• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Toppen

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Als je een laag wax hebt opgebracht heeft het dan nut om nog een laag aan te brengen, bv.

Kleien
Cleaner (PB Back Hole)
Natty's blue
Swissvax Shield.

Als cleaner zou je Poorboys Pro polish kunnen gebruiken.
Wax toppen kan zeker, ik heb geen ervaring met de 2 die jij noemt.
Meestal wordt het gedaan omdat de produkten elkaar aanvullen,
dus bv A heeft goede duurzaamheid maar weinig glans en B een super natte glans maar weinig duurzaam.

Toppen gaat zeker ,maar met Carnauba wax'en is 3 keer genoeg ,daarna heeft het niet echt nut meer.

Maar ik zou in jouw geval gewoon alleen de Shield (eventueel 2 lagen) gebruiken ,mss vooraf gaan door Cleaner Fluid..?

B.K. zei:
Toppen gaat zeker ,maar met Carnauba wax'en is 3 keer genoeg ,daarna heeft het niet echt nut meer.

Maar ik zou in jouw geval gewoon alleen de Shield (eventueel 2 lagen) gebruiken ,mss vooraf gaan door Cleaner Fluid..?

Dus begrijp ik het goed als je zegt dat shield over natty's geen zin heeft?, ik dacht eigenlijk aan kleien, cleaner, blackhole, natty's en dan de shield. ??

Ik weet wat je bedoeld , Shield over Natty's heeft zeker zin ,omgekeerd kan ook.

Maar ik ben gewoon geen fan van verschillende wax'es over elkaar te zetten ,beter 2 lagen van de zelfde.
Begrijp me niet verkeerd ,jouw plan is goed ,ik gaf gewoon mijn idé.. :-)^