• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water tijdens polijsten?

Zoals ik al eerder zei.... de persoon die vertelde dat je water moet gebruiken tijdens het polijsten loopt dus een beetje achter wat de kennis van nieuwe producten betreft en de verwerking er van. Hij weet niet beter dan te werken met water.
 
Ik gebruik wel water tijdens het polijsten dezer dagen! Soms zelfs aangelengd met een zoete limonade vanwege de suikers.
Ik drink echt liters van dat spul...
 
Wat zal dat een spetterbende worden zeg, polijsten met water. Zie mezelf het nog niet 1 2 3 doen. Gelukkig zijn nagenoeg alle polijstmiddelen inderdaad droog te gebruiken
 
Dus geen water gebruiken. Toch heb ik hier van iemand een tip gekregen om de pad eerst vochtig te maken omdat ik vond dat 3M zo stofte. Grappig genoeg werkt water wel.
Toevallig is dat ik ook van mensen die in de autohandel zitten en wekelijks poetsen, hoorde dat zij de auto constant nat houden voor koeling en het stoffen.
 
Pad even primen met water of detailspray wel, maar polijsten met water is oldskool, lees het begin van dit topic maar even terug...
 
@gerrit14: grote kans dat ze gewoonweg nog 5 miljoen liter old school bende hebben staan en niet kunnen/willen overstappen

Stoffen:
- oud type polijstmiddel wat amper/geen oliën bevat
- te lang doorgaan met huidig middel waarbij het middel klaar is om vernieuwd ( en de aanwezige oliën op zijn )

Primen:
- nieuwe ( en droge pad ) die te droog en te stug is om linea recta te gebruiken ( kan wel maar beter van niet omdat minder prettig werkt )
 
Water is inderdaad echt overbodig, wel spuit ik altijd één of twee spraytjes op de pad om deze vochtig te maken. Meestal doe ik dit met spray&wipe. Dan verdeelt het polijstmiddel beter en droogt hij minder snel op.
 
Ik nevel eens water bij het compounden met M105.

Na de 1e pass even stoppen --> beetje water nevelen (beste is spuitflacon met mineraalwater --> Heel fijne nevel;) ) 2e pass zonder product bij te voegen.

Dit activeert de compound opnieuw... en werkt zeer zuinig... Is wel enkel bij SMAT wat ik begrijp van verschillende topics.

Grtjes

Dus is gebruik wel eens water maar enkel bij SMAT nooit met Monello ofzo...
 
Ik denk meer dat het voor smeerbaarheid is. SMAT techniek breekt niet af, de drager verdwijnt na verloop van tijd -> stoffen. Beetje water erbij en de verwerking is weer tijdelijk terug.
 
Klinkt aannemelijk.
Ik krijg toch wel het gevoel dat het dan meer is om 'vlug nog even wat door te kunnen gaan' als de drager inderdaad weg is en niet zozeer om nog eens een volledige hit mee uit te voeren.
 
@ Stimpy68

Ik heb dit van de paper van KB. Volgens hem maakt het een soort drag waardoor je nog fijner kunt finishen met m105 (minder druk en fijnere vloeistof) en stoffen vermijd.
Ik weet niet hoe het werkt maar het werkt wel.... Enkel met demiwater voor kalkresten. (wel allemaal met Padpriming). Je maakt een soort van waterschuurpapier door het primen en waterspritzing zoals hij het zegt.:-b Je slijpt egaal...

Het is eig allemaal heel moeilijk uit te leggen. Maar als je de moeite doet om de paper even te lezen, begrijp je zijn punt wel en het proberen is de moeite waard... Is wel + - 56 blz in het Engels8-) ... Hij maakt 2 hits van + - 2 min (laat dit zien met een zandlopertje) 1 met dotjes product en priming, gevolgd door enkel wat nevelen met water en dezelfde pad.

Ieder zijn mening en ondervindingen natuurlijk ;) .

Grtz

Stephan