• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Test uit de UK

Tim zei:
Ik zeg bovendien ook:

Zymol Royal € 11.000,00
Dodo Juice Supernatural € 92,50

Dus als Supernatural 2 maanden blijft zitten, dan verwacht ik dat Royale ((11.000,00 / 92,50)*2 maanden =) 237 maanden zal moeten blijven zitten. :D :party:

Dit zijn uitspraken van Dodo. Maar dan nog als de Carbon nog steeds blijft zitten:D :party: Carbon € 71,39
 
Laten we ook eerlijk zijn zo'n wax koop je niet om er een jaar bescherming van te krijgen.
Dit soort waxen (Supernatural ook) koop je omdat je ze wil hebben ,ieder zijn hobby en het is gewoon iets speciaals om dit op je wagen te kunnen gebruiken.

En daarbij wie hier wacht en zit te kijken of z'n wax het begeeft..Ik denk dat de meesten hier de wax verversen lang voor dat hij verdwenen zou zijn?
 
Voor alle duidelijkheid. Ik vind het een goede onafhanelijke test waarbij iedere wax dezelfde voorbereiding heeft gehad. Alles staat en gaat natuurlijk met de juiste voorbereiding voor iedere wax.

Ik heb met name de test gepost voor mensen die niet op DW komen. Iedereen moet zijn eigen keus maken.

Groet,

Gerbrand
 
Gerbrand zei:
Dit zijn uitspraken van Dodo. Maar dan nog als de Carbon nog steeds blijft zitten:D :party: Carbon € 71,39

Ik weet dat dat de uitspraken van Dodo zijn, maar Dodo doelt daarbij op de glans en uitstraling, niet op de duurzaamheid zoals nu getest wordt op de vrachtwagen.

Ik denk dat de meeste mensen de Dodo waxen niet kopen voor de duurzaamheid, bovendien vind ik het juist niet goed dat elke wax dezelfde voorbereiding heeft gekregen. Niet elke wax is amino, kortom kan niet op elke ondergrond gebruikt worden.

Andere waxen hebben weer een cleanertje (zoals de NXT) andere zijn weer pure waxen. Net zoals Zymol claimt dat je HD cleanse MOET gebruiken, omdat anders de wax niet werkt (dat is weer lekker kort door de bocht van Zymol), heb je bij andere waxen ook wellicht een andere ondergrond nodig dan een of andere sealant die ik niet goed ken.
 
Gerbrand zei:
Voor alle duidelijkheid. Ik vind het een goede onafhanelijke test waarbij iedere wax dezelfde voorbereiding heeft gehad. Alles staat en gaat natuurlijk met de juiste voorbereiding voor iedere wax.

Ik heb met name de test gepost voor mensen die niet op DW komen. Iedereen moet zijn eigen keus maken.

Ik vind de test ook wel leuk hoor, maar niet om een waardeoordeel aan te ontlenen.

Onafhankelijk is ie zeker. Maar goed? Daar zijn de meningen over verdeeld. :roll
 
Zoals gezegd gaat het mij - als detail enthousiast - voornamelijk om de looks van een wax. (Glans, diepte, beading/sheeting, en de 'feel' oftewel gladheid). Maar dat het voor anderen interessanter is hoe lang een wax meegaat snap ik ook wel. Niet iedereen vindt het leuk om elke maand (of week) weer opnieuw te waxen... Dus in die zin is de uitkomst toch wel aardig.

Bovendien vind ik het juist wél weer interessant om te zien hoelang een bepaalde wax z'n uiterlijk/karakter behoudt, en daarbij is die beading test ook wel interessant.

Wat ik uit eigen ervaring heb gemerkt is dat waxes als Pete's 53 en Natty's (Red) na een aantal weken (4 - 6) al wat beginnen in te leveren op glans en beading/sheeting. We hebben zondag nog drie zwarte auto's naast elkaar gezet om te wassen, en mijn S8 die net gedaan was (met Dodo SN) was overduidelijk de winnaar qua glans en sheeting. Bij het afspoelen (dikke straal uit de tuinslang) liep het water beduidend sneller van de auto dan bij de andere twee.

Natty's was - op enige afstand - een goede tweede, Pete's kwam op de 3e plaats qua sheeting.

Als het zo te plannen is zou het wel interessant zijn om binnenkort de andere twee auto's eens te toppen, en dan de test te herhalen.
 
Sven S8 zei:
Niet iedereen vindt het leuk om elke maand (of week) weer opnieuw te waxen... Dus in die zin is de uitkomst toch wel aardig.

Leuk vinden ze het wel.. maar de tijd er voor vinden ;P
 
Sven S8 zei:
Maar dat het voor anderen interessanter is hoe lang een wax meegaat snap ik ook wel. Niet iedereen vindt het leuk om elke maand (of week) weer opnieuw te waxen... Dus in die zin is de uitkomst toch wel aardig.

Mee eens, maar dan moet wel elke wax zijn eigen voorbereiding krijgen, zoals voorgeschreven is door de fabrikant.

Wat nu als een wax toevallig niet goed hecht op de universeel geprepareerde ondergrond? Ik kan me best voorstellen dat dat het geval geweest zou kunnen zijn.

Zo heeft bijvoorbeeld NXT de eigenschappen om direct op de lak zelf te hechten, zonder andere onderlagen.
 
Maybe, maar dan zou je eerst moeten uitzoeken of dát weer zin of onzin is. Zoals je terecht aanhaalt schrijft Zymöl ook voor dat er eerst HD-Cleanse *moet* worden gebruikt, en er niets anders onder zou mogen. Maar ik kan me uit die discussie nog wel herinneren dat we het er uiteindelijk met z'n allen wel over eens waren dat een wax óók gewoon over een sealant als EX-P zou moeten kunnen.

Ik vind het wel een interessant punt overigens, of elke (echte) wax over een sealant kan, maar misschien is het beter daar een apart topic over te starten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet beter gewoon de lak te wassen en te kleien waarna je direct de wax aanbrengt?

Dan heeft elke wax gewoon de laklaag om aan te hechten en lijkt mij de test eerlijker.
 
Misschien beter om dat advies even in een ander topic te vragen, anders gaat het wel erg OT. ;)

(Persoonlijk zou ik kiezen voor black hole, dan EX-P en toppen met Natty's (Red) - dat geeft een erg mooi resultaat. Of NXT duurzamer is weet ik niet.)
 
***UPDATE***

OK guys, time has pasted, we have seen one of the coldest and longest periods of weather since 1986, apparently.....

Review, 12th January 2009:

The last review was start of Nov, and today was a huge task just to wash the horsebox, I used over 175 litres!

Test orignally started 30th June 2008. Reviews took place at 26th July, 1st Spet, 8th Oct and 1st Nov 2008.

After 6 and 1/2 months, the following waxes are still protecting the paintwork:

Autoglym Hi Def
Collinite 915 Marque D'Elegance
Nattys White & Blue
RaceGlaze 55
Swissvax Divine, Mystery, BoS and Concourso
Victoria Concours
***** Vintage and Glasur

So there you have it, my final list of what lasted over six months in very extreme conditions too.

I am sorry to say I shall not be conducting any further reviews, the time is no longer available. Due to the amopunt of failures and the appearance of the horsebox there is also now a need to get it all stripped back and restored to its previous glory.

Thank you to everyone who has followed this, and I hope it has proved as useful to you, as it has to me.
 
Collinite 915 staat juist bekend om haar extra glans, terwijl de 476s en 845 meer duurzaamheid zouden moeten hebben dan de 915... Ach, als er maar Collinite op staat.
Dus al die testen laten zien dan een goede glaze als basis (PB Black Hole o.i.d.) + één van de Chemical Guys sealants + een Collinite wax een 'hecht' trio vormt. Niet echt duur, maar wel duurzaam :heart_eyes:
 
HansA8 zei:
Collinite 915 staat juist bekend om haar extra glans, terwijl de 476s en 845 meer duurzaamheid zouden moeten hebben dan de 915... Ach, als er maar Collinite op staat.
Dus al die testen laten zien dan een goede glaze als basis (PB Black Hole o.i.d.) + één van de Chemical Guys sealants + een Collinite wax een 'hecht' trio vormt. Niet echt duur, maar wel duurzaam :heart_eyes:

Mijn combootje Car-lack68 + Collinite 476 doet het sinds medio oktober uitstekend. Binnenkort even verwennen met QD+.
 
Toch roept deze test wel een paar vragen op :s
De Nattys White & Blue zijn na de 3e maand genomineerd om van de lijst te verdwijnen en nu - na 6,5 maand - zijn ze nog in orde?
Ik snap echt niet dat een concours wax (glimmerdeglim) als de Collinite 915 beter blijft zitten dan de 476s...
 
De RaceGlaze 55 die inmiddels ook alweer bijna 3 maanden en ruim 12.000 km door weer en wind op de toyota zit voldoet ook nog steeds,^^
Het heeft ruimschoots de M16 en autobalm van bilt hamber overleefd.