• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water tijdens polijsten?

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Ik gebruik nu een aantal dagen een rotary om te polijsten en mijn werk zegt dat je dan
Heel erg veel water bij moet blijven spuiten! Kan dat alleen bij die machine zijn
Of moet dat bij elke polijstmachine of helemaal niet?

Kort door de bocht: in 1803 gebruikte met water tijdens het polijsten, tegenwoordig zitten er veel meer oliën e.d. in dat dit echt niet meer hoeft.
In de botenbusiness wilt men nog wel deze methode hanteren bij bepaalde middelen en bedrijven.
Koop je tegenwoordig een polijstmiddel .... absoluut niet nodig !

Euhhhh? :roll

De huidige polijstmiddelen hebben echt geen water nodig. Sterker nog, de schuurkorrels die erin zitten, breken zichzelf af. Oftewel diminishing abrasives. Deze komen never nooit meer terug als er water bij wordt gedaan...

..........en hangt af van welk MERK je gebruikt . (RTFM) :ja

google-voorbeeld (willekeurige polish ) :

Wat is er zo speciaal aan Gtechniq G4 Glass Nano Polish?
G4 doet precies dat wat er op de fles staat. Het verwijderd alle vervuiling op glas en ceramicoppervlakken, die op een normale wijze niet schoon te krijgen zijn, zonder ook maar enige beschadiging aan het oppervlak te veroorzaken. G4 is er gmakkelijk in het gebruik en geeft een bijoznder snel resultaat. Wij raden u aan G4 te gebruiken, voordat bijvoorbeeld G1 of G3 aangebracht wordt op een auto die niet meer nieuw is.

Hoe gebruik ik dit product?
•Schud de fles goed.
•Breng het product ditect aan op een dikke, handdoekachtige poetsdoek.
•Breng met circelvormige beweging aan.Work the product in a circular motion
•Als het product indroogt op het oppervlak, kunt u het met wat water re-activeren.
•Verwijder overtollig product met een vochtige doek.

@GSM,

Dat is een glaspolish, dus je hebt gedeeltelijk gelijk
Kijk altijd in de gebruiksaanwijzingen
Als het nodig is om water te gebruiken wordt dat wel vermeld
Voor een lakpolish is dat inmiddels nauwelijks meer aan de orde

Inderdaad, we hebben het hier over een lak polish, niet over een glaspolish, dat is heel ander spul.
Water gebruikte men vroeger niet om de boel te reactiveren maar om te koelen. Dat is achterhaald met de huidige moderne lakken en polijstmiddelen. De persoon dit dit dus verteld tegen je is nog niet op de hoogte van de moderne technieken en is in het verleden blijven steken ;)

@Stimpy: of het is een kennis die werkzaam is binnen een bedrijf welk nog de middelen gebruikt zoals voorheen, deze dusdanig eigen hebben gemaakt in hun werkwijze dat ze overstappen nog niet noodzakelijk vinden.

@Rafihno: in denk dat je het water verhaal het beste naast je neer kan leggen en gewoon lekker aan de slag moet gaan met de middelen welke hier men het meest gebruikt:
- Monello
- SSR serie
- 3M
- Scholl

Deze 4 hebben geen water nodig en gaan jou simpelweg heel erg verblijden zonder moeilijk gedoe of poespas !

Als op je werk andere middelen hebben dan zou ik in dat geval de raad van je collega's wel netjes opvolgen, zij hebben immer meer ervaring met zowel het middel als algemeen

mk-us zei:
@Stimpy: of het is een kennis die werkzaam is binnen een bedrijf welk nog de middelen gebruikt zoals voorheen, deze dusdanig eigen hebben gemaakt in hun werkwijze dat ze overstappen nog niet noodzakelijk vinden.

idd Marcus , dat zeg je goed , ik kon alleen niet dadelijk de juiste polish vinden en heb dan maar ff google ingeschakeld :-b

Het is niet omdat ze hier in de lage landen die techniek amper toepassen , dat ze dit over het kanaal niet meer doen hé .

@gsm: correct, maar aan de andere kans is stilstand gelijk aan achteruitgang, zeker als je bedrijfsmatig aan de gang bent.
Met de huidige middelen en technieken is het zeker niet meer noodzakelijk en mag er best een bedrijfsinvestering plaatsvinden voor zowel de middelen, de technieken als het personeel.

Bij wat hierboven geschreven is sluit ik me aan. Bij producten op basis van olie ga je geen water toevoegen. Het enige wat ik wel hier en daar hoor is dat bij polijstmiddelen op basis van water, dit dus wel mogelijk is om bijvoorbeeld bij warm weer iets langer te kunnen doorwerken. En aangezien ze op waterbasis zijn, lijkt me dit wel logisch. Gloss-IT heeft bijvoorbeeld zo'n spullen.

g3 is op waterbasis en voor 'nat'polijsten op met name verse lakken (schadeherstel),
ontwikkeling staat niet stil uiteraard, ook niet bij farecla, andere producten zijn 'droog' te gebruiken en op waterbasis.

Wij gebruiken de 3M Perfect-It ||| Series en een rotary dus
Deze rotary:
ec2a0067.webp

Niet zo maar een, een echte Rupes.
Maar wel een zware als ik het zo zie
Terwijl ze van dat merk heel mooie excenters hebben (ook op lucht)