• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Oyl producten gespot bij de dealer.

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Wax Oyl behandeling.

DSCN5321.webp

Veel over gehoordt en veel negatiefe verhalen hier over.En toch hoor je er steeds meer over tegenwoordig.

Vorige week m`n eerste ervaring met dit product.Was een C1 verkocht en de nieuwe eigenaar stond erop dat de wagen een behandeling hiervan kreeg.Dus zodoende hier mee aan de slag gegaan.

Let wel! Dit zijn mijn bevindingen!En kan geen recht aan verleend worden over hoe en wat!!!

En dit zijn de beschrijvingen die Wax Oyl aangeeft op de verpakking :

- bevochtig de gele zijde van de spns.
- prik 2 a 3 gaatjes in de gele zijde
- knijp in de spons en breng het gelijkmatig aan.
- product droogt stofig op en is dan uit te poetsen

Owkee , niet echt veel beschrijving voor een product als dit.Hoe zit het met de voorbereidingen???Gewoon meteen erop smeren of moet er eerst nog wat anders gebeuren.

Maar ok , aangezien we niet uit een ei komen als volg te werk gegaan :

- wagen afgespoeld.
- gewassen met PBW SS&S.
- wagen weer afgespoeld
- wagen gedroogd
- gekleid met de DJ SN klei en PBW S&W
- gepolijst met de Dap en Mezzo op oranje en Finale op zwart.
- de Wax Oyl behandeling gedaan

Nou hoor ik mensen meteen al zeggen , nieuwe wagen en kleien en polijsten????Ja polijsten!!! kijk maar ff naar de volgende foto`s :

DSCN5254.webp

DSCN5255.webp

DSCN5256.webp

DSCN5262.webp

DSCN5269.webp

DSCN5270.webp

DSCN5274.webp

DSCN5275.webp

DSCN5276.webp

DSCN5279.webp

Kleien :

DSCN5285.webp

DSCN5292.webp

Bepaalde lakdefecten zijn dan opeens beter te zien :

DSCN5293.webp

DSCN5302.webp

Daarom wagen gepolijst.

DSCN5305.webp

DSCN5309.webp

DSCN5313.webp

DSCN5316.webp

Vervolgens het product erbij gehaald :

DSCN5321.webp

DSCN5322.webp

DSCN5323.webp

Eerst wat me meteen opviel :

Een spons8-()) 8-()) ]-0

En vry zwaar , en he merkt dat er een vloeistof inzit.Dus zoals in beschrijving staat de spons aan de gele zijde bevochtigd en 3 gaatjes erin geprikt

DSCN5328.webp

En toen kwam de volgende reactie :

Stinkt naar paardenzeik]-0 :-& :-& :-& :-& :-& :-&

Owkeej.

Product op de lak aangebracht.Was niet echt fijn aan te brengen.als je erin kneep kwam er wel wat uit maar makkelijk verspreiden vondt ik het niet echt.Door het formaat van de spons en het vloeistof in het midden eruit kwam was het niet echt makkelijk werken in de hoeken.En zat er op de ene plek wat meer als op de andere.

Wagen rond gegaan en alles netjes laten opdrogen.Werdt inderdaad stoffig.Dus uitpoetsen.Hiervoor de Deluxe Mega Towels van PBW voor gebruikt ( 3 stuks ).Uitpoetsen was ook niet echt fijn.Doeken raakte vry snel vol.

Maar goed auto naar buiten en een andere er tegen over gezet ( wagen had ik een paar dagen ervoor een behandeling gegeven met de Wolfgang reeks:love )

DSCN5337.webp

Wat mij meteen opviel ( hoop dat het een beetje overkomt op de foto`s ) is dat de behandeling van Wax Oyl de lak donkerder maakt tenopzichte die van de Wolfgang.Maar zelf vondt ik de glans minder.Vindt die van de Wolfgang toch een wat heldere diepere glans hebben.

Links Wolfgang en rechts de Wax Oyl :

DSCN5340.webp

Wax Oyl :

DSCN5341.webp

Wolfgang :

DSCN5343.webp

Wolfgang :

DSCN5344.webp

Wax Oyl :

DSCN5346.webp

Tja echt kapot ben ik er dus niet van.Als ik mag kiezen dan pak ik liever m`n Wolfgang producten.Geeft me meer voldoening dan dit.Ook het idee van poetsen met een spons8o

En de beading van de Wax Oyl :

DSCN5350.webp

En nog de innerlijke Wax Oyl :

DSCN5329.webp

Hoop dat men hier wat mee kan.

En bedankt voor het lezen:-)^

Bartjebart zei:
leuke review :)

Maar wat is er mis mee dat je t met een spons aanbrengt?

Je kent het verhaal van de zandkorrelkes in de was spons ? nu gaat da hier niet echt op.. maar wellicht wel de 'cutting' van de spons, krasjes ?

Goede review ! :rules

Groetjes,

Sjors

Mooie review.

Maar euh je kon het sponsje toch meteen door knippen en het spul met een padje aanbrengen.

Spreekt me sowieso niet aan dat Waxoil, nu al helemaal niet a.d.h. van het opbrengen/uitsmeren en de belachelijk weinig info gevende werkwijze..

Op je perfecte lak met een sponsje spelen,... joepie 8o

Goed om eindelijk eens te zien hoe Waxoyl werkt. Ik ben niet kapot van het systeem. Je weet terwijl je bezig bent volgens mij niet hoeveel product je nog hebt, hoe kun je het dan in hemelsnaam goed verdelen?
Ken ook mensen die niks anders dan Waxoyl willen vanwege de "duurzaamheid", maar diezelfde mensen doen vervolgens niks aan onderhoud van het produkt.
Kun je nog iets zeggen over de kosten?

Duidelijke review. Dealers verdienen hier op een makkelijke manier wat extra mee. Ik kwam recent bij een nieuwe showroomauto zelfs tegen : Wax Oyl binnen en buiten (EUR 325,00)

Heb jij enig idee wat ze binnen in de auto met dit produkt doen of heeft Wax Oyl hier misschien nog een ander produkt voor?

zeer nette review. heel volledig.
bestaat er mogelijkheid tot opdaten qua duurzaamheid enzo?
en hoe zit het vervolg in elkaar? elke keer wassen met bepaald product? bijwerken?
en er zat nog wel wat product in de spons he....
lijkt me zonde! en waarom de rode kant van de spons? gewoon om de spons te vervoledigen? of kan je deze ook gebruiken ipv de gele kant?
en bevochtigen met kraanwater? ipa? demi water?

@josB: als je even je beste vriend onder de arm neem(google) dan komt je zelf achter het antwoord van je vraag. waxoyl heeft ook bepaalde interieurproducten. dus niet hetzelfde voor binnen en buiten!

Mooie review, waarvoor dank.
Je geeft zelf al aan dat je het werken met de Wolfgang prettiger/mooier vind, maar het is begrijpelijk dat er klanten zijn die persé een behandeling als deze willen.
Het resultaat vind ik overigens zo op de foto erg netjes, maar dat zegt denk ik meer iets over de kwaliteit en het resultaat wat je bereikt hebt met de voorbereidingem. Ik ben erg benieuwd naar de standtijd van dit hele gebeuren. Heb je de mogelijkheid om een eigen testspot in te richten? Of zie je de auto nog eens terug binnenkort?

De "paniek" die ontstaat over het gebruik van een sponsje is begrijpelijk, maar men ziet niet in dat het hier gaat om een nieuwe spons, dus zonder enige vorm van vervuiling. Sjors-V6 merkt m.i. terecht op dat het dus volstrekt veilig is als het aankomt op het toedoen van swirls of krasjes, maar evt. cutting van het sponsje zou met name op de zachtere lakken voor ellende kunnen zorgen.
Let wel: zou kunnen zorgen. De optie die ThaBird oppert vind ik een hele goede:
ThaBird zei:
Maar euh je kon het sponsje toch meteen door knippen en het spul met een padje aanbrengen.

Mijn hele punt was idd dat je met een nieuwe spons op een gecleande lak werkt. Dus maakt het toch niet uit dat je een spons gebruikt? Een foam pad is toch uiteindelijk ook een soort van spons?
En je mag er toch wel van uitgaan dat de heren en dames van Wax Oyl zo snugger zijn geweest om geen spons te gebruiken met een cutting factor....

Leuke review, volgende keer beetje bewaren voor je eigen auto, kun je de duurzaamheid ook testen.

Bedankt voor deze review! Wou eigenlijk altijd al eens weten hoe dit in zijn werk ging.
Ben niet direct onder de indruk van dit systeem (en daarmee bedoel ik de verpakking en manier van aanbrengen die door de fabricant aangegeven word).

Maar misschien is het product wat in de spons zit wel een super product qua duurzaamheid etc...daar kan ik me natuurlijk niet over uitspreken. :weetniet

Resultaat op de foto's ziet er inderdaad niet slecht uit....maar hoe zou dit resultaat eruitzien zonder jouw voorbereidende werk? Imo kun je de waxol behandeling hier bv niet beoordelen op glans omdat dit, zoals Havanna al aangaf, jouw verdienste is. (felicitaties met het behaalde resultaat trouwens :-)^ -

Marcus loopt nu naar keukenkastje, pakt een schuurspons, pakt een grote injectiespuit, slurpt SRP op, ramt in de spons en gaat aan de gang ( wel met de gele kant uiteraard )

Nee tuurlijk niet gekkies, maar moest hier aan denken :lol

Ahum, nu maar weer on-topic: dank je voor de review !
Als de klant dit zo wenst en je 'm niet kan overtuigen van het wolfje, so be it !
Daarbij is het idd een aandachtspunt wat betreft de vooraf-stappenplan, daarentegen wat boeit het 99/100 behandelingen worden toch gedaan buiten het zichtsveld van de klant.
Komt de auto halen .... blinkt als een tiet .... klant tevreden en hoppa

Vond de doorknipactie wel geslaagd, nu zien we allemaal wat het exact is etc >>> pluspunt gescoord Herr Schlumpf !

Dank voor de review !
Eindelijk iemand die de wax oyl heeft getest :|~*
Misschien ook kijken hoe lang die het volhoud :ja

mooi om je ervaring te lezen Iwan...
Ik heb ook zo'n onding liggen...
Denk dat ik de spons gelijk openknip, en de waxoyl in een potje/flesje doe...
Over een tijdje is mijn pa's Transporter T5 waarschijnlijk doelwit van deze behandeling :cool

De Waxoyl maakt de lak donkerder, duidt dus op de aanwezigheid van fillers.
Het gehele spons-idee met de vloeistof erin vat ik niet geheel, als je een zwarte pad pakt en een dap dan zou je het zelfs nog zuiniger op kunnen brengen.
Maar geweldig dat je het getest hebt, weten we nu ook meteen hoe de dealer zijn zakken vult :-b
Des te meer een reden om te zeggen dat een goede wax/sealant een goede vervanger is voor waxoyl.
Nu snap ik ook wel dat de dealer stelt dat je ieder half jaar terug moet komen voor "onderhoud" en dat ze stellen dat je niet iedere shampoo mag gebruiken.

Hartstikke bedankt voor deze review :-)^ :-)^ :-)^