Wax Oyl behandeling.
Veel over gehoordt en veel negatiefe verhalen hier over.En toch hoor je er steeds meer over tegenwoordig.
Vorige week m`n eerste ervaring met dit product.Was een C1 verkocht en de nieuwe eigenaar stond erop dat de wagen een behandeling hiervan kreeg.Dus zodoende hier mee aan de slag gegaan.
Let wel! Dit zijn mijn bevindingen!En kan geen recht aan verleend worden over hoe en wat!!!
En dit zijn de beschrijvingen die Wax Oyl aangeeft op de verpakking :
- bevochtig de gele zijde van de spns.
- prik 2 a 3 gaatjes in de gele zijde
- knijp in de spons en breng het gelijkmatig aan.
- product droogt stofig op en is dan uit te poetsen
Owkee , niet echt veel beschrijving voor een product als dit.Hoe zit het met de voorbereidingen???Gewoon meteen erop smeren of moet er eerst nog wat anders gebeuren.
Maar ok , aangezien we niet uit een ei komen als volg te werk gegaan :
- wagen afgespoeld.
- gewassen met PBW SS&S.
- wagen weer afgespoeld
- wagen gedroogd
- gekleid met de DJ SN klei en PBW S&W
- gepolijst met de Dap en Mezzo op oranje en Finale op zwart.
- de Wax Oyl behandeling gedaan
Nou hoor ik mensen meteen al zeggen , nieuwe wagen en kleien en polijsten????Ja polijsten!!! kijk maar ff naar de volgende foto`s :
Kleien :
Bepaalde lakdefecten zijn dan opeens beter te zien :
Daarom wagen gepolijst.
Vervolgens het product erbij gehaald :
Eerst wat me meteen opviel :
Een spons8-()) 8-()) ]-0
En vry zwaar , en he merkt dat er een vloeistof inzit.Dus zoals in beschrijving staat de spons aan de gele zijde bevochtigd en 3 gaatjes erin geprikt
En toen kwam de volgende reactie :
Stinkt naar paardenzeik]-0 :-& :-& :-& :-& :-& :-&
Owkeej.
Product op de lak aangebracht.Was niet echt fijn aan te brengen.als je erin kneep kwam er wel wat uit maar makkelijk verspreiden vondt ik het niet echt.Door het formaat van de spons en het vloeistof in het midden eruit kwam was het niet echt makkelijk werken in de hoeken.En zat er op de ene plek wat meer als op de andere.
Wagen rond gegaan en alles netjes laten opdrogen.Werdt inderdaad stoffig.Dus uitpoetsen.Hiervoor de Deluxe Mega Towels van PBW voor gebruikt ( 3 stuks ).Uitpoetsen was ook niet echt fijn.Doeken raakte vry snel vol.
Maar goed auto naar buiten en een andere er tegen over gezet ( wagen had ik een paar dagen ervoor een behandeling gegeven met de Wolfgang reeks )
Wat mij meteen opviel ( hoop dat het een beetje overkomt op de foto`s ) is dat de behandeling van Wax Oyl de lak donkerder maakt tenopzichte die van de Wolfgang.Maar zelf vondt ik de glans minder.Vindt die van de Wolfgang toch een wat heldere diepere glans hebben.
Links Wolfgang en rechts de Wax Oyl :
Wax Oyl :
Wolfgang :
Wolfgang :
Wax Oyl :
Tja echt kapot ben ik er dus niet van.Als ik mag kiezen dan pak ik liever m`n Wolfgang producten.Geeft me meer voldoening dan dit.Ook het idee van poetsen met een spons8o
En de beading van de Wax Oyl :
En nog de innerlijke Wax Oyl :
Hoop dat men hier wat mee kan.
En bedankt voor het lezen^
Veel over gehoordt en veel negatiefe verhalen hier over.En toch hoor je er steeds meer over tegenwoordig.
Vorige week m`n eerste ervaring met dit product.Was een C1 verkocht en de nieuwe eigenaar stond erop dat de wagen een behandeling hiervan kreeg.Dus zodoende hier mee aan de slag gegaan.
Let wel! Dit zijn mijn bevindingen!En kan geen recht aan verleend worden over hoe en wat!!!
En dit zijn de beschrijvingen die Wax Oyl aangeeft op de verpakking :
- bevochtig de gele zijde van de spns.
- prik 2 a 3 gaatjes in de gele zijde
- knijp in de spons en breng het gelijkmatig aan.
- product droogt stofig op en is dan uit te poetsen
Owkee , niet echt veel beschrijving voor een product als dit.Hoe zit het met de voorbereidingen???Gewoon meteen erop smeren of moet er eerst nog wat anders gebeuren.
Maar ok , aangezien we niet uit een ei komen als volg te werk gegaan :
- wagen afgespoeld.
- gewassen met PBW SS&S.
- wagen weer afgespoeld
- wagen gedroogd
- gekleid met de DJ SN klei en PBW S&W
- gepolijst met de Dap en Mezzo op oranje en Finale op zwart.
- de Wax Oyl behandeling gedaan
Nou hoor ik mensen meteen al zeggen , nieuwe wagen en kleien en polijsten????Ja polijsten!!! kijk maar ff naar de volgende foto`s :
Kleien :
Bepaalde lakdefecten zijn dan opeens beter te zien :
Daarom wagen gepolijst.
Vervolgens het product erbij gehaald :
Eerst wat me meteen opviel :
Een spons8-()) 8-()) ]-0
En vry zwaar , en he merkt dat er een vloeistof inzit.Dus zoals in beschrijving staat de spons aan de gele zijde bevochtigd en 3 gaatjes erin geprikt
En toen kwam de volgende reactie :
Stinkt naar paardenzeik]-0 :-& :-& :-& :-& :-& :-&
Owkeej.
Product op de lak aangebracht.Was niet echt fijn aan te brengen.als je erin kneep kwam er wel wat uit maar makkelijk verspreiden vondt ik het niet echt.Door het formaat van de spons en het vloeistof in het midden eruit kwam was het niet echt makkelijk werken in de hoeken.En zat er op de ene plek wat meer als op de andere.
Wagen rond gegaan en alles netjes laten opdrogen.Werdt inderdaad stoffig.Dus uitpoetsen.Hiervoor de Deluxe Mega Towels van PBW voor gebruikt ( 3 stuks ).Uitpoetsen was ook niet echt fijn.Doeken raakte vry snel vol.
Maar goed auto naar buiten en een andere er tegen over gezet ( wagen had ik een paar dagen ervoor een behandeling gegeven met de Wolfgang reeks )
Wat mij meteen opviel ( hoop dat het een beetje overkomt op de foto`s ) is dat de behandeling van Wax Oyl de lak donkerder maakt tenopzichte die van de Wolfgang.Maar zelf vondt ik de glans minder.Vindt die van de Wolfgang toch een wat heldere diepere glans hebben.
Links Wolfgang en rechts de Wax Oyl :
Wax Oyl :
Wolfgang :
Wolfgang :
Wax Oyl :
Tja echt kapot ben ik er dus niet van.Als ik mag kiezen dan pak ik liever m`n Wolfgang producten.Geeft me meer voldoening dan dit.Ook het idee van poetsen met een spons8o
En de beading van de Wax Oyl :
En nog de innerlijke Wax Oyl :
Hoop dat men hier wat mee kan.
En bedankt voor het lezen^