• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax strepen na ruim een maand ineens zichtbaar

Shifty-PK

Detailing rookie
12 jun 2013
1
0
Hallo,

Ik merk dat er steeds meer wax strepen zichtbaar worden op mijn lak (tenminste dat is dat ik denk dat het is, het zijn kringen die ik maak tijdens waxen, niet tijdens wassen), zie foto

20130612_184111.webp

20130612_184042.webp

De Focus is nog geen jaar oud, ondertussen 3x gewaxed (met Poorboys World - Natty's Paste Wax) en pas na de 3e keer waxen vallen deze strepen mij op. De auto wordt eens in de 3 weken met de hand gewassen (met Monello - Lavare shampoo). De laatste keer waxen was zo'n 1,5 maand terug en de strepen werden zichtbaar toen ik hem zo'n 3 weken terug heb gewassen. Vandaag heb ik hem weer gewassen en het lijkt erop dat er weer meer van deze strepen zichtbaar worden.

De strepen krijg je er niet gemakkerlijk uit tijdens het wassen. Ze zijn niet of nauwelijks voelbaar met de hand, het zijn volgens mij ook geen krassen. Met klei heb ik nog niet geprobeerd maar ik vermoed dat dit wel gaat helpen maar ik hoop niet dat ik elke maand moet gaan kleinen (en waxen erna). Het maakt het wassen wel wat minder voldoenend als deze strepen zichtbaar blijven.:s

Wat mogelijke ideeen:
- Bij de vorige keer kleinen, voordat ik ging waxen, heb ik alleen de vuile delen van de auto gekleid (op een witte lak zie je vuil erg goed zitten dus weet je precies welk deel je moet doen) maar misschien is dit het effect van niet gekleide lak?
- Ik heb de wax vorige keer redelijk lang laten drogen, ik denk zo'n uur. Ik merkte dat het uitpoetsen niet zo gemakkerlijk ging als daarvoor. Zou het 'overtollige' wax kunnen zijn die ineens zichtbaar wordt?

Ik doe alles met de hand, kleien met Monello - Dolce Verde Klei Set.

Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen? 8-)

Curen van een wax meet je door middel van de Swipe test... Een uur curen is in bijna alle gevallen veel te lang, dus ik vermoed inderdaad dat het opgedroogde wax resten zijn die je nu ziet. Het vuil hoopt daar op, dus worden ze beter zichtbaar...