• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax zonder wit residu

Zorro

Detailing addict
7 sep 2008
135
65
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie en de reviews al bekeken en ik vind het niet terug, ik dacht dat het nochtans al gelezen had ergens ...

Nu, de vraag. Mijn M26 Wax is bijna op en ik wil voor hij uit is een evenwaardige vervanger hebben die aan de gewone eisen voldoet, echer is er voor mij één belangrijke wens voor de wax en dat is dat hij geen wit residu achterlaat.
In een review las ik dat het een pure wax moest zijn om dit te vermijden, maar deze persoon had toch wat uitslag aan de spiegels.

Ik zet liever om de twee weken een laagje dan de trims en de rest te moeten afplakken.

Graag hoor ik welke waxen hiervoor in aanmerking komen met met éné specifieke wens/eis.

Thanks.

CG pete's 53 of alle andere vaste waxen van CG geven geen wit residu.
Wolfgang fuzion, pinnacle signature II series, collinite 915 ook niet.
Met die waxen heb ik ervaring en laten geen sporen achter.
Ik wax zelfs over de trims met die producten, geen probleem.

Bedankt voor de antwoorden, :cool
zal zeker mijn keuze kunnen maken uit de voorgestelde waxen.
Indien er andere nog kunnen aanvullen mag altijd. :-)^

Misschien dat iemand ook het antwoord weet over de collinite 845, deze heb ik al in mijn bezit voor de wintermaanden.

Toevallig net een stukje van 'Paulus de Boskabouter', deze brengt Dodo Juice Supernatural aan, zwarte trims etc, dus is er ook nog 1.

NEEEEEEE!! :lol Het zwarte op mijn A2 is gespoten in matzwart. Is geen onbehandeld plastic! De wielkastverbreders, stootstrips, onderspoilers, spiegels, dak, spoiler zijn allemaal voorzien van een laag matzwarte verf. Alleen de sideskirts zijn van ongespoten plastic. Smeer geen SN op omgespoten trims.

Zeg dat dan meteen, Mea Maxima Culpa :|~* :|~* :|~*
( snap nu meteen waarom het er al zo mooi zag en er dure SN2 op gedaan werd :)_[]

Kunnen jullie aangeven of de volgende producten wit residu op kunststof/trims achterlaten?

PB professional polish;
PB white diamond
PB EX-P

Dit omdat ik deze spullen wil gaan proberen.

Zorro zei:
Misschien dat iemand ook het antwoord weet over de collinite 845, deze heb ik al in mijn bezit voor de wintermaanden.

Collinite 845 is geen probleem, heb ik al op alles gebruikt, incl. rubbers, zwart kunststof en de ramen. Laat niks van sporen na.

@ Fouke

Pro polish en white diamond, zouden beide residu achter kunnen laten.
pro polish omdat er een cleaner in zit. en white diamond omdat er kleurstoffen in zitten.
van EX-P durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Bedankt voor de reakties :-)^ . Dan nog één vraagje over deze 3 producten. Kan ik PB prof polish en White Diamond net zo gebruiken als de Meg DC step 1 en 2? Dus opbrengen, flink inpoetsen en DIRECT afnemen zonder te curen? En de EX-P moet denk is wel curen?

EX-P wat op trims achterbljft slaat wel wit uit, maar ik krijg dat eigenlijk altijd gewoon met mijn vinger weg. Ik heb er dus (voor zover ik me kan herinneren) nooit de Trim Restorer voor hoeven uithalen.

@ fouke

pro polish is een polijstmiddel, zoals MK-us al zei. inwerken en klaar.
white diamond en EX-P moete beide curen volgens de Swipe-Test!

Nu werd ik er laatst nog op gewezen dat een swipetest met een sealant een beetje moeilijk is.
Deze gaan nl aangeven dat ie al klaar is om af te nemen terwijl het eigenlijk nog nét niet zover is.
Las een stukje over het laten zitten van 45 minuten, nu weet ik niet of dit een handvat is voor elke sealant, wellicht kan een ander dit zekerheidshalve even aanvullen svp