• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en exp verwijderen van lak!?

william6j

Detailing rookie
12 jun 2014
9
0
Hallo iedereen. Vorige week heb ik m'n Ibiza volledig gepolijst en naderhand behandelt met; -laagje exp -laagje wax dodo - en nog een laagje wax dodo Nu is m'n black hole binnen en wil daar m'n auto mee behandelen. Dit wil ik als volgt doen. -laagje black hole -laagje exp -laagje nattys Maar hoe krijg k nu snel alle wax ed eraf? Wil t liefst niet clayen! Bedankt alvast!

Zo dacht men er in 2009 over :ja

https://forum.Carclean.com/threads/oude-waxlaag-verwijderen.3134/

Door de wasstraat ............neen hoor , gewoon extra veel shampoo gebruiken en als het kan een snel rondje prof. polish . ( zo zou ik het dan toch doen )

Waarom wil je persé die BH erop knallen , dan kon je net zo goed 1 laagje hebben aangebracht vorige week ......als je op voorhand wist dat je BH ging binnenkrijgen .

Dat wist ik vorige week nog niet. Deze stond toen nog niet in de bestelling. Maar is wassen met apc ook een oplossing?

Black Hole is geen wondermiddel hoor. Het is zelfs mogelijk dat je geen verschil gaat zien, met zoals de auto er nu uitziet. Zou lekker wachten tot de auto weer toe is aan een full-detail. Wil je het toch persé doen, dan inderdaad kleien en/of paint cleaner gebruiken (prof. polish/lime prime/ AF Rejuvenate). APC kan soms rare vlekken veroorzaken.

Mijn idee lekker zo laten de volgende ronde polijsten de BH meenemen. Of als je heel erg nieuwdgierig bent de motorkap met paint cleaner cleanen en dan de BH opzetten en af toppen met... net wat je leuk vind.

• Leuk
Reacties: Tim
Shampoo verwijdert waxen maar beperkt en sealants nagenoeg niet, het is en blijft een onzinmethode. APC is hier zeker niet voor bedoeld.

Gewoon een paint cleaner gebruiken. (Mothers Step 1, Meguiars's Step 1, Poorboy's Professional Polish, Monello Final).

Ook kleien is een stap die hier niet voor geschikt is, klei glijdt voornamelijk of je wax of sealant heen, en laat zeker 80% zitten.

Eigenwijze ik. ;) heb m gewoon ff flink gewassen (3x) en daarna was er wel wat weg volgens mij. De beading was wel iets minder geworden. Moet zeggen. Top spul wat jullie leveren CC want je krijgt t er niet zo maar af. Geweldig! Nu iig wel weer voorzien van black hole. Exp. En nattys wax. Glimt weet als een gek!

aqa3upej.webp