• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax in de koeling ivm te zacht, hoe koud mag het zijn?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Ik wil graag een van mn waxen in de koeling zetten, aangezien deze wat te zacht geworden is, en daardoor snel te dik aanbrengt, zelfs icm een Finger Mitt.

Hoe koud mag zoiets staan?

Eelco,

ik zou de wax in de koelkast zetten en pas vlak voor gebruik eruit halen.

Het 'probleem' met de koelkast is dat het er té koud kan zijn. Of je moet een klimaatkast nemen.

Eelco zei:
... Hoe koud mag zoiets staan?

Wax bestaat uit meerdere bestanddelen
Die kunnen ook nog natuurlijk of synthetisch zijn
Elk bestanddeel heeft zo zijn eigenschappen
En temperatuur, hoog en of laag kunnen die beinvloeden

Bij het gieten van de wax is de afkoeling kritisch om de goede eigenschappen te krijgen
Dus opwarmen en afkoelen is niet zo eenvoudig als het lijkt als de kwaliteit gelijk moet blijven

Dan kan en mag je vermoeden dat afkoeling ook de kwaliteit aan KAN tasten
Dus bewaren op een constante temperatuur lijkt het best
Dat die constante temperatuur dan net onder kamertemperatuur zou liggen :weetniet
Waarschijnlijk voor de meeste waxen wel.

Volgens mij heeft CC een klimaatkastje met glazen deur in Biventa Bella

Hans

Hmm lastig te zeggen dus.

Heb nu de koelkast hier waar toch niets in staat maar ff aan de stroom gezet.
Zet hem voorlopig wel op zijn "warmst".

ik heb ergens gelezen (bron moet ik je even schuldig blijven) dat tussen de 12 en 15 graden optimaal is...
Dus Hans heeft t wel bij t rechte eind...

Heb in de zomer mijn waxen in een koelbox staan als ik ga detailen. Werkt perfect, doe hem vaak niet eens aan omdat de temperatuur binnenin bijna niet stijgt met de buitentemperatuur. Thuis bewaar ik ze in de kelder daar word het nooit warmer dan 12 a 13 graden in de zomer.

Eelco,.

Afgelopen weekend de blackfire zo'n 1,5 uur voor aanbrengen in de koelkast gezet. Werkte perfect!

Gisteren de 915 even in de koeling gezet, vandaag gebruikt, ging een stukje beter, iets beter gedoseerd aan kunnen brengen.

Moet wel zeggen dat de omstandigheden niet identiek waren, ik had er stiekem een laagje DGPS onder gezet, vorige was op kale lak.

Heb deze mini koelkast in de garage staan, om de waxen te bewaren

Koelkastblokker.webp

@ Paulus De kelder lijkt me een ideale plek. Helaas hebben nieuwere woningen niet meer standaard een kelder :-/

@ Aficior :lol

@ Bejabo En daar staan zeker alleen maar waxjes in.... ja ja ;)