• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en sealant vriendelijke ruitensproeiervloeistof

Chris2

Detailing rookie
6 dec 2017
11
15
Breda
Ik heb koplampsproeiers die de ruitensproeiervloeistof automatisch bij het aanzetten zowel op natuurlijk de vooruit als op de koplampen spuit. De ruitensproeiervloeistof komt daarbij ook op mijn motorkap en spatscherm terecht. Ik gok zo dat dit mijn wax en sealant aantast....

Bestaat er een soort wax vriendelijke ruitensproeiervloeistof of is er een andere oplossing?
 
Het is het een of het ander
Je wilt de ruiten en koplampen schoon dus je gebruikt een middel dat dat doet
Een ruitensproeiermiddel dat zijn werk doet kent geen onderscheid voor wax
Dus je zal een steviger wax moeten gebruiken als je veel sproeit
Of een keer vaker nalopen
 
In de zomer heb ik deze optie zelf altijd uit staan. Kan meestal wel via coderen. Desnoods trek je de zekering eruit die hiervoor dient.
In de winter vind ik het wel prettig als er zo’n zoutlaag over je koplampen zit, dat je deze n beetje schoon kunt sproeien.

Maar een antwoord op je vraag heb ik verder niet. Ik zie ook wel eens spetters zitten na sproeien, zou kunnen dat de wax daar is aangetast, maar over het algemeen gaat de beading van wax eerder achteruit op andere panelen van m’n auto.
 
Wat heb je liever? Dat je een veilig zicht hebt en dat de ruitenwisservloeistof de wax en/of sealant aantast of vouw je liever jezelf om een boom heen omdat je de bescherming niet wilt aantasten?

Blijkbaar hecht je meer waarde aan een goede bescherming dan aan het leven van medeweggebruikers...

Een aangetast wax laagje kun je vervangen, een mensenleven niet ;)
 
Mij zal het eerlijk gezegd aan m'n anaal oxideren of het de bescherming aantast. Veilig zicht, ontdooide ramen, goede verlichting vindt ik belangrijker.

En het is geen vreemde conclusie omdat deze vraag al heul heul veel vaker voorbij is gekomen. Dat geeft mij te denken dat men schijnbaar bescherming belangrijker vindt. ;)

Vandaag weer zat voorbeelden zien rijden in de sneeuw. Mensen malen alleen de voor en achterruit schoon met de ruitenwisser in de veronderstelling dat dit voldoende is. Nog steeds is 3/4 van je zicht weg.
 
  • Leuk
Reactions: Kikker79
Ik heb hier gelukkig een apart knopje voor

Maar gebruik al enige tijd deze naar erg goede tevredenheid. Ben ook een azijnpisser als het om die ruitensproeier vloeistof gaat. Maar deze is echt geweldig. Nu merk ik met wassen dat er nergens rondom mijn ramen ergens de LSP is aangetast met 1:9 als verhouding. Op de 5L kan staan meer meng verhoudingen.

https://www.carclean.com/nl/screenwash-5-liter.html
 
Laatst bewerkt:
Ja die heb ik ook. Wel handig voor m’n reservoir van 6,5Lo_O

Afgelopen zaterdag met de mengverhouding in de war... was ineens de tel kwijt van het water.
We zien wel, zal in dit land wel niet bevriezen en de wintersport duurt nog ffkes.