rechts Vitreo
IMG_3580.webp

Vitreo, en gewoon een mooi plaatje ;-)

Ik heb vele waxen.

Ook een aantal van Chemi.........
En ook collonite.
Sonax premium carnauba.
Maar geen van alle zijn zo goed kwa afstotendheid in mijn opinie dan soft99/fuso coat. Scherpe prijze, gruwelijke verpakking en het werkt als een malle.
Het blijft voor de rest vooral een gevoels questie.