• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Test uit de UK

HansA8 zei:
Toch roept deze test wel een paar vragen op :s
De Nattys White & Blue zijn na de 3e maand genomineerd om van de lijst te verdwijnen en nu - na 6,5 maand - zijn ze nog in orde?
Ik snap echt niet dat een concours wax (glimmerdeglim) als de Collinite 915 beter blijft zitten dan de 476s...

Vreemd inderdaad. Bovendien geloof ik niet in de zelfde onderlaag (voorbereiding) voor elke wax. Ik heb vorig jaar Rubbish Boys Original edition (RBOE) aangebracht over een lak voorbereid met M21. Helaas moest ik al een sterk teruggang van de beading vaststellen enkele weken (!!!) na het opbrengen van de RBOE.

Het is heel goed mogelijk dat niet alle waxes even goed reageren en/of hechten aan een onderlaag.

In het voorjaar als de contities weer beter zijn wil ik dezelfde wax een opbrengen over Collinte 476S. Eens kijken of een Carnaub/carnauba pakket betere eigenschappen heeft dan een syntheet/carnauba pakket.



sjoerdnijhuis zei:
nee 2 keer per maand komt eerder bij mij... heb ik simpelweg de tijd niet voor...

Zal nog eens het hele topic doorlezen.. doe ik nu ff niet meer. ;)


Ik probeer één keer per 2 maanden. Lukt niet altijd gezien de weersomstandigheden.
 
Ik vind dit soort tests heel betrekkelijk, maar dat heb ik al eerder gezegd.

Overal dezelfde voorbereiding voor gebruiken werkt gewoon niet bij elke wax even goed. Ook is/blijf beading geen indicator voor bescherming. Een wax met sheeting wordt heel snel afgekeurd in deze test, maar het zegt niets over bescherming.

Eerder zegt het iets over het visuele aspect van de wax, verder niets.
 
HansA8 zei:
Ik snap echt niet dat een concours wax (glimmerdeglim) als de Collinite 915 beter blijft zitten dan de 476s...
Bij mij zit hij er ook nog steeds op ,van oktober (1 laag) ,en ergens begin december een 2de laag.
De wagen is nu al een week of 4-5 niet gewassen ,vandaag regent het en hij is nog steeds mooi aan het beaden door de vuiligheid op.

Nu heb ik ook mijn twijfels over de hele test ,omdat zoals Tim aangaf de voorbereiding kan bijdragen aan de levensduur. Dus ik denk dat sommige er veel langer zouden hebben opgezeten mist de juiste voorbereiding.

Het werd trouwens getest op verticale vlakken ,daar komt altijd druppel vorming en het water loopt altijd af. Op Horizontale vlakken kan je pas echt op sheeting en beading beoordelen.

De voorbereiding van mijn Colly was trouwens Lime prime..,^^
 
Bij mij zit er al 2 maanden Dodo Juice Blue Velvet op de wagen. Volgens de conclusies van de test zou na 2 maanden de Blue Velvet reeds verdwenen zijn. In mijn geval, na 2 maanden van winterse ellende ben ik er zeker van dat er nog steeds bescherming is. Beading en sheeting zeker nog dik in orde!

Daarnet nog een klein beetje regen gevallen en je ziet gewoon dat de wagen nog goed in de wax staat en zeker als je dan eens naar de andere wagens op de parking kijkt en vergelijkt.