• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Inmiddels ben ik vanuit Groningen verhuisd naar Nijmegen en ook van auto gewisseld. De 508 is een paar jaar geleden verkocht en daarvoor in de plaats kwam een Skoda Octavia (lease). Door verandering van werkgever is de Octavia weer weg. Per 23 januari komt er een zwart metallic Skoda Superb op de oprit te staan. Die wil ik graag wat liefde geven in de vorm van een volledige buiten detail. Dus wassen, kleien, polijsten en daarna waxen of sealant. Nu heb ik inmiddels een huis met eigen oprit maar de garage staat vol zooi zodat het geen optie is om de auto binnen te zetten voor een behandeling. Was de garage leeg dan was het sowieso krap aan geweest. Oudere huizen blinken niet uit in grote garages.

Ik wil het werk zelf gaan doen en ben dan ook op zoek naar een geschikte locatie in de buurt van Nijmegen waar ik binnen kan werken. In ieder geval voor het kleien, polijsten en waxen van de auto. Weet iemand hier waar ik terecht zou kunnen?

In Bemmel is wel een selfservice garage waar je kan sleutelen maar dat is wellicht een beetje overdreven.

Alvast super bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Michiel
 
Zo, ein-de-lijk weer eens een klus nadat ik een tijdje droog heb gestaan. De laatste detail dateert al weer van September 2023. Eerlijk gezegd had ik in die tijd ook weinig zin en tijd omdat ik tegenwoordig regelmatig op zaterdag werk, daardoor stond het detailen op een laag pitje.

Maar goed, nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen :grinning:
In de agenda staat deze Lexus NX 300h gepland voor een exterieur en interieur detail.

20240202_114122.jpg
 
Zojuist wezen kijken bij een volgende klus. Man man man. Hoe kan dit, hoe kan dit...
tempImagej2kTBX.jpg
tempImageKIiwRA.jpg

tempImage9A6i17.jpg
tempImagerRYP92.jpg


En dit alles het liefst in 1 lange dag fixen. :worried::eek:
Waarschijnlijk op een avond wassen, kleien etc. En dan een dag polijsten. Hopelijk lukt het in 2 stappen. Overigens wel een heeeele dikke bak.
Een Ford Mustang Shelby GT500!
tempImageX9uLso.jpg
tempImageBrkASW.jpg

tempImagenHmf0K.jpg

Bovenop de brug stonden nog een Mercedes Benz 190e 2.3, en iets onder een zeil wat ik niet herkende. En dat gebeurd mij eigenlijk nooit, dus enigszins gefrustreerd. De kenners zullen het wel weten, maar de Benz 190e 2.3 is niet zomaar een 190. Een homologatie model als basis van de DTM autos. Wanneer ik er weer ben zal ik vragen of ik meer foto's mag maken. En of ik de intoming Benz SL600, visbootje, en S4 avant ook ga/mag doen afhankelijk van hoe de GT500 wordt. Best spannend.

Heeft er iemand tips voor dit type lak? Totaal onbekend met Ford USA.
 
@Smotske,
Ik heb vorig jaar een Dodge RAM gedaan en die lak was zalig om te corrigeren, niet hard, niet zacht, gewoon goed te doen zonder er met 2 gestrekte benen in te gaan.
Er vanuitgaande dat die Mustangs ook 'gewoon' Amerikaanse lak heeft én daar gespoten... maar goed, eigenlijk kom je er maar op 1 manier achter hoe de lak is, een testspotje doen.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske en Mark96
Als deze te vergelijken is met mijn zwarte harley lak zonder metallic (daar lijkt deze wel op) dan is deze makkelijke te corrigeren maar nog vele malen makkelijker weer vol swirls te trekken door minder goede doeken of te hard duwen.
succes!
 
@Smotske dat is een mooie collectie. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de mysterycar. Een rallykanon (delta aangezien hij van de iconen is) en italiaans raapaard passen er nog bij.
 
Zo, ein-de-lijk weer eens een klus nadat ik een tijdje droog heb gestaan. De laatste detail dateert al weer van September 2023. Eerlijk gezegd had ik in die tijd ook weinig zin en tijd omdat ik tegenwoordig regelmatig op zaterdag werk, daardoor stond het detailen op een laag pitje.

Maar goed, nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen :grinning:
In de agenda staat deze Lexus NX 300h gepland voor een exterieur en interieur detail.

Bekijk bijlage 167492
Hoe beviel het droog staan :p
 
@tamer,
Eerlijk gezegd heb ik het detailen niet echt gemist hoor.
Ik werk tegenwoordig vaak op zaterdagen op een andere vestiging. 2 zaterdagen levert me hetzelfde als een detail maar met veel minder inspanning.
Nu alleen nog even een gezonde dosis zin vinden om weer in het ritme te komen om te gaan detailen :D
 
  • Grappig
Reactions: tamer
Mijn gevoel zegt mij dat de voorkant een keer over gespoten is, dus dat maakt het ook nog net weer iets leuker! (Gelukkig kan ik het nu meten)