• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax vs spray coating vs coating

Fuffel

Detailing rookie
21 sep 2019
2
15
Op dit moment gebruik ik collinite 845 als finisher. Echter ik zou graag een finisher met een langere standtijd, of eentje met vergelijkbare standtijd en eenvoudigere applicatie gebruiken. Zeker ivm winter op de stoep; doorwinteren middels standtijd (min. 4 maanden) of makkelijke applicatie met acceptabele standtijd.

Betekent het toepassen van een coating dat de auto na 6-18 maanden (afhankelijk van product) ook echt weer opnieuw gepolijst dient te worden?

Op dit moment neig ik naar spray coating Dodo Juice Future Armour. Maar mijn broer was ook een advertentie over een keramische? coating tegengekomen: hydrosilex. Heeft iemand daar wellicht ervaring mee?

Bottom line; wat gebruiken jullie en/of raden jullie aan?
 
Bedoelde je zoiets?

[MOD]Te commercieel filmpje[/MOD]

Als ik hun site lees, krijg ik het idee dat de verschillende producten vergelijkbaar zijn met bijv. de Cure / Wetcoat / Bathe+ / etc. van Gyeon. Een ''echte''coating zoals One/Pure/MOHS/Si3D/etc. vind ik niet in hun assortiment.

Het zijn op silica gebaseerde producten. (Dus eerder onderhoudsproducten)

...

Finisher..? Je bedoeld een wax of andere beschermlaag? (Finisher / finishing wordt meetal gebruikt bij het polijsten als laatste fijne stap)

...

845 = Wax
Future Armour = Spraysealant.

Als je bijv. deze twee zou combineren, waarbij je de 845 op een gereinigde lak aanbrengt en de Future Armour gebruikt om om-de-wasbeurt een extra laagje aan te brengen, dan zou je vrijwel eindeloos door kunnen gaan en altijd bescherming hebben. ;)

Een mogelijkheid zou dus kunnen zijn om als basis een waxlaag aan te brengen en vervolgens met boostende producten alles op-to-date te houden. Dit kan dus o.a. in de vorm van spraywaxen-sealants, detailingsprays met toevoegingen, wetcoats, shampoos met toevoegingen, etc.


Mijn voorkeur; Een waxlaag aanbrengen en deze bijhouden met een Bathe+ (shampoo met silica-toevoeging) uit de foamlans. Of, als ik geen foamlans/HD zou hebben, in de wasbox na het wassen, Gyeon - Wetcoat sprayen en afspuiten met het spuitpistool.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Makkelijker aanbrengen dan de 845? Dat wordt al een uitdaging. Helemaal met een coating.

Er zijn diverse waxen die je door de winter helpen, denk aan diverse Waxaddicts, maar ook de Fusso lukt dat prima. Zijn alleen wat lastiger aan te brengen misschien.
Of je sprayt bijv continu na elke wasbeurt een laagje Monello Acquafobia.

Denk dat je het gewoon simpel moet houden, zodat het ook leuk blijft.
 
  • Leuk
Reactions: Wallace