• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax voor metallic blue

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Vandaag overgegaan tot de aanschaf van een super mooie kona blue metallic Mustang bj.2010 8-)8-) Een ieder hier zal begrijpen dat m'n handen al jeuken om deze eens goed aan te gaan pakken ;-) De lak ziet er zeker niet slecht uit maar zit wel een beetje onder de "was-krassen" en ook de in het zonlicht oplichtende blauwe metallic flakes knallen er niet zo uit als ik denk dat het zou kunnen. Na de bekende voorbehandeling van de lak die ik wil gaan uitvoeren, heb ik op dit moment de Wolfgang finishing glaze en de Collinite 476s als wax. Is dit geschikt voor een blauwe metallic lak of is er een veel betere combo hiervoor? Ooit eens de black hole gebruikt op een uni zwarte lak maar vond daar de wolfgang glaze beter op.

Blackhole doet op mijn 'space blue' Kia Cee'd helemaal niets naar mijn gevoel. Ik vond deze laatste heel mooi na volledig polijsten en een laagje DJ Rainforest Rub. PB's EX-P vond ik ook mooi en houdt het veel langer.

Proficiat met je aanschaf v/d mustang.
Welk type /uitvoering?.
Foto(s)?

Ik behandel m'n eigen 2005 mustang GT (windveil blue) met sonax polymer netshield.
En top hem af met vintage butter wet wax of met de barrier reef pastewax .

Foto's volgen snel. Morgen kan ik hem ophalen, kan niet wachten haha. Het is een kona blue metallic 2010 V6 coupe met racing suspension en special exhaust, premium uitvoering. Leren bekleding in sadle tan uitvoering. Sequential tail lights zaten er al op, nu wil ik er ook nog graag een gt grille in plaatsen.

Misschien niet op z,n plaats hier maar omdat ik hier een en ander al heb staan toch maar even plaatsen. De velgen onder de mustang zijn aan de binnenzijde van de spaken en rondom zwart gespoten de buitenzijde van de spaken zijn geborsteld aluminium. Weet iemand om deze voorzien zijn van een blanke lak? Het lijkt mij wel, anders zouden deze natuurlijk snel kunnen gaan corroderen. Nu heb ik op een van de spaken een kleine versmering/vlek kunnen ontdekken. Hoe pak ik dit nu het beste aan? Kwestie van poetswerk, of meer metaal polijstwerk?

Hi Martin,

Over de velgen weet ik niets, maar ik heb zelf Sherbet Fizz gekocht. Heb zelf ook een metallic blauwe Ford en 'flake pop' is mijn hoofddoel. SF is nu (nog) in de aanbieding, dus ik zou zeggen, get em while you can! Als je het rechtstreeks over gepoetst lakwerk aanbrengt, is goed te zien hoe een heldere laag je krijgt met veel flake pop. Ik heb mijn auto nu anderhalf keer gedaan en de pot ziet er nog as nieuw uit, dus die gaat wel even mee en de 'beading & sheeting' zijn gewoon goed. Sealants hebben over het algemeen meer flake pop, maar er zijn enkele uitzonderingen. Rubbish Boys schijnt het ook goed te doen op metallic, maar is verder een iets minder universele wax.

Ga je iets van een glaze gebruiken, dan gaat dat volgens mij vrijwel altijd ten koste van de helderheid. Ik heb in dit geval enkel ervaring met Tripple van Auto Finesse en Lime Prime (Plus, lucky me :) ) en ondanks dat swirls en krasjes een stuk minder opvallen, is goed te zien dat de kleur een stuk donkerder is geworden en dus minder flake pop. Auto Finesse claimt overigens dat hun Ultra Glaze voor meer flake pop zorgt, maar ik heb deze nog niet getest of een test van gezien die dit vergelijkt.

Hopelijk heb je er wat aan! En als je niks nieuws wil kopen, lijkt me dat je al prima spullen hebt, dus leef je uit! En natuurlijk veel plezier en veilige kilometers met je 'nieuwe' auto!!!

Groeten,
Tonie

Zaterdag druk geweest en even snel een paar foto's genomen van nadien. Besloten de "grote" beurt uit te stellen voor na de winter. Nu even fijn gepolijst, gevoed en in de collinite gezet.

conv_944.webp
conv_945.webp