• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax combi ?

mario1976

Detailing addict
2 dec 2012
17
50
hallo, heeft het een meerwaarde als je bvb purple haze over natty's blue zet , word dit toegepast 2 verschillende waxen over elkaar?zoja welke combos zijn top?
thanks
 
Waxen kun je in meerdere lagen aanbrengen en met verschillende waxen. Het heeft een meerwaarde in die zin dat je dus twee lagen wax hebt aangebracht i.p.v. een, zo weet vrijwel zeker dat je al het lakwerk voorzien hebt van een laagje wax. Daarnaast zal de standtijd ook langer zijn ten opzichte van een waxlaag.
 
Waar ik wel benieuwd naar ben. Hoe zit het bijvoorbeeld met twee verschillende lagen wax over elkaar. Ik neem aan dat de beste wax en vaste substantie tov goedkopere vloeibare wax als eerst moet worden aangebracht zodat het beste product beter hecht?
Zelf werk ik altijd met één laag. Maar ben benieuwd wat jullie mening is.
 
2 lagen van dezelfde wax zorgt voor optimale dekking en MISSCHIEN een marginale verbetering van de standtijd.
Wat ik zelf vaak doe is een sealant of wax met lange standtijd (collinite 845 in mijn geval) als 'basislaag' en daarna aftoppen met een leuke wax :)
 
+1 met Ivo. Als ik twee verschillende waxen zou aanbrengen, dan zou ik ook de duurzamere wax als eerste aanbrengen.

Een vaste wax is trouwens niet altijd duurder en beter dan een vloeibare wax.
 
GMToyota;313510 zei:
+1 met Ivo. Als ik twee verschillende waxen zou aanbrengen, dan zou ik ook de duurzamere wax als eerste aanbrengen.

Een vaste wax is trouwens niet altijd [h]duurder[/h] duurzamer en beter dan een vloeibare wax.

;)
 
Duidelijk. Maar feitelijk is het dus een overbodige handeling, mits je de eerste laag volledig aanbrengt en de korte verlenging van de standtijd (waarvan niet zeker is dat die er ook is) voor lief kunt nemen.
 
Of het overbodig is.. tsja, dat blijft een discussie met voor- en tegenstanders. Het woord 'feitelijk' is niet echt het juiste woord om in dit geval te gebruiken. ;)

Uit deze test (Collinite 915) blijkt dat een 2de laag wax wel iets qua 'dikte' toevoegt, maar dat een 3de laag geen toegevoegde waarde meer heeft:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=130901&highlight=layering

Uit deze test blijkt dat, bij bepaalde Dodo Juice waxen, het aanbrengen van meerdere lagen een subtiele kleur/tintverandering teweeg brengt:
http://forum.dodojuice.com/viewtopic.php?t=2011

gefotoshopt beeld:
image001.jpg


Bij beide tests is er volgens mij niet op duurzaamheid getest.

Voordelen:
- bij een 2de laag is de kans kleiner dat ik een plekje heb overgeslagen.
- kan bij bepaalde waxen een subtiele tint verandering geven.
(- misschien langere duurzaamheid.)

Nadelen:
- Bij te dik en/of te kort na elkaar aanbrengen kan de wax na het afnemen gaan zweten.
- Je gebruikt meer wax.
- Kost je meer tijd.

Of een 2de laag overbodig is kan men niet echt met zekerheid zeggen. Meestal doe ik wel een 2de laag.