Hallo, Twee weken geleden overgeschakeld op Gyeon Bathe en Bathe+.Eerste bevindingen zijn positief:Bathe ruikt lekker en glijdt goed over de lak.Bathe+ gebruik ik als nabehandeling door een paar druppels op een natte washandschoen te doen en zo paneel per paneel af te vegen.
Heb de indruk dat beide de glans van de lak nog versterken. Wat me (misschien toevallig) dit weekend opviel,bij de tweede wasbeurt met de shampoo (enkel Bathe deze keer),was dat ik vooral op motorkap,dak en ramen toch met een pak waterspots zit.Ik moet wel zeggen dat je het enkel ziet bij bepaalde lichtinval en hoek waarmee je kijkt.In open lucht valt het bijna niet op,wagen glanst heerlijk.Op de ramen is het iets beter zichtbaar.
Nu is mijn vraag of dit eventueel kan veroorzaakt zijn door het gebruik van 1 van beide shampoos van Gyeon.Ik stel me gewoon deze vraag omdat het me in het verleden (PB slick&suds) nooit is opgevallen.Goed om weten wagen was en is beschermd door Werkstat.Ik behandel ook altijd na het drogen de wagen met Gloss (Quick detailer) en daarmee gaan die waterspots dus blijkbaar niet weg.
Ook moet je weten dat de laatste afspoelbeurt gebeurt met een Aqua Gleam. Ik zou deze waterspots graag wegkrijgen,zowel op lak als ramen maar omdat de lak anders nog in heel goede staat is vind ik het wat onnozel om er zoveel tijd in te steken met te gaan polieren. Daarom 2 vraagjes: -Denken jullie dat beide shampoos er iets kunnen mee te maken hebben? -Wat zijn de opties om ze weg te krijgen?
Nog 1 opmerking:ik heb me al afgevraagd of de waterspots niet onstaan zijn doordat ik op de wagen een heel mooie beading heb.De laaste tijd heeft het wel wat geregend maar nooit grote hoeveelheden waardoor ik soms had dat de waterdruppels (soms echt met het stof erin gevangen als het ware) mooi op de wagen bleven staan terwijl de wagen kort daarna stilstond in de zon.Maar volgens mij moet hier Jett toch zijn werk doen als sealant om waterspotting tegen te gaan?
Graag jullie mening.
Grtz
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Heb de indruk dat beide de glans van de lak nog versterken. Wat me (misschien toevallig) dit weekend opviel,bij de tweede wasbeurt met de shampoo (enkel Bathe deze keer),was dat ik vooral op motorkap,dak en ramen toch met een pak waterspots zit.Ik moet wel zeggen dat je het enkel ziet bij bepaalde lichtinval en hoek waarmee je kijkt.In open lucht valt het bijna niet op,wagen glanst heerlijk.Op de ramen is het iets beter zichtbaar.
Nu is mijn vraag of dit eventueel kan veroorzaakt zijn door het gebruik van 1 van beide shampoos van Gyeon.Ik stel me gewoon deze vraag omdat het me in het verleden (PB slick&suds) nooit is opgevallen.Goed om weten wagen was en is beschermd door Werkstat.Ik behandel ook altijd na het drogen de wagen met Gloss (Quick detailer) en daarmee gaan die waterspots dus blijkbaar niet weg.
Ook moet je weten dat de laatste afspoelbeurt gebeurt met een Aqua Gleam. Ik zou deze waterspots graag wegkrijgen,zowel op lak als ramen maar omdat de lak anders nog in heel goede staat is vind ik het wat onnozel om er zoveel tijd in te steken met te gaan polieren. Daarom 2 vraagjes: -Denken jullie dat beide shampoos er iets kunnen mee te maken hebben? -Wat zijn de opties om ze weg te krijgen?
Nog 1 opmerking:ik heb me al afgevraagd of de waterspots niet onstaan zijn doordat ik op de wagen een heel mooie beading heb.De laaste tijd heeft het wel wat geregend maar nooit grote hoeveelheden waardoor ik soms had dat de waterdruppels (soms echt met het stof erin gevangen als het ware) mooi op de wagen bleven staan terwijl de wagen kort daarna stilstond in de zon.Maar volgens mij moet hier Jett toch zijn werk doen als sealant om waterspotting tegen te gaan?
Graag jullie mening.
Grtz
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk