• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en/of coating

De machine/set in de link is een PLUS met 15mm uitslag en geen Evo met 8mm uitslag. (De Evo is wat je wilt). Voor zover ik kan zien zitten er bij deze set alleen polijst-pads en geen glaze/wax-pads. Als je bijv. voor de Monello-set gaat, dan kan je een rode of zwarte pad erbij nemen als glaze/wax/sealant-pad.

Aangezien je een FLES Ultimate Wax hebt, zal dit de vloeibare versie zijn en deze kan je inderdaad machinaal aanbrengen. Als deze wax je bevalt, dan kan je deze toch blijven gebruiken? ;)
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Nope. Effe verder kijken dan je neus lang is, haha! ;)

3 gradaties polijstmiddel + 3 gradaties pad.

Nogmaals, je wilt geen Plus, dus die valt al buiten beschouwing.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Nope, je wilt geen plus, je wilt een EVO. Een plus levert te weinig bewegingsruimte op. Een EVO kun je aanpassen met andere backing plates.
Dus volgens jullie is de plus met 15mm slag teveel om mee te polijsten en te waxen op een personenwagen?
 
Nee, de steunschijf is simpelweg te groot om alle delen van je auto mee te doen. Aangezien je die niet kunt vervangen zul je die in de regel enkel op de grote vlakken in kunnen zetten.

De EVO 8mm heeft naast een grote, ook een kleine steunschijf erbij en daar kun je dus kleinere pads op zetten zodat je ook de smalle stroken van je auto aan kunt pakken.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ja, dat is de DAP Evo die we bedoelen en die heeft dus geen wax-pad in de set.
Kun je mij een link aub geven naar die WAX-pad op de webshop voor deze machine?
En neem ik dan beter een 5'5" zwarte pad van Monello of een kleinere en dan voor het polijsten idem, ook beter een kleine pad erbij kopen zeker?

Dank u
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk gebruik ik de kleine pad voor wax/glaze aangezien je het toch enkel maar uitsmeert en dat gaat op grote vlakken snel zat. Met een grote pad op smalle stukjes spettert sneller.

Met één pad kun je gerust je hele auto waxen, hoef je tussendoor niet te spoelen o.i.d.

Bestel dus een rode of zwarte (maakt niet uit welke) Monello op 4", dan past die prima op de kleine steunplaat die meegeleverd wordt.

Voor het polijsten ook inderdaad nog een setje (of meer) 4" pakken: geel, oranje, wit.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Fijn, bedankt voor je info, neem ik zeker mee bij mijn bestelling. Heb je toevallig nog ergens een goed filmpje of link naar ander topic hoe je de machine het beste hanteert? Ik bedoel, ik heb al één keer een machine gebruikt maar om het voorzichtig aan te pakken best niet teveel drukken denk ik, de machine in de juiste positie houden, niet te lang op één plek laten werken., etc.
 
Met één pad kun je gerust je hele auto waxen, hoef je tussendoor niet te spoelen o.i.d.
Geldt dit ook voor het polijsten? Standaard zitten er bij de machine een grote pad van elke kleur, ik bestel van elke kleur een kleine erbij maar als één pad niet genoeg is voor een beurt bestel ik beter ook nog grote erbij?
 
Je kan de hele auto, of een hele parkeerplaats vol, polijsten met één pad. Maaaaarrr, maak de pad na 2-3 ''hits'' goed schoon.

Voordat je de vraag stelt: ''Wat is een ''hit'' en ''Hoe maak ik de pad dan schoon?'' ... Lees je nog even meer in, zoals het topic die door Roco gelinked is. Gebruik ook de zoekfunctie voor verdere vragen en mocht je dan nog ergens niet uit kunnen komen, kan je specifiekere vragen hier stellen. ;) Niet dat ik te beroerd ben om te antwoorden, maar dezelfde vragen en antwoorden zijn al vele malen uitgebreid besproken.
 
Ik wil jullie allen die gereageerd hebben danken voor de uitgebreide informatie en tips, ik begrijp dat er al veel dezelfde vragen gesteld zijn maar ik wilde wel al vlot mijn machine kunnen bestellen met de nodige toebehoren, ik heb ook een paar verschillende merken doeken besteld en zal dan wel vlug te weten komen welke mij het beste liggen.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Quantoxx
Gisteravond eindelijk eens wat tijd gevonden om eerst maar eens de grijze metallic Toyota van mijn vrouw onder handen te nemen.
Deze eerst gewassen met Dodo born to be mild, daarna netjes afgedroogd, kiertjes, etc droog geblazen en toen maar voor het eerst eens de DAP tevoorschijn gehaald voor enkel de motorkap.
Eerst eens geprobeerd met de Monello Mezzo polish maar zag toch nog wat krasjes en dan maar eens de Monello compound erop gezet, dat was wel beter maar toch blijf ik wat lange krasjes zien die je niet met de nagel kan voelen.
Bestaat er nog een agressievere compound of wordt dit beter niet aangeraden te gebruiken?
Uiteindelijk met de Monello Finale afgewerkt en ook telkens tussen de polijstbeurten door met Q2Prep ontvet.
Als laatste met de 4" zwarte pad de Meguairs Ultimate Polish erop gedaan.
Maar hoe doen jullie dat als jullie niet veel tijd hebben om een hele auto te behandelen? Doe je dan ook slechts een deel en spuit je de rest in met een waxspray want van zodra je ermee buiten komt kan er stof op komen en moet je niet zeggen ik ga vanavond het volgende oppervlak doen want dan moet je hem weer wassen.
 
Ik zelf polijst een auto niet tussendoor eventjes, ik plan er genoeg tijd voor. Ik haat het om zaken niet gelijk af te maken maar als je dat niet hebt kun je het best in delen doen. Eerst voorkant bijvoorbeeld enz enz
 
  • Leuk
Reactions: Rytec