• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax verwijderen uit kieren en naden

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Vaak nadat ik een auto gewaxed heb en deze heb uitgepoetst ziet het er in eerste instantie mooi uit, maar na verloop van tijd zit er toch nog wat wit uitgeslagen waxresidu of andersoortige residuen in de kieren en naden van bijv. deuren en bumpers.

Hoe kan ik dit het beste verwijderen?

Het is namelijk niet altijd mogelijk met een doek omdat deze niet altijd diep genoeg tussen de kieren en naden komt.

Zelf gebruik ik daarvoor de Biggest Little Brush van Chemical Guys. Ongeveer vergelijkbaar met deze;

Borstels van Carclean

Na waxen resten in naden en kieren?
Dan zul je toch eens wat aan je techniek moeten veranderen lijkt me :weetniet

Ik loop na een rondje waxen altijd even de rubbers na met een doekje, just in case dat ik ergens bijv een deurrubber geraakt heb. Maar in principe smeer je de wax toch zo dun dat het onmogelijk in een kiertje kan komen? (althans, als je niet expres dat kiertje raakt).

@ ex-moosman en Retcod: Bedankt voor jullie reactie. Ik zat zelf ook al aan een borsteltje te denken. Alleen nu is de vraag welke geschikt is, veel borsteltjes krassen namelijk. Ik had al zitten kijken naar het 3-pack van carclean alleen heb ik de overige borsteltjes niet nodig... Zijn er nog meer opties? Kwast oid?

@ Wout_RS: Een wattenstaafje is opzich ook een goede oplossing alleen duw je het dan niet verder naar binnen?

@ ivo's en Camiel: Als je wax machinaal aanbrengt en je gaat met de machine over een kier (van zijpaneel naar de deur) of iets dergelijks blijft er altijd iets van residu in de kier achter. Die kier schraapt als het ware wat wax van je pad af waardoor het in de kier gaat zitten. Ik weet niet wat ik anders zou moeten doen om het te voorkomen...

Had dat ook de eerste keer, kwam het nog lang tegen ondanks spray & wipe.
Bij mij was de remedie voor mezelf duidelijk, beter afplakken met de juiste tapes ;)

@ Denders: Dan plak je dus tape over alle naden heen? Dus rondom de motorkap over de deuren enzo? Dat lijkt me nogal vreemd want dan sla je dus hele stukken over wat je niet waxed.

@ Ben: Krast een tandenborstel niet? En is er nog voorkeur voor merken?

@ Jeroen: Klopt je zegt het zelf "De meeste" kieren. Wat dacht je van bumpers. Lichtunits etc.

@ Ivo's: Als er toch wax aan je pad zit en deze haal je over een kier dan verdwijnt er toch wax in de kier ongeacht hoeveel product. Het is toch onoverkomelijk om dat altijd te voorkomen... Maar misschien heb je gelijk en moet ik nog minder gebruiken. Ik weet niet wat normaal is, zelf doe ik 30 a 40 auto's met 450ml sealant. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat niemand hier ooit last van heeft. Het is namelijk ook niet zo dat alle kieren en naden volzitten met residu. Het is af en toe dat er ergens iets tussen gaat zitten wat lastig te verwijderen is.

Heb er inderdaad nooit last van. Moet wel zeggen dat ik na het waxen altijd even een doekje door de kieren werk,puntje maken of iets,je snapt het wel denk ik..

Ik gebruik altijd deze "stokjes" in combinatie met spray and wipe, en dat werkt erg goed (ze zijn overigens ook heel handig voor het aanbrengen van de AF Revive.

Sorry ik zie dat het om alleen waxen gaat, nee dan heb ik nooit last met de DAP....
Het gaat er zowieso dunnetjes op en af en toe weer drie kleine drolletjes nieuw op de finish pad (Kompressor) zwart of geel al naar gelang welk product.

Ik had dat residu na mijn eerste polijstsessie van Inizio etc. toen ik ermee begon..

Zelf breng ik een wax altijd handmatig aan ( kersje op de taart en lekker relaxed genieten )