• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax die na cure van kleur veranderd ?

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Beste mede detailers,

ik had een vraagje.

Aankomende week heb ik 7 witte auto's staan om te behandelen. Nu vind ik het zelf lastig om na het waxen van een auto goed alle cure plekjes weg te halen omdat dit heel moeilijk te zien is op een witte auto.

Nu vroeg ik me af is er toevallig een wax dit gekleurd is ? van mij part roze of wat dan ook zolang het maar te zien is waar het nog zit.

Ik hoor het graag van jullie.

• Leuk
Reacties: Cordoba
nog niet eerder gezien, ik ken het probleem (zelf een witte wagen) maar ik gebruik gewoon een losse lamp, zo zie je het wel vrij goed, en ga grondig na , zo lukt het meestal wel :)

Hey Daniel,

Ik snap je probleem. Ik poets het liefst donkere auto's, 't is gewoon duidelijker.

Vind ook je vraag wel geinig. Ik heb namelijk geen idee of er ook waxen zijn die duidelijker te zien zijn. Misschien waar ze iets met het draagmiddel, o.i.d, kunnen doen waardoor hij anders uitslaat?

Ik ben benieuwd of iemand hier iets over weet.

Greetz

Ik heb toevallig laatst wheelsealent gekocht van pb. Deze wax is roze van kleur dus op het moment dat deze ge-cured is slaat hij ook roze uit. wat heel makkelijk is op witte en zilveren velgen. vandaar vroeg ik me ook af, is dit ook te koop voor op de lak van je auto ?

De poorboys paste waxen slaan alleen (bij mij in ieder geval) niet in andere kleur uit :)

Wat ook kan helpen: als je de auto bekijkt als je klaar bent: neem een paar meter afstand, en probeer zoveel mogelijk te kijken of je afwijkingen (cure-plekjes) in de reflectie ziet. Ook een keer door de knieën gaan, om vanaf een andere hoogte naar de auto te kijken wil wel eens helpen.

Zluytr;n425464 zei:
Wouw 7 auto's in een week... Zijn dat volledige details?

nee dit zijn gelukkig geen volledige details. Alleen wassen, kleien, waxen en dan sealen. Het gaat hier om 7 peugeots 507

Cordoba Dit doe ik inderdaad altijd maar dan soms zie je toch nog een stukje met een ander lichtinval. Daarom dacht ik als er een andere kleur is is dat misschien wel makkelijker.

Als je Tough Coat hebt zien curen, verbleekt elke gecurede wax daarbij.
Bij een gecurede wax zie je een 'waasje', bij de Tough Coat leek het bij mijn eerste keer net alsof er wat mis was gegaan, zo mat wordt t...