• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax op wax

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Kan het kwaad om elke week na het wassen van de auto deze steeds een nieuwe waxlaag te geven ?
Misschien een beetje over de top, maar ik vind het niet erg om te doen.
En het resultaat is toch elke keer weer top.
Gebruikte vaak detailer spray, maar als ik de machine pak met zwarte of rode monello pad en een paar druppels natty's ben ik ook zo klaar.
Krijg hierdoor wel een goede wax laag.

Alle tips zijn welkom !
 
Mijn ervaring is dat teveel wax lagen op elkaar juist de glans niet ten goede komen. Ik deed dat vroeger ook vaak (iedere 2 weken ene laag dodo wax) maar na een half jaar merk je dat de lak erg stroef werd en de glans ook steeds meer afnam.

Daarna gewassen met een overdosis shampoo, geclayed en gepolijst waarna de lak weer glad was en de glans ook helemaal terug.

Overigens zou ik niet snel een machine op de lak zetten zonder dat ik deze eerst heb geclayed, ondanks dat deze gewassen is.
 
ja ik kan natuurlijk 1 x per 2/3 maanden, wassen met een overdosis,
dan kleien, glaze, sealant.... en kan ik de week erop weer waxen.

Machine met zwarte pad durf ik wel aan zonder te kleien.
Auto is zeer schoon na het wassen, en in de garage waxen, met de juiste verlichting.
Doordat ik het binnen doe met de juiste belichting,durf ik dit wel aan.
 
Het kan in ieder geval geen kwaad.

Op mijn oude auto (een Starlet) zag ik na elke extra waxlaag meer 'diepte en wetlook' tevoorschijn komen. Komt waarschijnlijk door de oliën in de wax die de verweerde/verkleurde lak weer wat opfristen. Hetzelfde effect kreeg ik met een glaze. Van groen, naar donkergroen, dat was het effect eigenlijk wel. Diepte en wetlook, klinkt altijd vrij vaag vind ik zelf, maar de kleur werd dus donkerder.

Tegenwoordig wax ik ook 1x in de 2-3 maanden, en in de wasbeurten tussendoor gebruik ik soms QD+ als 'booster'.
 
Hoi Porter,

Met de hand waxen is mijn hobby, met de machine heb je maar een klein vuiltje nodig om een lange kras te maken, maar goed, dat is meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Wat betreft het opbrengen van nieuwe lagen wax, zolang het een pure wax is, is het geen enkel probleem. Of het echt voordelen brengt is afhankelijk van de kleur en de wax uiteraard. Heb je een uni zwarte auto dan kan je haast onbeperkt lagen Vanilla Ice aanbrengen en zal je met elke laag meer diepte in je lak krijgen. Heb je lichtgrijs metallic, dan kan de wax de metallic een beetje dimmen en houdt je een minder mooie finish over. Maar dan ben je misschien beter af met een (spray)sealant, maar dat was je vraag niet;)

Het kan zeker geen kwaad en lekker doen als je het wil. Wat betreft het opnieuw waxen of een detailspray heb ik altijd mijn twijfels. Detailspray met een goede doek is veiliger, maar je hebt dan de hydrofobe eigenschappen van de detailspray ipv de wax en de detailspray slijt er nooit egaal vanaf waardoor je in zekere zin een vervuilde waxlaag hebt en iets zegt me dat dat niet bevorderlijk is.

Veel plezier,
Tonie
 
auto is wit, met blanke lak... geen metallic ( voor de kenners alpinweiss).
vuiltjes en dergelijke zie je evt wel direct een van de voordelen van wit...
Weet alleen niet als mijn huidige fles Natty's liquid op is, ik een andere wax ga proberen ?
iemand tips voor op een witte auto ?
Verder gebruik ik ook exp van poorboys.
 
liefst vloeibaar ivm het makkelijke verwerken.

als er een vaste en betere wax is die net zo makkelijk uitpoetst hoor ik het graag.
 
Ik zeg collinite 845, maar ik heb evt nog een fles Natty's liquid blue in de verkoop staan...
 
De poorboys vaste wax poetst ook erg makkelijk uit. Verder vind ik elke week waxen echt teveel van het goede. Denk dat het in principe wel goed zal gaan, hooguit wat andere zeggen, dat teveel wax lagen juist de glans tegen gaat werken. Ik zou hooguit elke maand een wax laagje adviseren, als je het dan toch echt per se zou willen, zo vaak.
 
Voor wit zou ik een spray sealant nemen. Super makkelijk te verwerken en redelijk goede standtijd en een enorme bak reflectie. En vaak zuinig in gebruik. Vandaag een preproductie van Limitless van ODK op mijn Fusion gedaan. Ik was meer tijd kwijt met het repareren van de mijn DAP dan met het aanbrengen van deze sealant. Deze sealant schijnt ook nog eens zeer goede beading eigenschappen te hebben (heb ik nog niet gezien en maakt me ook niet zoveel uit, maar toch:)). Beetje afwachten wat de standtijd is, maar voor nu ben ik tevreden:
7eSWO8M.jpg


Als je nu al iets wil kopen is Tough Coat van AF wat het dichtst in de buurt komt.

Succes!