• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterspots

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo, Twee weken geleden overgeschakeld op Gyeon Bathe en Bathe+.Eerste bevindingen zijn positief:Bathe ruikt lekker en glijdt goed over de lak.Bathe+ gebruik ik als nabehandeling door een paar druppels op een natte washandschoen te doen en zo paneel per paneel af te vegen.

Heb de indruk dat beide de glans van de lak nog versterken. Wat me (misschien toevallig) dit weekend opviel,bij de tweede wasbeurt met de shampoo (enkel Bathe deze keer),was dat ik vooral op motorkap,dak en ramen toch met een pak waterspots zit.Ik moet wel zeggen dat je het enkel ziet bij bepaalde lichtinval en hoek waarmee je kijkt.In open lucht valt het bijna niet op,wagen glanst heerlijk.Op de ramen is het iets beter zichtbaar.

Nu is mijn vraag of dit eventueel kan veroorzaakt zijn door het gebruik van 1 van beide shampoos van Gyeon.Ik stel me gewoon deze vraag omdat het me in het verleden (PB slick&suds) nooit is opgevallen.Goed om weten wagen was en is beschermd door Werkstat.Ik behandel ook altijd na het drogen de wagen met Gloss (Quick detailer) en daarmee gaan die waterspots dus blijkbaar niet weg.

Ook moet je weten dat de laatste afspoelbeurt gebeurt met een Aqua Gleam. Ik zou deze waterspots graag wegkrijgen,zowel op lak als ramen maar omdat de lak anders nog in heel goede staat is vind ik het wat onnozel om er zoveel tijd in te steken met te gaan polieren. Daarom 2 vraagjes: -Denken jullie dat beide shampoos er iets kunnen mee te maken hebben? -Wat zijn de opties om ze weg te krijgen?

Nog 1 opmerking:ik heb me al afgevraagd of de waterspots niet onstaan zijn doordat ik op de wagen een heel mooie beading heb.De laaste tijd heeft het wel wat geregend maar nooit grote hoeveelheden waardoor ik soms had dat de waterdruppels (soms echt met het stof erin gevangen als het ware) mooi op de wagen bleven staan terwijl de wagen kort daarna stilstond in de zon.Maar volgens mij moet hier Jett toch zijn werk doen als sealant om waterspotting tegen te gaan?

Graag jullie mening.

Grtz

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
ik heb er ook vrij veel last van...ik ben niet snel genoeg om te drogen blijkbaar. In ons water zit wel veel kalk.
 
Ik gebruik een Aqua Gleam waterfilter dus kalk zou tot minimum moeten herleid worden en die filter werkt wel degelijk.Zonder heb ik snel plekken met witte randjes.Die heb ik niet.Lak glanst echt heel goed,is beschermd en wordt zeeeeer goed onderhouden.Toch bij bepaalde lichtinval die vlekken.Raar,en ik zou ze graag wegkrijgen maar even belangrijk is weten wat de ooraak er van is. Wagen is 6 maand oud en van in het begin zeer goed onderhouden. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Toen de wagen nieuw was heb ik een paint cleaner gebruikt.Daarna verschillende lagen sealant en na iedere wasbeurt na het drogen werk ik af met quick detailer.Zou nu eventueel kunnen gaan kleien en terug werken met een paintcleaner en zien of het zo weg gaat.Ik vermoed van wel maar vind het gewoon raar,wagen is toch goed beschermd en dan nog heb ik watervlekken op de lak,die niet te verwijderen zijn met quick detailer dus vlekken moeten blijkbaar al 'in' de lak zitten. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
De vlekken kunnen ook komen van regenwater, niet alleen was/droogwater ;)
Ja, regenwater is relatief zacht qua kalk, maar er zit veeeel meer in dan alleen kalk natuurlijk.......
 
Hallo KV1980,

Ik heb er ook last van. En dat op een splinternieuwe auto van de eerste week van April 2014. Mijn waterspots zijn zogenaamde type II etchings http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?4891-How-To-Remove-Water-Spots.
Ofwel de bekende witte kringen. Deze zijn dus in de lak of coating geetst. Hoe dit bij mijn nieuwe auto is gebeurd is mij een raadsel. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat tijdens de regendagen in April veel vuiligheid naar beneden is gekomen en snel is opgedroogd door de terugkerende warme zon. Bij mij is het ontstaan VOOR het wassen.

Antwoord op je vragen:
- Shampoo: Zolang je de juiste hoeveelheid shampoo gebruikt en zeer GOED en ruim afspoelt zou het volgens mij niet aan de shampoo moeten liggen.
- Beading: Ik denk niet door de beading maar ik vermoed zelf de combinatie vieze, zure regen en het snel opdrogen van de druppels in de hete zon.
- Kleien en cleaners: de moeite waard om een stukje te proberen maar deze halen alleen oppervlakte vervuiling weg en geen waterspot etching.
- Voor de standaard voorbijganger zijn de kringen niet altijd meteen zichtbaar. Auto glimt in de zonlicht dat je pijn krijgt aan je ogen maar onder een hoek van 30 graden zie je alle spots.
- Check eens of je waterspots hebt bij je binnendorpel. Zijn deze wel makkelijk verwijderbaar?


Mijn vraag aan jou:
- In welke regio woon je? Ik zit in regio Den Bosch
- Zijn de spots met name ontstaan in de 2de - 4de week van april?


Mijn pogingen voor het verwijderen van de waterkringen:
- Spot removers van de bekende merken, chemical guys, carpro (had bij mij slechts beperkt tot geen resultaat)
- Verdunt witte azijn (3 delen water, 1 deel azijn). Dit had ook slechts beperkt resultaat. Zoek op youtube/google op "Vinegar" en "Waterspots"


Mijn vervolgstappen:
Ik zit ook niet te wachten op het opnieuw polijsten:
- Maar helaas, opnieuw polijsten.
- Polijst goed afnemen
- Auto minstens een dag in een droge binnenruimte laten staan. (belangrijk, namelijk al door iemand anders ondervonden dat direct na polijsten alles weer spiegelglad was en de volgende dag in de warme zon ineens weer zichtbaar)
- Kijken of de kringen definitief weg zijn.
- Dan kan de hele poetsen, waxen of coaten weer opnieuw beginnen.
- Ik denk wel dat ik ook eens zo'n gleam waterfilter ga proberen voor een nog beter resultaat.
 
Zuma, Bedankt voor je reply! Ik woon in België dus blijkbaar hebben we hier ook zure regen :)
Wat me wel opvalt is dat ik de vlekken in dezelfde periode gekregen heb.
Ik heb vorige week Chemical Guys Waterspotremover gekocht,ga het dit weekend eens proberen maar als ik je bericht lees zal dit precies niet helpen.Nu zit ik met waterspots op de ramen ook dus product zal allicht wel voor iets kunnen dienen.
Mag er niet aan denken dat ik de vlekken gewoon NIET weg krijg!
Ga dit weekend ook een proberen met Werkstat Prime,en als dat ook niet lukt zal het polieren worden maar dat zal niet voor de eerste weken zijn.
Laat me zeker iets weten als jij vorderingen maakt om die rotvlekken weg te krijgen.
Gr
 
Zuma,

Wat die waterspots op binnenkant van de deurdrempels betreft,deze krijg ik altijd weg met Prime maar ik vermoed dat deze vlekken van een ander kaliber zijn.
Mijn excuses dat ik je met 3 berichten antwoord maar er is iets misgelopen met te antwoorden via mijn Ipad.
 
Zuma,

Aqua Gleam filter zeker aan te raden,wel niet goedkoop en afhankelijk van de hardheid van je water is duurzaamheid vrij beperkt maar je haalt er wel mooie resultaten mee!
 
Hi KV,

Weet nog niet of het de Aqua Gleam wordt. Ik ben erg benieuwd naar waterfilter systemen waarbij je de resins kunt regenereren/schonen met een zoutoplossing. Elk jaar een nieuwe Auto Gleam is wel erg prijzig als je gaat voor de 0ppm water.

Maar een waterfilter gaat er zeker komen. Alleen al omdat wassen in de zomer de auto gewoonweg te snel droogt. Calciumvrij spoelen is dan wel erg plezierig en wordt het geen haast klus maar blijft het een therapeutische bezigheid :). En, voor alle die-hard detailers, JA ik weet dat je hetzelfde bereikt met goed afdrogen met een goede drying towel.
Als ik meer info heb over dit onderwerp dan post ik het direct.

Ik heb geen ervaring met de Werkstat Prime. Ik ben gegaan voor een losse polish en daarna een glascoating,

FYI: bij mij moet dus eerst de glas coating eraf polijst worden. Opnieuw finishen en dan weer coating erop. Dit laat ik door een professionele detailer doen. Ik wil wel plezier hebben aan een auto van 4 weken oud.


zuma
 
Zuma, Wat Aqua Gleam betreft,je gaat er volgens mij geen volledig jaar mee doen.Hangt natuurlijk af van de hardheid van het water in jouw regio.Halfjaarlijks vernieuwen zal realistischer zijn dus goedkoop is het zeker niet. Grtz Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Moesten het gewoon olieachtige vlekjes zijn zou je deze gewoon kunnen afwrijven wat dus niet het geval is. Gr Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Vandaag auto gewassen.Motorkap en dak behandeld met CG Waterspotremover en dit bleek te werken.Waterspots zijn weg.Wel behandeld oppervlak nadien terug van bescherming voorzien Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk