• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterspots verwijderen

IJsblok

Detailing addict
19 jan 2014
70
65
Ridderkerk
Beste allemaal, Vanmorgen ben ik de auto gaan wassen in de wasbox, deze keer met de shampoo die daar uit de hogedruk komt want ik wilde de auto toch opnieuw in de DJ Blue Velvet zetten. Dat gedaan en ik zet de auto uit de zon om de wax aan te brengen.....zie ik allemaal watervlekken op het dak :?. Dat werd hem dus niet meteen. Maar wat nu? Heb m'n monello klei en spray en wipe gepakt en ben gaan kleien, dat hielp wel terwijl opnieuw polijsten een betere optie lijkt eigenlijk. Nu staat de auto net 10 min voor de deur en alweer helemaal onder de boomsappen. Ik word er echt erg chagrijnig van nu de lak vrijwel onbeschermd is maar het is niet anders. Ergens anders staan betekend in de volle zon en zo kan er ook geen wax aangebracht worden. Eerst die waterspots maar eens gaan aanpakken. Maar nu zag ik diverse waterspot verwijderaars maar wat is nu de beste? Gr. Paul

Paul, Met de waterspots kan ik je niet helpen, ik gebruik klei en Quick Detailer om ze weg te krijgen, maar het kalkpercentage hier in het water is erg laag. Het waxen en geen schaduw plek hebben, daar heb ik zelf ook last van. Wat ik meestal doe is de kant waar de zon niet opschijnt die maak ik na het polijsten goed nat met de tuinslang om de tenperstuur van de lak te doen verlagen. Daarna afdrogen in de prep en dan waxen. Als die zijde klaar is dan draai ik de auto om en doe ik de andere kant op dezelfde manier. Het dak en de motorkap die ik dan vaak als in de avonduren . Misschien brengt het je op een idee.

Hoi Hisense, ik ga zo inderdaad nog even afspoelen en afdrogen. Kijken of het nu beter gaat. Dan als de zon achter de huizen gaat hier tegenover kan ik in de schaduw de liggende delen nog in de wax krijgen ;). Ik had wat over azijn gehoord om het kalk weg te krijgen, heb ik helaas niet staan hier. Gr. Paul

Met huishoudmiddeltjes, water met azijn en dan deppen. Kan ook met water en ammonia 1:1. Altijd eerst even op een plekje proberen wat t minst zichtbaar is.