• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goeie wax voor een aparte kleur

Een glascoating geeft nooit de warme glans van een wax, lekker waxen, coating is voor duurzaamheid, niet perse voor de looks.
 
Dat hangt denk ik ook heel erg van de coating af. Si3D maakt bijvoorbeeld een lak echt een paar tinten donkerder (dus warmer?). Ik heb niet zoveel gewaxt (845, DDJ SN, Fusso en een paar anderen), maar in mijn ervaring is het effect van een coating als LSP groter dan van een wax.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik zou toch ook meer richting coating's of light coatings (Fusso wax, Sonax bsd / polymer netshield) denken. Glans haal je toch vooral uit polijsten en de bescherming, beading en standtijd van een coating is over het algemeen gewoon veel beter dan een wax.
 
Als je alles met de hand wil doen zou ik geen coating nemen maar lekker een waxje smeren. Ik denk dat de genoemde DodoJuice waxen een mooie keuze zijn, of verras ons met de resultaten van de Revive wax of de Sam's wax die net in het assortiment zit.;)
 
Ik zou ook beginnen met wax en kijken hoe het bevalt, als je toch een coating wilt smeren zou ik ook naar cancoat kijken, lekker makkelijk aan te brengen voor eerste keer