• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Toppen

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Als je een laag wax hebt opgebracht heeft het dan nut om nog een laag aan te brengen, bv.

Kleien
Cleaner (PB Back Hole)
Natty's blue
Swissvax Shield.

Als cleaner zou je Poorboys Pro polish kunnen gebruiken.
Wax toppen kan zeker, ik heb geen ervaring met de 2 die jij noemt.
Meestal wordt het gedaan omdat de produkten elkaar aanvullen,
dus bv A heeft goede duurzaamheid maar weinig glans en B een super natte glans maar weinig duurzaam.

Toppen gaat zeker ,maar met Carnauba wax'en is 3 keer genoeg ,daarna heeft het niet echt nut meer.

Maar ik zou in jouw geval gewoon alleen de Shield (eventueel 2 lagen) gebruiken ,mss vooraf gaan door Cleaner Fluid..?

B.K. zei:
Toppen gaat zeker ,maar met Carnauba wax'en is 3 keer genoeg ,daarna heeft het niet echt nut meer.

Maar ik zou in jouw geval gewoon alleen de Shield (eventueel 2 lagen) gebruiken ,mss vooraf gaan door Cleaner Fluid..?

Dus begrijp ik het goed als je zegt dat shield over natty's geen zin heeft?, ik dacht eigenlijk aan kleien, cleaner, blackhole, natty's en dan de shield. ??

Ik weet wat je bedoeld , Shield over Natty's heeft zeker zin ,omgekeerd kan ook.

Maar ik ben gewoon geen fan van verschillende wax'es over elkaar te zetten ,beter 2 lagen van de zelfde.
Begrijp me niet verkeerd ,jouw plan is goed ,ik gaf gewoon mijn idé.. :-)^

Iemand ervaring met de combi Collinite 476 of 845 getopt met Dodo Juice (bijvoorbeeld Blue Velvet) ?

DAF-44 zei:
Iemand ervaring met de combi Collinite 476 of 845 getopt met Dodo Juice (bijvoorbeeld Blue Velvet) ?

Ik heb de Collinite #845 getopt met de Dodo Rubbishboy Juiced Edition.
De #845 aangebracht met een applicatorpadje en de Dodo met de hand op de scooter.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, zit er pas 1 week op, maar qua beading helemaal :-)^

DAF-44 zei:
Ja ik, maar dan omgekeerd.
Pas mijn moeders auto eens goed onderhanden genomen.
wassen, kleien, swirls en krassen aangepakt, redelijk slecht gespoten motorkap en zijscherm onderhanden genomen met de rotary, daarna de glaze(blackhole), PB's EXP sealant, Race Glaze 42 wax.
Daarna een 50/50 gedaan op de motorkap met de Race Glaze 42, en de Collinite 845. De rest van de auto gewoon getopt met nog een laagje Race Glaze 42(de 50/50 en de rest van de auto toppen met een 2de laagje wax is 24uur later gedaan)
Dit is nu zo'n 2 weken geleden, en tot mijn verbazing viel mij het volgende op vanmorgen. De beading toen ik vanmorgen de auto zag was overal hetzelfde. Toen ik eenmaal ging rijden was het deel op de motorkap dat met de Collinite behandeld na 4 km droog, de Race Glaze 42 zat nog vol druppels. Qua glans kan ik ook geen verschil ontdekken. Dus voor mijn gevoel werpt het wel zijn vruchten af, al weet ik niet of de Race Glaze daar compleet weggepoetst heb.

B.K. zei:
Ik weet wat je bedoeld , Shield over Natty's heeft zeker zin ,omgekeerd kan ook.

Maar ik ben gewoon geen fan van verschillende wax'es over elkaar te zetten ,beter 2 lagen van de zelfde.
Begrijp me niet verkeerd ,jouw plan is goed ,ik gaf gewoon mijn idé.. :-)^

Ik begrijp het, maar wat ik eigenlijk bedoelde wat denken van twee wax soorten over elkaar heen, kan mij zo voorstellen dat de natty's en de shield verschillende samenstellingen hebben. Zou dit ten kosten kunnen gaan van de "gehele" wax laag ?:weetniet

Natty's heeft geen schurende werking dus het zou volgens mij gewoon kunnen.

Ik zou ipv Natty's blue een sealant nemen. Bijvoorbeeld de Poorboy's EXP sealant. En daar overheen 2 lagen van dezelfde wax.

Ik zou zowieso als je producten van Swissvax gaat gebruiken hier geen wax of sealant onder doen, is simpelweg niet nodig. Als je geen swissvax gebruikt kun je best eerst een sealant en dan een pure wax of 2 laagjes pure wax doen.

Pakt zonder problemen. Hier meermalen getest.

Als je echt lekkere glans wilt hebben dan kan je je wax toppen met Black Hole, licht opbrengen en gaan. Houdt niet lang, maar wel mooi.

Tim zei:
Pakt zonder problemen. Hier meermalen getest.

Als je echt lekkere glans wilt hebben dan kan je je wax toppen met Black Hole, licht opbrengen en gaan. Houdt niet lang, maar wel mooi.
Ik heb dit zojuist eens geprobeerd en ik moet zeggen dat ik het verschil duidelijk kan zien. Maar gaat dit niet ten kosten van je waxlaag? Anders doe ik dit voortaan altijd, dat beetje extra voldoening doet het hem voor mij :love

Blackhole is een glaze en bevat niets schurends, dus tast je waslaag niet aan. Het heeft alleen 0,0 nul bescherming en is na een regenbui weer vertrokken.